بازدید 14341

چرا واکسن آسترازنکا کم است؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند کند دریافت دوز سوم واکسن کرونا در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 05 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین سرمست با اشاره به وضعیت شیوع اُمیکرون، اظهار کرد: ۱۴ نمونه مشکوک به اُمیکرون از استان خوزستان برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده و هنوز مورد قطعی گزارش نشده است. تاکنون تنها یک مورد قطعی ابتلا به اُمیکرون در خوزستان گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون افزود: استقبال از دریافت دوز سوم بسیار کم و تدریجی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود واکسن آسترازنکا و انتظار دوز سومی‌ها برای موجود شدن این واکسن گفت: واکسن آسترازنکا به تدیج می‌آید؛ فعلا موجودی واکسن آسترازنکا تنها برای دوز دومی‌ها یعنی افرادی که دوز اول را هم آسترازنکا دریافت کرده‌اند، اختصاص دارد و اولویت با این افراد است اما برای افرادی که می‌خواهند واکسن را تکرار کنند، مقدار واکسن کم است و تنها برای افرادی موجود است که ضرورتا باید دوز دوم را دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که ابتدا استقبال از آسترازنکا به دلیل عوارض آن کم بوده است، تعداد کمتری از این نوع واکسن تهیه شده است.

سرمست که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: انواع دیگر واکسن موجود است و دیگر افراد برای دوز اول و دوز سوم می‌توانند از این واکسن‌ها استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
بنده چند بار برای دریافت واکسن پاستوکووک مراحعه کردم ولی بهم نزدند
برو بابا. ما برای دوز سوم رفتیم گفتن فقط سینوفارم و پاستوکوک میزنیم! آسترازنکا برای کسانی هست که دو دوز دیگشون هم آسترا زدن! ما هم گفتیم خداحافظ و نزدیم!! باید انواع واکسن در کشور موجود باشه و هر کسی هر واکسنی که تمایل داشت رو بزنه نه اینکه شما برای بگید کدوم رو بزنید!!!
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
به من هم که هر دو دوز را استرا زدم نزدند کجا میزنند بفرمایید تا برم
مشخصه چرا کمه تابی جون جنس خوب دست خودشونه به مردم نمی رسه منهر دو دوز را استرا زدم والان هم باید استارا بزنم و 4 جا رفتم گفتن برای افراد خاصه هر کدام آدرس یکی را داد ( مجلس- - دولت - اساتید دانشگاه- کادر درمان- سپاه و ...)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
عزیزم من یک دوز زدم و الان دوز دوم در شهرمان نیست
چون پول اگر بخواد خرج واکسن خارجی بشه باید به واکسنهای کشور دوست و عزیزمون چین و سینوفارم اختصاص یابد و برای استرازنیکا محتاج صدقه بقیه کشورها هستیم
و شاید هم درین سیستم تزریق سازمان بهداشتی کشورمون یه عده خود را قانون بقیه می دانند و از مردم دریغ می کنند تا به خودش های خودشان برسد. دیگر فامیلی رسمی شده درین مملکت. قبح ان ریخته است. :((
منتظر محموله‌ی اهدایی بعدی هستیم.
آره دیگه اون اوایل که دولت عوض شده بود همه داشتند توجیه میکردن که کی گفته واکسن فایزر ممنوعه؟! و کلی زمینه چینی. بعد خیلی بیصدا فایزر اومد و مسولان دوز های دوم یا بعضا سومشون رو زدند! بعد گفتن کی گفته قراره فایزر بیاریم؟!!! الان هم که پاستوکووک جای برکت رو گرفته ( برکتی که اونهایی که زدن دچار مشکل شدن و معلوم نیست چه گندی خودشون توش پیدا کردن که دیگه خبری ازش نیست!!)
دلیل نایابی واکسن آسترازنکا پرواضح است: این دولت عرضه و/یا اراده لازم برای واردات این واکسن را ندارد. واکسنی که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی بعلاوه 178 کشور جهان است و بیشترین تأییدیه را دارد. میخواهند به هر قیمتی معجون های تأیید نشده داخلی نهادهای خودی و متصل را تو بازوی ما مردم کنند. انگار با تأخیر در واردات واکسن های تأیید شده جهانی به اندازه کافی عزیزانمان را نکشتند، هنوز هم دارند ادامه می دهند.
والا الان یک هفته است برای دوز دوم هم ندارن...
و جواب سئوال شما
1- چون مدیران نالایق قبل از برنامه ریزی و محاسببه برای افراد دوز دوم اقدام به تزریق برای دوز سوم واکسن چینی کردن.
2- چون هیچ وقت استرازنکا نخریدن هر چی اماده صدقه خارجی بود (بودن پول) از ژاپن ، کره ، ایتالیا ... گدایی کردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان