بازدید 8372

دستور تخلیه یک روستا در استان فارس بر اثر سیل

حمزه محمدی فرماندار شهرستان مُهر فارس در بازدید میدانی خود از مناطق خسارت‌دیده ناشی از طغیان رودخانه ناحیه دارالمیزان و پس از بررسی فنی و بالا آمدن آب رودخانه دستور تخلیه روستای جوینو این شهرستان را صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 05 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وی در بازدید خود از مناطق سیل زده شهرستان مُهر که چهاردهم دی صورت گرفت گفت: با توجه به ‌احتمال ورود جریان سیلاب به خانه‌های شهروندان و به ‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از ساکنان روستای جوینو خواستیم با تخلیه منازل خود در مناطق امن مستقر شوند.

وی افزود: هم‌اکنون در شهرستان مهر ۲ روستای چاه گزی و نورآباد درگیر پیامدهای سیل یکشنبه ۱۲ دی هستند که برخی از منازل این روستاها دچار آب‌گرفتگی و تخریب‌شده است.

فرماندار شهرستان مُهر افزود: جریان سیل سبب بروز اختلال درراه‌های ارتباطی و بسته شدن برخی مسیرهای روستایی شده و مسیر قدیم دارالمیزان به دلیل طغیان رودخانه بسته شده است، همچنین اکثر مسیرهای روستاهای مجاور به شهر وراوی نیز به زیر آب رفته است که ساکنین محلی و شهروندان وراوی می توانند تا اطلاع ثانوی از مسیر وراوی به مهر تردد کنند.

حسن مقیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مُهر به ایرنا گفت: در پی بارش‌های سیل آسا در این شهرستان چهار تیم امدادی و سیلاب به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

مقیمی افزود: تیم‌های امدادی پس از بازگشایی مسیر با کمک راهداران به دو روستای نورآباد و چاه گزی دسترسی یافتند و اقدام به امدادرسانی به اهالی این دو روستا کردند.

وی بیان کرد: تخلیه آبگرفتگی منازل و همچنین توزیع اقلام امدادی به افراد آسیب دیده از عمده‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان مهر در بارندگی اخیر بویژه در مناطق سیل زده از جمله منطقه دارالمیزان بوده است.

شهردار لامرد: خسارت ۱۳۰میلیارد ریالی سیل اخیر به زیرساخت های شهری

شهردار لامرد هم گفت: در پی بارش های نامتعارف بامداد یکشنبه تا شامگاه دوشنبه که از قبل اداره هواشناسی گزارش های لازم را داده بود شاهد نزول بارش رحمت الهی و در یک پیک زمانی حدودا بیست ساعته، ۱۴۵میلیمتر در شهر لامرد بودیم که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندانمان شد.

عطاء الله جوکار افزود: در پی بارش های یکشنبه و ورود سیلاب به شهر لامرد و همچنین آبگرفتگی شدید در معابر و ساختمان‌ها خسارت های شدیدی به تاسیسات و تجهیزات شهری از جمله تخریب بلوارها و میادین، آسفالت، زیرسازی معابر، تاسیسات روشنایی، و آبیاری و فضاهای سبز، معابر، دیواره های حائل رودخانه ها وارد شد که این خسارات معادل ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: قبل از باران همکاران ما در تمام مسیرها و رودخانه‌های درون شهری لایروبی انجام دادند تا آب به سرعت از مسیر خود خارج شود.

وی افزود: پیامد و نتیجه این لایروبی این بود که شاهد عبور و جاری شدن سیلاب در معابر باشیم و کمتر منزلی دچار مشکل شود و اگر خانواده‌ای هم دچار مشکل شده است به دلیل عدم رعایت مشکلات فنی در گذشته بوده است.

خسارت ۱.۴ میلیارد تومانی سیل به شبکه برق لامرد

اسماعیل رستمی مدیر توزیع برق شهرستان لامرد هم گفت: در پی بارش‌های سیل آسا در شهرستان لامرد در مسیر لاور خشت ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط سقوط کرد و در شبکه روستای کشکو به ۸۰۰ متر از شبکه فشار متوسط آن آسیب جدی وارد شد.

وی افزود: در بخش خیرگو نیز یک دستگاه ترانس پست هوایی و ۲۰۰متر از شبکه برق چاه آب خیرگو بر اثر سیل سقوط کرده است.

رئیس اداره نظارت بر بهره‌برداری مدیریت برق شهرستان لامرد نیز گفت: در روستای چهارطاق نزدیک به ۱۵۰متر طول مسیر، پایه فشارضعیف سقوط کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه مشترکینی که قابل برق‌دار شدن بوده‌اند هم اکنون برق دارند، گفت: تونل روشنایی شهید باقری نیز امروز برق‌دار می‌شود.

وی گفت: جمعا در شهرستان لامرد، ۶ پایه فشار ضعیف و ۲۵ پایه فشار متوسط سقوط کرده است.

وی ادامه داد: در شهرستان ۱۲ اکیپ رفع خاموشی از همان ساعات اولیه مشغول به کار بوده اند که هر اکیپ به درستی ماموریت خود را انجام داده و خوشبختانه هیچ‌گونه مصدومی و تلفات جانی نیروهای اجرایی را در پی نداشته است.

فرودگاه لامرد؛ جزیره عملیاتی روی آب

در حالی که شدت بارش‌ها باعث روان شدن سیلاب و آب‌گرفتگی در سطح شهر و جاده‌های مواصلاتی شده است، و راه ارتباطی به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه لامرد همچنان بخاطر آبگرفتگی قابل تردد نیست، فرودگاه لامرد مانند یک جزیره توسط سیلاب محاصره شده است، کارکنان عملیاتی و اداری فرودگاه بین المللی شهدای لامرد خود را برای پروازهای امدادی آماده نگه داشته‌اند.

سهراب عزیزی مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به ایرنا گفت: با تجربه‌ای که از بارندگی‌های گذشته کسب شده است و نیز تمهیدات ویژه‌ای که در چند روز گذشته اندیشیده شده بود، خوشبختانه تمام زیرساخت‌های فرودگاه، هواشناسی، سوخت‌گیری، تجهیزات ناوبری، باند و تجهیزات آتشنشانی کاملا سالم و عملیاتی بوده و آماده پذیرش بالگرد امداد برای کمک رسانی به مناطقی است که در سیلاب گرفتار شده‌اند.

بازدید مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از مناطق سیل زده

درویشی رییس جمعیت هلال فارس و عبدالهیان مشاور رییس سازمان جمعیت هلال کشور در حاشیه بازدید میدانی با تشکر از اقدامات صورت گرفته و همراهی فرماندار و کمیته بحران شهرستان لامرد از پیشنهاد فرماندار شهرستان برای ایجاد یک پایگاه پشتیبان استقبال کرده و قول پیگیری این موضوع را دادند.

اسماعیل رستگار فرماندار شهرستان لامرد نیز با تمجید از تلاش‌های هلال احمر و امدادگران شهرستان در سیل اخیر گفت: با درایت و همکاری همه دستگاه‌ها در کمیته بحران شهرستان، اگر چه میزان حجم آب بسیار زیاد بود اما خوشبختانه آسیب ها نسبت به سالهای قبل کمتر بود که یکی از نهادهایی که از چند روز قبل از سیل بصورت آماده باش قرار گرفته بود هلال احمر و امدادگران بودند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

رستگار افزود: برای ترمیم نقاط آسیب دیده نیاز به کمک نهادهای ملی و استانی هست که یکی از این نهادها هلال احمر است که درخواست داریم به این شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند.

رییس شورای تامین شهرستان ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت هلال احمر شهرستان در حوادث مختلف نشان داده است که این شهرستان می تواند پشتیبان بسیار خوبی برای جنوب فارس و کشور باشد و نیاز است یک پایگاه امداد پشتیبان برای شهرستان لامرد در نظر گرفته شود.

بارش‌های سهمگین روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه در شهرستان های لامرد و مُهر، باعث بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و خسارت به تاسیسات شهری و جاده های مواصلاتی در این مناطق شد.

شهرستان‌های لامرد و مُهر در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست