بازدید 6429

رایزنی وزیران خارجه عربستان و اردن درباره تحولات منطقه

وزیران امور خارجه عربستان سعودی و اردن در نشستی درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر خواهند کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان عصر یکشنبه وارد امان پایتخت اردن شد و طی آن با «ایمن صفدی» همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 03 January 2022

به گزارش تابناک، پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از رسانه‌های اردنی اعلام کرد که دو وزیر درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در سطوح مختلف و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفتگو خواهند کرد.

دو وزیر همچنین درباره تحولات منطقه، هماهنگی تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه، پیشرفت در راستای هدف مشترک دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه و تلاش برای ارتقای اقدام مشترک اعراب در مواجهه با چالش‌های مشترک گفتگو خواهند کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اردنی، در این گفت‌وگوها همچنین راه‌های تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و رساندن آنها به افق‌های گسترده‌تر همکاری و هماهنگی در اجرای دستورات «عبدالله دوم» و «ملک سلمان بن عبدالعزیز» بررسی خواهد شد.

این گفتگوها علاوه بر تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران در منطقه، «تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات جدی و مؤثر برای دستیابی به صلحی عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشور بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی و ابتکار صلح عربی» را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پس از پایان مذاکرات، صفدی و فیصل بن فرحان کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهند کرد تا درباره آنچه در دیدارشان رخ داده، صحبت کنند.

اردن و عربستان سعودی روابط راهبردی و تاریخی با هم دارند و ریاض سهم قابل توجهی در پشتیبانی سیاسی و اقتصادی از امان داشته است.

این در حالی است که مقام‌های سعودی از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی آن گونه که رسانه‌ها و مقام‌های اردنی اعلام کردند نقش اساسی در کودتای فروردین 1400 اردن علیه «عبدالله دوم» داشت و برخی منابع خبر دادند در پی افشای نقش بن سلمان در این واقعه عبدالله دوم نامه تندی به او نوشت.

دولت اردن از میان 20 نفری که به ظن تلاش برای کودتا در این کشور دستگیر شدند تنها نام دو نفر را اعلام کرد که ارتباط ویژه آنان با محمد بن سلمان احتمال دخالت ریاض در این موضوع را تقویت کرد.

از هر دو نفر به عنوان افرادی نام برده می‌شود که به عربستان نزدیک هستند و گفته شد که این دو افزون بر گذرنامه سعودی، تابعیت عربستان دارند و در این کشور صاحب ملک و مستغلات فراوانی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل