بازدید 39821
با مذاکرات هسته‌ای

وزارت خارجه: سفر تیم کره‌ای به وین ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد/ جنگ سرنوشت ساز موساد و ارتش اسرائیل بر سر برجام/ باقری: گفت‌وگو‌ها مثبت و رو به جلو جریان دارد

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی، روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد؛ بنابراین، امروز نیز قرار است گفت‌وگو‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد. در مذاکرات این روز‌ها در وین چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره کنندگان قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 05 January 2022

کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکرات وین/مقام اسرائیلی: احیای برجام بهتر از شکست مذاکرات وین است

بین الملل تابناک: ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی، روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد؛ بنابراین، امروز نیز قرار است گفت‌وگو‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد. در مذاکرات این روز‌ها در وین چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره کنندگان قرار دارد.

احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توییتی از احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها در تعداد مقامات حاضر در نشست‌های وین به دلیل همه‌گیری کرونا ـ که اکنون در اروپا در حال گسترش است ـ خبر داد.

«لارنس نورمن» در این خصوص نوشت: چیزی نیست که همه‌گیری کرونا بر آن تأثیر نگذارد: متوجه شدم که به دلیل کووید، تلاش جدیدی برای کاهش تعداد مقامات حاضر در اتاق در گفت‌وگوهای وین صورت گرفته است. تلاش برای محدود کردن اغلب جلسات به دو نفر از هر هیأت؛ هرچند به من گفته شده که استثنائاتی وجود دارد.

جنگ سرنوشت ساز موساد و ارتش اسرائیل بر سر برجام

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در هفته‌ها و ماه های اخیر مواضع متناقضی را در قبال برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده‌اند و در جدیدترین این موارد، «آهارون هالیوا» رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) تصریح کرده است که احیای برجام بهتر از شکست مذاکرات است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در یک جلسه امنیتی مهم کابینه تل‌آویو با حضور مقام‌های عالی‌رتبه این رژیم در موضعی در ظاهر متفاوت با دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: احیای برجام به مفهوم از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران در قبال کاهش تحریم‌ها برای تل‌آویو بهتر خواهد بود.

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارش خود در این خصوص نوشت که موضع این مقام صهیونیست در تضاد با اظهارات دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی است که بارها تصریح کرده‌اند، شکست گفت‌وگوها بر هر چیزی ارجحیت دارد، مگر آن که یک توافق بسیار قوی‌تر و تقویت‌شده‌تر از برجام وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وبگاه عبری زبان «واللا نیوز» به نقل از دو وزیر اسرائیلی ـ که نامی از آن ها برده نشده است اما در نشست این هفته کابینه حضور داشتند ـ گزارش کرد که آهارون هالیوا تأکید کرده است که احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در مقایسه با شکست مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهان اطمینان و تضمین بیشتری درباره محدودیت‌های فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌دهد.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی همچنین در جلسه کابینه گفته است که احیای برجام، زمان بیشتری به تل‌آویو می‌دهد تا برای سناریوهای مختلفی از تشدید تنش‌ها با ایران آماده شوند و رژیم صهیونیستی در موقعیت و جایگاه بهتری برای آماده شدن برای چنین مواقعی قرار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشدند.

بر اساس گزارش واللا نیوز، اظهارات هالیوا در پاسخ به اظهارات اخیر «دیوید بارنیا» رئیس موساد بوده است؛ از احیای برجام حمایت نکرده بود و به وزرای کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود که تل‌آویو هنوز برای اعمال نفوذ بر ایالات متحده در خصوص شرایط توافق با ایران زمان دارد.

آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بارنیا در این خصوص گفته بود: «هنوز زمان از دست نرفته است و ارزش تخصیص زمان و وقت و تلاش برای گفت‌وگو با آمریکایی‌ها درباره محتوای توافق با ایران وجود دارد.»

مقام‌های رژیم صهیونیستی به شدت مخالف مذاکرات وین برای احیای برجام هستند و در هفته‌های اخیر تلاش‌های خود را برای مانع‌تراشی در مسیر پیشرفت مذاکرات وین به کار گرفته‌اند و تلاش‌ می‌کنند تا علیه برنامه هسته‌ای ایران فضاسازی کنند.

با این حال مقام‌های رژیم صهیونیستی مواضعی کاملاً متضاد در قبال احیای برجام اتخاذ کرده‌اند، به طوری که ماه گذشته، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه اسرائیل تصریح کرد که تل‌آویو در اصل با هرگونه توافق احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهان مخالف نیست اما در عین حال تلاش می‌کنند تا فضای مذاکرات را علیه ایران متشنج کنند.

وی ماه گذشته به روززنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفت: «ما مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب چیز خوبی است. دومین چیزی که بسیار خوب است، این که توافق نکنیم اما تحریم‌ها علیه ایران را تشدید بخشیم و اطمینان حاصل کنیم که ایران نمی‌تواند پیشروی کند و سومین و بدترین چیز، یک توافق بد است.»

بر اساس این گزارش، با این حال، لاپید هیچ اشاره‌ای به محتویات یک توافق خوب یا بد نکرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز گذشته (سه‌شنبه) تصریح کرد که «پیشرفت‌های اندکی» در مذاکرات کنونی وین حاصل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۶
با توجه به تصمیمات مسئولان برای سال آینده در صورت توافق و لغو تحریم ها مردم هیچ سودی از آن نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
پ ن پ! اثرات اقتصادی موقتی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
چرا اولیانوف شده سخنگوی ایران.
پس باقری چه کاره است.
بالاخره اولیانوف موانع اصلی را واضح دید. مانع اصلی خود تو و چین هستید. خجالت اور است که اولیانوف به نمایندگی از ایران صحبت می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
یاران امریکا در این صفحه همواره در تلاشند که خباثت اربابشان را پنهان کنند و برای دفاع از مواضع امریکا و اسرائیل سعی می کنند دشمن دیگری مثل روسیه و چین را بزرگ جلوه دهند پیروی از مواضع امریکا خجالت اور است ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اجنبی ها در چند روز اخیر بشدت در حال تبلیغ این مساله هستند که روس ها بجای ایران مذاکره میکنند این دروغ برای اینست که میخواهند به ایران فشار بیاورند که با آمریکا بصورت مستقیم مذاکره کنند !، شما هم بجای خجالت کشیدن در زمین دشمن بازی نکن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
غربگدای بدبخت ارباب نجست ما رو تحریم کرده بفهم ااین رو نفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
پاسخ به یاوه سرای ۱۶:۵۲
آمریکا حتی در زمان پهلوی ها هم هیچگاه سخنگوی ایران نبوده و بجای مسئولان ایرانی حرف نزده است، بنابراین اگر شما پادوهای خود فروخته فصد دارید تا به هر قبمت که شده خفت و خواری خود را توجبه کنید، لطفا تاریخ رو تحریف نکنید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
دعوای اصلی بین شرق و غربه نه منافع ما!
در نتیجه تصیم اصلی را هم اونا میگیرند وو نمایندگان ما چه خبره باشند و یا نباشند چندان موثر نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
نمیدونم ما خودمون زبون نداریم با آمریکا صحبت کنیم که این رو باید روسیه انجام بده ؟!! بعدشم چه طور روسیه که خودشم دشمن دیرینه آمریکاست می تونه سر یه میز با آمریکا بشینه اما ما نمی تونیم ؟!! درضمن از کجا بدونیم روس ها دقیقا عین خواسته ما رو به آمریکایی ها می گن ما که پیششون نیستیم !!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
نمایندگی از ایران نه، به جای ایران صحبت میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
نمیدونم ما خودمون زبون نداریم با آمریکا صحبت کنیم که این رو باید روسیه انجام بده ؟!! بعدشم چه طور روسیه که خودشم دشمن دیرینه آمریکاست می تونه سر یه میز با آمریکا بشینه اما ما نمی تونیم ؟!! درضمن از کجا بدونیم روس ها دقیقا عین خواسته ما رو به آمریکایی ها می گن ما که پیششون نیستیم
گل پامچال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
به نمایندگی از مردم ایران حرف نمیزنه به نمایندگی از طرف باقری حرف میزنه و مردم ایران احتیاج به قیم سلام ندارند
مسعودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
چین و روس و طرفدارانشون بزرگترین کاسبان تحریم ایران هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
به ناشناس ۱۸۵۸

شرق گدای بدبخت هم آیا لقب خوبی است ؟

که ما هم با بی ادبی به شما بگوییم ؟؟

یاد بگیریم که نطرات مخالف را با منطق و احترام پاسخ دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
اوه اوه گدا های روسی چه دفاعی میکنن
بوی توافق موقت می آید
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
من میدونم کارمون دیگه تمومه



من میدونم کارمون دیگه تمومه
تاریخ این برهه از زمان ما را در خصوص این همه خفت در قبال مسکو را چگونه ارزیابی خواهد کرد ؟؟؟؟ ما و کشورمان شده ایم مهره شطرنج و کارت بازی مسکو در قبال غرب بدون هیچ هزینه ای ای برای پوتین
واقعا به عنوان یک ایرانی حاضرم بمیرم ولی شاهد این شرایط اسف بار بری کشورم و ملتم نباشم
تابناک ظاهرا پیشرفت مذاکرات و انشاءالله انتفاع مردم از مذاکرات برای شما اصلاح طلبان غیر قابل تحمل است برای همین دارید حاشیه سازی می کنید تا ناکارآمدی خودتان را در عرصه داخلی و بین المللی بپوشانید.و در اصل دنبال فریب مردم هستید نه روشنگری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
برو ، برو اینقدر چرت و پرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
جناب میشه بفرمایید شما اصولگراها غیر از دادن افسار مذاکرات به دست روس ها چه حرکت جدیدی در مذاکرات داشته اید ؟! اول کار قپی اومدید که قبلیا امتیاز دادن و مذاکره بلد نبودن اما حالا خودتون برگشتید سر همون برجام ظریف !!
در ظاهر از 4 موضوع مذاکرات سه موضوع توسط امریکاییها باید انجام بشه و یک موضوع توسط ایران!
در هر وضعیتی تا اینجا بازنده ی بزرگ مردم ایران بوده اند

اشتباه نشود . مسئولان ایران را نگفتم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
حقیقت را گفتی
جا لبه روسیه نمخواد ما توافق کنیم بعد ما اونو امین خود میدونیم
جالبه اصولگرایان برجام رو فحش میدادن ولی الان شدیدا طرفدار برجام و بازگشت دلارهای بلوکه ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
آخه چند کانتینر ساندیس با طعم جدید آماده توزیع است
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اصلاح طلب و اصولگرا کلا در تشنگی پول خلاصه میشه و مقام. هردو له له میزنن و هول پول و شهرت و مقام هستند.
اگر به اندازه سر سوزنی از مفاد برجام و جبران خسارت ناشی از خروج غیر قانونی آمریکا کوتاه بیاییم مطمئن باشید که قافیه را باخته ایم.
در شرایط کنونی مسئله اصلی اتحاد و وحدت مردم با هم و با مسئولین میباشد که البته بسیار سخت است چرا که نفوذی کم نداریم الی ماشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
حیف از این اسم قشنگ و ایرانی که بر خودت گذاشته ای
گل پامچال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
بله
وحدت شماها رو زمان نگارش و توافق برجام دیدیم
بدبختی ما همسایگی با روسیه هست که تحمل یک ایران قدرتمند رو نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
خیلی پرتی بابا
کاری که ظریف دور قبل می کرد الان اولیانوف واسه ما می کنه. این تیم مذاکراتی ایران عالیههههههههههههه!!!!
وقتی دیپلمات کارکشته نداشته باشیم، خوب دیگه از قدیم گفته اند: شهر که کلانتر نداشته باشه، قورباغه هفت تیر می کشه!!!
مگر همین افراد در مجلس برجام را اتش نزدند. پس چی شد.خاکسترش را میخوان احیاکنند.
خبرهای برجام را باید از مقام رسمی دولت مرکزی ( الیانوف )بشنویم و دولت محلی اجازه انتشار خبری بدون مجوز دولت مرکزی ندارد!!!!!!!!!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
مگر همین افراد در مجلس برجام را اتش نزدند. پس چی شد.خاکسترش را میخوان احیاکنند
به چیزی گفتند شما جدی نگیر، فعلا نان مردم در اولویت است و بس.
نتیجه مذاکرات هر چی باشه ولی روسیه اجازه نمیده به ایران که به اروپا گاز صادر کنه
کسی میدونه چرا کره جنوبی رو به مذاکرات وین راه دادند؟ مگه سئول این وسط چیکارس؟ وقتی کره جنوبی در مذاکرات هسته ای نظارت میکنه، آیا عربستان سعودی چنین حقی نداره؟
عجب پس کره هم یواشکی خودش را قاطی کرده است. عجب روزگاری شده است. همه سعی می کنند از ایرانی سودی ببرند.
شمااصلاح طلب هاواقعاچه روی دارین برجام یک قراردادرسمی بین المللی لازم الاجراست که شما به بد ترین شکل ممکن ان را بستید ودر ان خم عسل را دادید تایک ابنبات چوبی بگیرید چند نفری به ان لیس بزنید که همونو هم بههتون ندادند وحالااین دولت داره اونو براتون میگیره لااقل از هیچی بهتره با چه رویی اظهار نظر میکنید ماقعا که!!!!!
اگر کره ای در وین ربطی به مذاکرات نداره پس این کره ای کرم دارند به جای امدن به ایران بیرن وین؟
کره جنوبی از اونجا رد می شده گفتن بیا دست حکم بزنیم،چی می خواهید توجیح کنید،دستور امریکا بوده و با التماس پول مارا بدید تمام
ولی از اولیانوف شنیدم که می گفت به جای رو به جلو کمی به سمت شمال (روسیه) هست. یعنی کمی به سمت چپ می زنه؟ درست میگن؟
تازه مسکو چای هم افتاده ورد زبان ها
نظر تیم مذاکره کنند چی هست؟
بزرگترین مانع برای برجام(( روسیه)) است شما نگاه کنید مقداری از سهم ایران را گاز گرفته است خودش بزرگترین صادر کننده گاز به اروپا است والان دراین گیرودار سرما قشنگ از اهرم گاز برای فشار به اروپاییان استفاده میکنند درحالی که اگر ایران تحریم نبودچقدر شرکتهای اروپایی دراسرع وقت سرمایه گذاری میکردند که می توانست هم کمبود نقدینگی وهم اقتصاد ایران را شکوفا کند تنها راه نجات برجام عدم دخالت ونظر دهی روس وچین است خصوصا روسیه که هم به ظاهردوست ما است وهم دوست واقعی وصمیمی تر اسراییل
اون کره ای داشته رد می شده یه شب رفته تو هتل اتاق گرفته کاملا اتفاقی
اینکه آمریکا فعلا از توانایی موشکی و نفوذ منطقه ای حرف نمی زنه, یعنی آنها هم کوتاه آمده اند. باید امتیاز گرفته باشند که این امتیاز را داده‌اند
جناب باقری این همون برجامی نیست که شما و همفکران شما(مدعیان انقلابیگری) مدام ازش بد میگفتید و اون رو خسران برای کشور میدونستید؟!!الان داریدکلی وقت میزارید که دوباره احیاش کنید؟!!
یعنی کره ای ها امده اند تا به نفع ما چانه زنی کنند؟؟؟؟
برجام مبتنی بر خوش بینی جای فحش دارد بحران مبتنی بر واقع گرایی نه و قفل های برجام خیلی محکم هستند تا شکسته نشوند البته برای ما چون ما همه ی ما ضعیف هستیم ولی آن ها همه آن ها مسئولین و مردم شان چه به لحاظ روحیه ملی و چه به لحاظ فرهنگ سیاسی قوی بحث این است
آقای باقری!خبرهای مذاکره رابگذار اولیانوف بگه دیگه ماباایشان راحت تریم!!
وزارت خارجه: سفر تیم کره‌ای به وین ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد


پس رفته اند موز بردارند؟!!
بله سفر کره ای ها ربطی به برجام نداره . اومدن بازی برگشت جام جهانیو انجام بدن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی