بازدید 7367

واکنش اتحادیه اروپا به مذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه

منابع اروپایی روز چهارشنبه اعلام کردند که اتحادیه اروپا خواهان ایفای نقش در مذاکرات تضمین امنیتی آتی میان آمریکا، ناتو و روسیه است.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 05 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اسپوتنیک"، منابع اروپایی همچنین از شیوه برگزاری مذاکرات هفته آینده میان آمریکا، ناتو و روسیه در ژنو و بروکسل برای "بررسی امنیت اوکراین و کل اروپا" ابراز نارضایتی کردند.
یک مقام اروپایی که نامی از وی برده نشده است گفت: اگر چه مقامات آمریکایی با همتایان خود در بروکسل و کشور‌های اروپایی در ارتباط بوده‌اند، واشنگتن سعی نکرده است پیشنهادات مذاکره از سوی مسکو (درخصوص تضمین‌های امنیتی) را تغییر دهد.
این ادعا‌ها پس از آن مطرح شد که جوسپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه تاکید کرد بروکسل «نمی‌تواند در مذاکرات درباره ساختار امنیتی اروپا در سال‌های آتی یک تماشاگر بی‌طرف باشد».
ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که مشارکت احتمالی اتحادیه اروپا در مذاکرات تضمین امنیت "هیچ ارزش افزوده مشخصی ندارد. "
وی همچنین اعلام کرد که روسیه اتحادیه اروپا را یک نهاد نظامی در نظر نمی‌گیرد و به همین دلیل تضمین‌های امنیتی روسیه خطاب به ناتو است.
به گزارش ایرنا، قرار است گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.
روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی‌یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفت و گوی میان مقامات ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار