بازدید 6799

تبریک رئیسی به سران کشورهای مسیحی

ابراهیم رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشور‌های مسیحی، فرا رسیدن میلاد باشکوه حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 01 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با کمال مسرت، فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده‌ی پیامبر استقامت و صلح، حضرت مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را صمیمانه تبریک می‌گویم.

سالروز میلاد عیسی روح‌الله (ع) برای ملت ایران، عزیز و مبارک است؛ و احترام او نزد مسلمانان، کمتر از مسیحیان نیست. او مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران و الهام‌بخش آزادی‌خواهی در مبارزه علیه سلطه‌طلبان است. آن پیامبر بزرگ و مادر پاک وی بار‌ها در قرآن به بزرگی یاد شده‌اند؛ از جمله:

" إِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلَی وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ (مائده، ۱۱۰)

یاد کن هنگامی را که خداوند فرمود‌ای عیسی پسر مریم نعمت مرا بر خود و بر مادرت به یاد آور، آن‌گاه که تو را به روح‌القدس تایید کردم که در گهواره و در میانسالی با مردم سخن گفتی و آن‌گاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم ... (مائده، ۱۱۰)

تحولات جهانی به خصوص مبارزه با پاندمی کووید۱۹ نشان داد که امنیت و سرنوشت انسان‌ها به هم وابسته است. همکاری کشور‌ها در این بحران به ویژه در حوزه‌ی واکسیناسیون، در مقابلِ دریغ برخی دولت‌ها از ارسال اقلام ضروری حوزه سلامت و تحریم ملت‌ها توسط آن‌ها، آشکارا نشان داد که نظام شایسته‌ی بین‌المللی، به شدت نیازمند بهره‌مندی از عقلانیت، عدالت و معنویت است.

امیدوارم در سال جدید، با تمسک به فضائل اخلاقی ادیان ابراهیمی و در پرتو مساعی مشترک دولت‌ها، مصائب و سختی‌ها از جهان رخت بربندد، پایداری و مقاومت ملت‌ها در احقاق حقوق خود به ثمر بنشیند و طبق بشارت و وعده‌ی مسیح (ع)، مشیت الهی مبنی بر حکومت بندگان صالح پروردگار در پهنه‌ی کره‌ی خاکی حکم‌فرما و بشریت رستگار شود.

سید ابراهیم رئیسی                     

رئیس جمهوری اسلامی ایران             

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر