بازدید 14135
۷

تصویب واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در کمیته علمی کشوری کرونا / موارد شناسایی شده اومیکرون به ۱۵۰ رسید

یکی از دلایل بالا بودن آمار ابتلا به اومیکرون در برخی کشورها، بررسی و انجام آزمایش در سطح گسترده و حتی از افراد با علائم خفیف است. در مطالعاتی که در کشور‌ها انجام شده، اکثر بیماران مبتلا به اومیکرون، بیماری ساده تا متوسط گرفته اند و بیماری شدید با درگیری بالای ریوی وجود نداشته و بستری به شکل معناداری بالا نبوده؛ بنابراین، شاید ضرورت انجام تست در سطح وسیع با توجه به شرایط کشور، مشهود نباشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 02 January 2022
تابناک اجتماعی
کمیته علمی کشوری کرونا در پنجاه و پنجمین نشست خود، بار دیگر واکسیناسیون کودکان زیر دوازده سال در کشور را به تصویب رساند؛ مصوبه ای که به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع خواهد شد تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در پایان نشست امروز این کمیته گفت: با آزمایش‌های انجام شده در کشورمان، تا کنون حدود ۱۵۰ مورد ابتلا به اومیکرون در استان‌های مختلف شناسایی شده است. به دلیل نزدیک بودن زمان واکسیناسیون در کشور به شناسایی این سویه جدید و با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون و نیز تزریق دوز سوم، سطح ایمنی جامعه بالاست و فعلا خوشبختانه همه گیری سریع این سویه همانند برخی کشور‌ها در ایران وجود ندارد.

وی افزود: یکی از دلایل بالا بودن آمار ابتلا به اومیکرون در برخی کشورها، بررسی و انجام آزمایش در سطح گسترده و حتی از افراد با علائم خفیف است. در مطالعاتی که در کشور‌ها انجام شده، بیشتر بیماران مبتلا به اومیکرون، بیماری ساده تا متوسط گرفته اند و بیماری شدید با درگیری بالای ریوی وجود نداشته و بستری به شکل معناداری بالا نبوده؛ بنابراین، شاید ضرورت انجام تست در سطح وسیع با توجه به شرایط کشور، مشهود نباشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در کشور با درصد قابل توجهی انجام شده و مردم را تشویق می‌کنیم که به سرعت نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند، چون به احتمال فراوان و در مقابله با اومیکرون، شاید تزریق دو دوز واکسن، ایمنی کافی را ایجاد نکند و نیاز است که دوز سوم برای افزایش ایمنی بدن تزریق شود.
 
تصویب واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در کمیته علمی کشوری کرونا/ موارد شناسایی شده اومیکرون به ۱۵۰ رسید

وی ادامه داد: افراد ۱۲ تا ۱۸ سال باید واکسیناسیون خود را کامل انجام دهند و مردم ساده انگاری نکنند که اومیکرون باعث بستری و مرگ و میر نمی‌شود و به همین دلیل، پروتکل‌های بهداشتی را فراموش کنند؛ بنابراین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال و تکمیل واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، از مواردی است که می‌تواند در مقابل این سویه موثر باشد. در کنار این عوامل، محدودیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از موج جدید بیماری باید اعمال شود و نهاد‌های مربوطه در مورد آن تصمیم گیری کنند.

جماعتی در ادامه تاکید کرد: در جلسه امروز مصوب شد که واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال انجام شود. نوع واکسنی که تزریق می‌شود، وابسته به تایید واکسن‌های مختلف توسط کمیته علمی سازمان غذا و دارو برای گروه‌های سنی است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو معمولا زمانی به واکسن‌ها مجوز می‌دهد که مطالعات کافی در رده‌های سنی مختلف بر اساس کارایی واکسن‌ها و عدم عوارض جدی، بررسی شود. در حال حاضر بر اساس اطلاعات و مطالعاتی که انجام شده از بین واکسن‌های موجود در کشور، دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک می‌تواند برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: تزریق یک یا دو نوبت واکسن برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال بر اساس مطالعات انجام شده است، اما معمولا برای این گروه سنی، میزان دوز ممکن است متفاوت و کمتر باشد؛ هرچند در برخی از مطالعات نشان داده شده که می‌توان به اندازه بالغین به این گروه سنی واکسن تزریق کرد، معمولا دوز تزریقی در این گروه سنی، کمتر از بالغین است.

وی گفت: برای تشخیص اومیکرون، تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور مورد نظر نیست، چون از روز اول شناسایی این سویه جدید، طراحی و ساخت کیت ویژه تشخیص اُمیکرون در انستیتو پاستور ایران انجام شد و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفت. تست کرونا، یکسان است و وقتی کرونا تشخیص داده شود، سویه آن تصادفی و بر اساس بیماری و سن افراد نیز مشخص می‌شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چه تشخیصی چه کیتی . دخترم ۴ روزه سرفه تب عطسه آبریزش بینی و چشمی و بی قراری داره دو بار بردم دکتر یکی گفت سرما خورده اون یکی گفت آنفولانزاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
آبریزش توی علائم کرونا نیس
چی شده ؟
سینوفارم های چینی رو دست برادران چینی باد کرده ؟!
والا مسئولین که بچه هاشون واکسن نمی زنند .اگه هم بزنند خوبرو می زنند بعد یک روز میگن ما به بچه های زیر 12 سال تا مطمئن نشیم چه عوارضی داره واکسن نمیزنیم ومنتظر کار تحقیقاتی وپژوهشی دنیا می مونیم وفردای همون روز میگن ستاد تصمیم گرفته واکسینه کردن بچه های زیر 12 سال رو انجام بده وتصمیم گرفته با جون بچه های بازی کنه آخه ماباید یک جوری حضورمون رو توجامعه نشون بدیم بگیم ماهم هستیم . شمارابه خدا باجون بچه های مردی بازی نکنید وتصمیمات صبح جمعه ای نگیرید به خدا ماازشما ها بیشتر ازاین انتظار داشتیم خدابکنه زودتر انتخابات مجلس شروع بشه تا ما با عوض کردن رای خودمون حداقل جلوی خودسری شما را با مجلس جدید بگیریم فعلا" که مجلس وصداوسیما و...باشما یکدست شدند وشما هرکاری که دوست دارید انجام میدید .این نتیجه همسو سازی نهاد ها درایران است منتظر مادرپای صندوقهای رای مجلس شورای اسلامی باشید صبح نزدیک است........ میدونم تابناک عملکرد تو هم با سانسور نوشته ها مشخص میشه!!!!!!
اونوقت این کمیته عالی براساس نظر کارشناسی تصمیم گرفته ؟ ازتجربیات وتحقیقات کدوم کشور ها استفاده کدرده ؟ خداوکیلی این کمیته اجازه می دهند بچه هاشون یا نوه هاشون واکسن بزنند ؟ خیلی جالبه حتما" هم می خوان ازواکسن سینوفارم استفاده کنند تا بچه های مابشن موش آزمایشگاهی دانشمندان چین !!!!!! مگه همین کمیته چند روز پیش تصمیم نگرفته بود که درمورد تزریق واکسن بچه های زیر 11 سال منتظرتحقیقات جهانی میمونند؟؟؟ یعنی ازکشوهای دیگه توزمینه تحقیق وپژوهش و تزریق واکسن کروناجلوتیم ؟ لطفا" درمورد این موضوع زود ؛تند ؛سیع تصمیم نگیرید.هرچند می دونم این نظر بنده حقیر منتشر نمیشه ولی دلم را خالی کردم .تابناک ازموقعی که دولت جدید روی کارآمده هرچیزی که این دولت رو نقد کنه سانسور میکنه .ولی دردولت روحانی هرچی چرت وپرت هم که می نوشتیم ونقد دولت بود سریع بدون فیلتر منتشر می کرد .خیلی جالبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۸
تاریخ انتشار:
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶(کمیته علمی کشوری کرونا)
در خصوص گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال باید نکاتی مهم را مدنظر قرار دهیم از جمله اینکه می‌دانیم این بچه‌ها اگر خودشان کرونا بگیرند، تقریبا اتفاقی برایشان نمی‌افتد، تا جایی که مثلا می‌شود گفت برای ۹۹.۹۹ درصد ایشان اتفاق خاصی نمی‌افتد و تنها ممکن است در بچه‌هایی که خدای ناکرده بیماری زمینه‌ای دارند، عوارض شدیدی به دنبال داشته باشد؛ بنابراین اگر قرار است برای این بچه‌ها واکسنی تجویز شود، بایستی ۹۹.۹۹ درصد امن (safe) باشد.
اما برای گروه سنی کودکان ۵ تا ۱۲ سال این درصد‌های خطر قابل قبول نیست؛ بنابراین، می‌گوییم برای این گروه باید مطالعات بیشتری انجام شود.

ما کدام مطالعات؟ طبرسی در پاسخ به این سوال می‌گوید: تا جایی که اطلاع دارم، مطالعات در دیگر کشور‌ها در گروه سنی زیر دوازده سال هنوز به نتیجه نرسیده است و ما هم منتظر به نتیجه رسیدن این مطالعات هستیم تا آن‌ها را ملاک قرار دهیم. فعلا که واکسیناسیون این گروه در دستور کار کشورمان نیست، مگر آنکه در هفته‌های آتی در اپیدمیولوژی بیماری در کشورمان تغییری رخ دهد که در آن صورت ممکن است تغییری در تصمیمات داده شده و اجرایی شود. ازخدا بترسید ای تصمصم گیران برای این مملکت .متن بالا گزیده ای از صحبتهای آقای طبرسی است در مورخ 11/10/1400 چطور درمدت 2روز تحقیقات کامل ونتیجه گرفتید که بچه های طفل معصوم زیر 12 سال واکسینه بشن ؟ مگه شما برابر تصمیمات 11 دیماه نگفتید منتظر تحقیقات جهانی هستید وواکسیناسیون برای بچه های 5 تا 11 سال خطر ناکه ؟ ازخدا بترسید ؛ ازخدابترسید ؛ تابناک توهم اگه این مطلب رو نشرندی هم دیت کمیته علمی کرونا هستی
مگر مردم مغز خرخورده اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار