بازدید 7338

سهام اپل چطور رکورد جهان را شکست؟

اپل به اولین شرکت جهان با ارزش سهام ۳ تریلیون دلاری (۲.۶ تریلیون یورو) تبدیل شد. این سهام با اطمینان سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه سازنده آیفون به عرضه محصولات پرفروش خود در بازارهای جدید مانند خودروهای خودکار و واقعیت مجازی ادامه خواهد داد، افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 04 January 2022

سهام اپل چطور رکورد جهان را شکست؟

به گزارش ایسنا و به نقل از بریکینگ نیوز، در اولین روز معاملات در سال ۲۰۲۲، سهام این شرکت سیلیکون ولی (مجموعه ای از شرکت‌های مطرح در حوزه انفورماتیک) به رکورد ۱۸۲.۸۸ دلار رسید.

باارزش‌ترین شرکت جهان، اولین شرکتی است که به این مرحله شاخص رسیده است زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که تقاضای مشتریان برای خرید آیفون، مک‌بوک‌ها و خدماتی مانند اپل تیوی و اپل میوزیک ادامه دارد.

جیک دلارهید، مدیر اجرایی یک شرکت مشاوره مالی مطرح در اوکلاهاما گفت: این دستاورد فوق‌العاده و شایسته تجلیل است و نشان می‌دهد که اپل چقدر پیشرفت کرده است و در چشم اکثر سرمایه گذاران چقدر برتر دیده می‌شود.

اپل به همراه مایکروسافت در کلوب شرکت‌های اشتراکی با ارزش بازار دو تریلیون دلار قرار داشته است و اکنون شرکت مایکروسافت حدود ۲.۵ تریلیون دلار ارزش دارد. آلفابت، آمازون دات کام و تسلا ارزش بازاری بالای یک تریلیون دلار دارند.

اسکات رن، استراتژیست ارشد بازار جهانی در موسسه سرمایه‌گذاری ولز فارگو می‌گوید: «بازار به شرکت‌هایی پاداش می‌دهد که دارای ترازنامه‌های بنیادی و قوی هستند و شرکت‌هایی که به این نوع ارزش‌های بزرگ بازار دست می‌یابند، ثابت کرده‌اند که دارای کسب‌وکارهای قوی هستند و سفته بازی ندارند».

استقبال سریع از فناوری‌هایی مانند G۵، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی نیز به این سهام کمک کرده است تا با حرکت سرمایه‌گذاران به سمت شرکت‌هایی که از نظر مالی قوی هستند و دور شدن از کسب‌وکارهایی که نسبت به رشد اقتصادی حساس‌تر بوده‌اند به سهام محبوب تبدیل شوند.

پذیرش سریع اپل از G۵، فناوری‌ای که پیامدهای گسترده‌ای در آینده دارد، رشد بزرگی به همراه خواهد داشت. اخیرا اپل آیفون ۱۳ را در موج دوم گوشی‌های خود با فناوری ۵G عرضه کرده است.

در چین (یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل) این شرکت همچنان برای دومین ماه متوالی پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند بوده و رقبایی مانند ویوو و شیائومی را شکست داده است.

سهام اپل به بالاترین رقم ۱۸۲.۸۸ دلار رسید و ارزش بازار آن را بر اساس حدود ۱۶.۴ میلیارد سهام باقیمانده به بالای ۳ تریلیون دلار رساند. این سهام آخرین بار با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۸۱.۸۶ دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان