بازدید 20383
۸
اشتغال جوانان در گرو ساماندهی درست کسب و کارها

اوضاع نابسامان مجوز‌های شروع کسب و کار به علت خرابی سامانه G۴B / چه کسی پاسخگوست؟

با نزدیک شدن به پایان سال، مهلت مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی به مرکز ملی بهبود و پایش محیط کسب و کار در زمینه ساماندهی به مجوز‌های شروع کسب و کار رو به پایان است.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 01 January 2022

اوضاع نابسامان مجوزهای شروع کسب و کار به علت خرابی سامانه G4B / چه کسی پاسخگوست؟

با نزدیک شدن به پایان سال، مهلت مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی به مرکز ملی بهبود و پایش محیط کسب و کار در زمینه ساماندهی به مجوز‌های شروع کسب و کار رو به پایان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی وارد زمستان شده‌ایم که درگاه ملی مجوزهای کشور روزهای بسیار بدی را می‌گذراند. سامانه G4B این روزها کارآفرینان بسیاری را خسته کرده‌ است؛ روزهای متوالی و طولانی که سامانه به طور کلی از دسترس خارج شده بود و روزهای اندکی هم که این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گرفت، روزهای خوبی برای مراجعان به این سایت نبوده‌ است.

درگاه ملی مجوزهای کشور مشکلات بسیار متعددی را با خود حمل می‌کند؛ مشکلاتی مانند ناقص بودن امکان جستجو در بین مجوزهای مختلف. این ایراد بزرگ سامانه G4B از ابتدای شروع به کار این سامانه همراه آن بوده‌ است و در روزهای پایانی مهلت مصوب در ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ از سوی مجلس شورای اسلامی نیز برای دفعات متوالی، شاهد ایراد در جستجو هستیم؛ به صورتی که اکنون امکان جستجو در این سایت فراهم نیست و برای جستجو در بین مجوزها به سایت قدیمی باید مراجعه کرد که اگر خوش شانس باشید و در ابتدای ورود به سایت قدیمی، موفق به مشاهده پیامی که برای چند ثانیه ظاهر می‌شود شوید، می‌توانید با کلیک روی آن به قسمت جستجو منتقل شوید و به دنبال مجوز مورد نظر خود بگردید.

عدم امکان جستجو در سایت، تنها یکی از ساده‌ترین اشکالات درگاه ملی مجوزهای کسب و کار است. در این روزها شاهد هستیم که این سامانه از درگاهی برای صدور مجوز بودن تبدیل به یک صفحه‌ی حاوی چند لینک شده‌ است.

درگاه ملی مجوزهای کشور از ابتدا با کاربری صادر کردن مجوزهای مختلف شروع کسب و کار راه‌اندازی شد، ولی در طول زمان به محلی برای جمع‌آوری آیین‌نامه‌ها و ضوابط مختلف دستگاه‌ها تبدیل شد و در نهایت در این روزهای پایانی سال مانع‌زدایی از تولید شاهد این هستیم که درگاه ملی مجوزهای کشور، کامل کاربری خود را از دست داده‌ است.

جالب‌تر آنکه با کلیک روی لینک‌های پایین صفحه برای ثبت شکایت و یا درخواست مشاوره کسب و کار به سایت قدیمی ارجاع داده می‌شوید و نمی‌توانید شکایتی ثبت کنید. چند باری برای پیگیری چند مجوز با شماره‌های مندرج در درگاه ملی مجوزهای کشور تماس گرفتیم؛ اما متاسفانه موفق به برقراری ارتباط با کارشناسان مربوطه نشدیم.

درگاه ملی مجوزهای کشور طبق اصلاحیه ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم مصوب اسفندماه سال ۹۹ موظف است، تمامی مجوزهای کشور را تا پایان اسفند سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری کند و در سامانه خود قرار دهد؛ همچنین این درگاه موظف است تا صدور تمامی مجوزها را تنها از طریق سامانه G4B ساماندهی نماید. هرچند این مهم قدمی برای بهبود محیط کسب و کار است، باید دانست که مهم‌ترین عامل در بهبود محیط کسب و کار ارائه‌ی نقشه‌ی دریافت مجوز برای هر کسب و کار است.

مرکز ملی بهبود و پایش محیط کسب و کار باید مراحل مختلفی را که یک کارآفرین برای شروع کسب و کار خود طی کند، در یک نمودار به صورت ترتیبی برای استفاده عموم مردم آماده کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
به لطف پروردگار ، مسئولان ما در حرف و شعار هیچ رقیبی در جهان ندارند
ولی در کار و عمل به حرف ............؟!؟!؟؟؟
در اروپا هرکسی از طریق اینترنت در ۵ دقیقه فورم ثبت شرکت را می می کند و شروع بکار نی کند بدون هیچ مشکلی و تنها ۲۰ یورو وارد حساب شهرداری می کند والسلام. شما کارها را سخت می کنید که دیگران نتوانند سرپای خود بایستند و وابسته به شما بشوند....
خیلی ها چار مشکل شده اند و شماره هایی هم که برای رفع اشکال و تماس درج شده هیچ کدام جوابگو نیست. حتی در قسمت پایانی سایت هم لینک مزبور برای درج پیام و مشکل کارساز نیست و هیچ پیامی را ارسال نمی کند. به اتحادیه خودمان هم که مراجعه می کنی می خندند و می گویند سامانه دچار مشکل شده وفعلا باید صبرکنید . حالا تا کی خدا می داند.
ما میگیم چرا این همه ما رو مجبور به اخذ مجوز از خودتون می کنید می رن سایت اعطای مجوز می دن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
الان این همه مجوز چه تاثیری داشت
مجوز فقط در شرایط خاص نیاز می باشد نه همه کسب و کارها....
دولت باید شرایط را اعلام کند و آن هم در صورت ضرورت .. که اگر کسی از آن عبور کرد تخلف محسوب می شود.
در مملکت ما قبلاز وقوع جرم شما را محکوم و محدود میکنند.
آقا بزارید بازار آزادانه کسب و کار تولید کند تا رقابت شکل بگیره ...
همه مجوزها و تشکیلاتها برای قفل زدن به کسب و کار مردمه.
اگر قرار باشه از مردم مثلا مالیات گرفته بشه، سامانه اش خیلی هم خوب کار می کنه و مو رو از ماست می کشه. ولی اگر بخواد به مردم کمک بکنه لنگ و لوچ و فشل و زوار در رفته و بی رمق و خراب و بی ثمر و اعصاب خرد کن
اوضاع نابسامان مجوز‌های شروع کسب و کار به علت خرابی سامانه G۴B / چه کسی پاسخگوست؟ :
یعنی بعد از سامان دهی این نابسامانی وضعیعیت اقتثصادی ممکلت درست میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم