بازدید 56985
آخرین تحولات خاورمیانه

قول جدید پوتین به بشار اسد/ دوازده شرط مقتدا صدر برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در عراق / تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

قول جدید پوتین به بشار اسد، ۱۲ شرط مقتدا صدر برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در عراق، تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه، واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا و گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد ابوظبی و مقتدا صدر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 31 December 2021

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: قول جدید پوتین به بشار اسد، ۱۲ شرط مقتدا صدر برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در عراق، تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه، واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا و گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد ابوظبی و مقتدا صدر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

قول جدید پوتین به بشار اسد

رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک به بشار اسد به مناسبت سال نو میلادی و کریسمس گفت، روسیه به حمایت‌های فراگیر خود از سوریه دوست ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریکی به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گفت:‌ روسیه به حمایت فراگیر خود از سوریه در جنگ علیه تروریسم و نیز تضمین حل و فصل سیاسی گسترده و بازسازی کشور بعد از جنگ ادامه می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد: سال ۲۰۲۲ شاهد تقویت صلح و ثبات در خاک سوریه باشد.

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

بشار اسد نیز پیام تبریکی برای پوتین به مناسبت سال جدید فرستاد و تاکید کرد: به مناسبت سال جدید، گرم‌ترین تبریکات قلبی خود را به شما تقدیم می‌دارم و امیدوارم سال جدید برای شما پر از خیر و موفقیت باشد. امیدواریم امسال شاهد درخشش بیشتر در روابط ویژه و همکاری دو جانبه باشیم که روی زندگی مردم دو کشور تاثیرات مثبتی داشته باشد.

دوازده شرط مقتدا صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق

«مقتدا الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر روز پنجشنبه، بیانیه‌ای در ارتباط با پایان مأموریت رزمی نیروهای بیگانه در خاک عراق صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مقتدا صدر در بیانیه‌ مذکور با بیان اینکه پایان مأموریت رزمی نیروهای نظامی بین‌المللی عملا با انجام شروطی محقق خواهد شد، دوازده شرط را برشمرد.

این شروط عبارتند از؛

۱. ارسال یک درخواست قانونی و رسمی به شورای امنیت برای کسب موافقت این شورا،

۲. مشخص کردن ضوابط، تخلیه پایگاه‌های نظامی و تحویل آن منحصرا به ارتش عراق،

۳. مشخص کردن وظایف در یک لایحه که باید پایبندی به آن صورت گیرد و خللی به آن وارد نشود،

۴. مشخص کردن تعداد افراد موجود در خاک عراق مطابق با نیاز به هر تخصص،

۵. تحرکات افراد باقی‌مانده از داخل به خارج عراق باید مطابق با قوانین دیپلماتیک باشد،

۶. تنها دولت عراق حمایت پشتیبانی لجستیکی و امنیتی را بر عهده می‌گیرد و هیچ طرف خارجی‌، حق مداخله در آن را ندارد،

۷. احترام به حریم عراق و عدم استفاده از آن مگر پس از کسب موافقت از دولت عراق در غیر این صورت اقدام انجام شده کارشکنی محسوب خواهد شد،

۸. عراق کشوری دارای حاکمیت است و هر توافقی خارج از محدوده آن ملغی به شمار می‌رود،

۹. این گام مقدمه‌ای برای پایان دادن به حضور بیگانگان از جمله مشاوران و... در آینده است،

۱۰. هر گونه حضور نظامی و امنیتی در داخل سفارت آمریکا ممنوع است. نیروهای رسمی عراق متعهد به انجام این وظیفه خواهند بود،

۱۱. مطابق با قوانین دیپلماتیک بین‌المللی، حضور دیپلماتیک متقابل میان دو کشور باید متعادل باشد،

۱۲. نخست‌وزیر باید این امر را اجرا کند تا این گام به معنای پایان عملی اشغالگری باشد.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دیشب، اعلام کرد: «مأموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی به پایان رسیده و روند خروج تمام نیروها و تجهیزات رزمی ائتلاف به خارج از عراق تکمیل شده است.»

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

مصطفی الکاظمی اضافه کرده بود: «مطابق با نتیجه گفت‌و‌گوی راهبردی، نقش ائتلاف به مشورت و پشتیبانی محدود شده است.»

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند و تنها تعدادی از نیروهای آمریکایی ـ که شمار آن مشخص نشده است ـ برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی بمانند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

مقامات آمریکایی اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص به زبان می‌آورند. در حالی که برخی مقامات از گفت‌وگوی جدی با مقامات عراق برای خروج نیروهای رزمی از عراق و اهتمام ورزیدن واشنگتن به این امر سخن می‌گویند، برخی مقامات نیز مانند ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده به نام «سنتکام» می‌گوید که کشورش شمار نیروهای خود در عراق را کاهش نخواهد داد و این امر به خواست بغداد است و «عراق خواستار باقی‌ماندن ماست و ما شمار نیروها در آن را کاهش نخواهیم داد.»

تحلیلگران بر این باورند که گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های آمریکایی در کنار رصد تحرکات آمریکا در عراق مانند ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی ارتش آمریکا به خاک این کشور، صرف مبالغ هنگفت برای انجام عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد واقع در غرب عراق، اظهارات برخی مقامات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی عراقی مبنی بر نیاز به آمریکا برای مبارزه با تروریسم، نشان می‌دهد که شاید صرفا ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تغییر کند و این نیروها از کشور خارج نخواهند شد.

با وجود این، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که در نشست‌های دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن حضور داشت، همواره تأکید کرده است که دولت عراق به طرف آمریکایی اطلاع داده که نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاکش ندارد.

تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه

پادشاه بحرین «وحید مبارک سیار» را به عنوان سفیر فوق العاده این کشور در سوریه تعیین کرد.

 «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین روز پنجشنبه با صدور فرمانی، رئیس هیات دیپلماتیک بحرین در سوریه را تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، در فرمان پادشاه بحرین آمده است که «وحید مبارک سیار» به عنوان «سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار» در این کشور منصوب می‌شود.

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

بحرین در کنار امارات و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی، همزمان با آغاز جنگ علیه سوریه و روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه را به شدت محدود کرده و سفارتخانه‌های خود در دمشق را بستند.

وزارت خارجه بحرین، در دی ماه ۱۳۹۷ با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که فعالیت‌های سفارت این کشور در سوریه از سر گرفته خواهد شد.

واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

آمریکا از پرتاب ماهواه‌بر سیمرغ توسط ایران به فضا ابراز نگرانی کرد؛ اما گفت به مذاکرات پایبند است.

رسانه‌های آمریکا به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند: «ایالات متحده کماکان از توسعه ماهواره‌برها توسط ایران که موجد نگرانی‌های خاص منع اشاعه‌ای هستند، نگران است.»

وزارت دفاع ایران، روز پنجشنبه اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

«سید احمد حسینی»، سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساعاتی قبل‌تر گفته بود: «پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره‌برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا، طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ـ رحمت الله علیه ـ و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.»

حسینی در خصوص عمکرد ماهواره بر سیمرغ گفت: «در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.»

وی خاطرنشان ساخت: «در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی، همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق شد.»

وی با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله‌متری از فرایند پرتاب کامل احصا شد، افزود: با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکردها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد ابوظبی و مقتدا صدر

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، ولیعهد ابوظبی، تلفنی با «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر گفت‌ و گو کرده است.

به گزارش تارنمای بغداد الیوم، دفتر صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد، رهبر جریان صدر امروز تماس تلفنی از محمد بن زاید آل نهیان دریافت کرد و ولیعهد ابوظبی در این تماس، پیروزی ائتلاف صدر در انتخابات پارلمانی اخیر را به وی تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص مهم‌ترین مسائل مشترک میان دو کشور و راه‌های تقویت همکاری‌ها در راستای خدمت به منافع دو ملت برادر و منطقه، به بحث و تبادل نظر پرداختند و همچنین بر لزوم تداوم روابط میان دو کشور تأکید کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت و گوی تلفنی منتشر نشده است.

قول جدید پوتین به بشار اسد/ 12 شرط مقتدی صدر برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق/ تعیین سفیر فوق‌العاده بحرین در سوریه/ واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا

پیش‌تر رهبر جریان صدر که فهرست تحت حمایت او بیشترین رای را در انتخابات پارلمانی اخیر به دست آورد، پس از پایان نشست خود با نمایندگان ائتلاف «چارچوب هماهنگی» بر تشکیل دولت «اکثریت ملی» با رویکرد «نه شرقی، نه غربی» تاکید کرده بود.

جریان صدر بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی ۱۸ مهر گذشته بیشترین کرسی (۷۳ کرسی) را به دست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۳
سوریه مستعمره روسیه است . اسد یک پدر معتاد برای مردم کشورش میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
نه اینکه بقیه کشورها خیلی آزادن! همون اروپا هم مستعمره س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
بن سلمان و بن زاید و شیوخ اطرافت چین نکنه پدران دمکراسی اند .
تو دلت برای مردم سوریه نسوخته از جای دیگه سوختی .
ناشناس
| France |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
۱۱:۲۸
فساد خودتونو که می خواید توجیه کنید همه جا می شه مستعمره می گیم کره جنوبی ببینید وضع دموکراسی و رفاه مردمش چطوره می گید نوکر آمریکاست می گیم ژاپن می گید نوکر آمریکاست از نظر شما فقط مستعمره های روسیه که در فقر و فساد و فلاکت غرق شده اند کشورهای مستقل هستند دیگه این روش نخ نما شده ساندیس خور ...
علی
| United States of America |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
از نظر شما عربستان، اردن، مصر و امثالهم مهد دمکراسی و مردمسالاری هستن. شرم بر مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
نه قربان بحث سوختن نیست(که همیشه این ادبیات شما و دوستاتتان بوده!) وضعیت کنونی سوریه شبیه دوره قاجار ماست. زمانی فتحعلی شاه برای حفظ سلطنتش با روسیه فرانسه و انگلیس هم پیمان میشذ وضعیت بشار هم همینطوره. اینجا هم روسیه و ... نقش همون کشورهای دوره قاجار ما را دارند
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
لابد شما که معتاد هستی معتادها رو بهتر میشناسی
قول جدید پوتین به یکی از نوکرانش !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
خجالت بکش
مقتدا صدر یک آدم خارجی پرست هست...و باید حذف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
شما راست میگی ، چون مقتدی صدر از یکی از کشورهای همسایه دستور میگیرد اما حشدالشعبی کاملا مستقل است و به هیچ جا وابسته نیست
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین

سوریه بای بای
پاسخ ها
روسیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
لطفا ادب رو رعایت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
شرم بر غرب پرستان
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
درود بر سوریه آمریکا بای بای
زنده باد پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
آلبانی نشین ها روس پرست هم بودن خبر نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
تا حالا فکر کردی تعداد آلبانی نشینها چقدر از شما سربازان سایبری بیشتره. کامنت ها و لایک ها رو ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
درود بر این ساندبسی که بطور آشکار مراتب نوکری و ارادت همپالکی هایش به حاج پونین را ابراز نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
ناشناس چقدر حقیری که از حداکثر چند صد نفر پیر و پاتل آلبانی نشین که حتی خودشان هم دیگر بخودشان اعتقاد ندارند وحشت داری.
قرارداد با روسیه از امریکای اشغال بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
پس چرا همه کشورهای بلوک چین و روسیه در فساد و تورم و اختلاس و رانت خواری و دیکتاتوری غرق شده اند؟
آقای یاقری اگر فقط روزی ۱۰ کلمه در طی دو سال اخیر یاد گرفته بود الان باید بیش از ۷۰۰۰ کلمه بلد می بود که یک عدد خیلی خوب برای یک نمره ی بالا در یک آزمون بین المللی زبانه.کلمشو حداقل یاد گرفته بود که بعدش بشه بهش مکالمه یاد داد.لغات تخصصی لازم در مذاکره به ۲۰۰۰ تا هم نمیرسه.
بگذریم که عجیبه چطور چنین افرادی به استخدام وزارت خارجه درمیان...
مدرس انگلیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ایشون زبان انگلیسی رو کاملا بلدن فقط به خاطر احترام له زبان مادری فارسی حرف می‌زنن
باقری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
داداش ما حرف زدن یومیه مون رو بلد نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ایشان بلدند ولی برای ایجاد وقفه جهت
همفکری وبار حقوقی بعضی کلمات از مترجم تخصصی بهره میگیرند
علی
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
چرا ما ایرونی‌ها باید زبان اونارو یاد بگیریم ؟ اونا مشکل دارن با استقلال ما، چرا اونا نمیرن فارسی یاد بگیرن که با ما حرف بزنن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
آقای ظریف انگلیسی بلد بود برای هفت پشتمان بس است
چون معنی تعلیق با لغو را تشخیص نداده بود
یکنفر که دوره متوسطه را تمام میکند انگلیسی یاد میگیرد یعنی
وزیر امور خارجه انگلیسی بلد نییس؟ اگر شعور داشته باشی
حتماً خواهی فهمید که بلد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اتفاقا در مذاکرات همیشه باید از زبان مادری استفاده کرد که امکان تفسیر آن به دلخواه طرف مقابل وجود نداشته باشد.
مسلما الکاظمی به هیچ عنوان پشت آمریکا را خالی نخواهد کرد و همچنین مقتدا صدر با این قطعنامه ای که ارائه داده است به هیچ نتیجه ای نمی رسد و مطمئنا آمریکا و ملت عرآق به این قطعنامه خواهند خندید زیرا خمهومی دانند که نفوذ امریکا در عراق(ملت کوفه) اینقدر زیاد است که تا خون ملت را کامل ننوشد عراق را ترک نخواهد کرد! و همهاش شعار های تو خالی است!
مسلما آمریکا نگران ماهواره و موشک ماهواره بر ایران است زیرا آمریکا اصلا حاظر به این نیست یک کشور اقتدار داشته باشد و روی پای خود بایستد. آمریکا دشمن انسانیت و آزادی ملت های جهان است! این را حتی خود غربی ها مرتب اعلام می کند،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
برق قطع شد
ناشناس
| France |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
امثال تو اصلا مولفه های قدرت را نمی دانید چیست البته توان نظامی یکی از مولفه هاست اما از مهمترین مولفه های قدرت اقتصاد و رضایت مردمه که شما ندارید نمی شه توان تولید یک سیب زمینی سالم و یک کلم دلمه ای سالم رو نداشت دم از اقتدار زد
علی
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مثال دیگه‌ای که در تأیید حرفهای شما میشه آورد جریان براندازی مصدقه. مگه مصدق موشک داشت؟ یا یک حکومت اسلامگرای تندرو تأسیس کرده بود؟ یا گروه‌های طرفدار خودشو در کشورهای منطقه حمایت می‌کرد؟ اینها با ایران یک مشکل ذاتی دارن. والسلام
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ملتی که با هم اتفاق نظر ندارند و همدیگر و جاسوس یا دست نشانده اجانب میدونن اوضاعش دقیقین همینه که ما هستیم پس لطفا همدیگر با این القاب صدا نکنید و بدونید تو و من ما هستیم و اگرنه از این بدتر هم بسرمون میاد
این‌ پوتین‌ جنایتکار‌ اسد را دست نشانده‌ خودش‌ میدونه‌ که این از رفتلرش‌ در دیدار از نیروهای روسی‌ در سوریه‌ کاملا‌ معلومه‌ !
این‌ هدفش‌ هم همین‌ بود و البته‌ در مورد ایران هم همین هدف را دارد‌ و تا حدودی هم‌ طرفدارانی دارد‌ و البته در همین راستا‌ نهایت سعی را می کند‌ که مانع رابطه‌ ایران‌ و غرب بشود‌ ... مرگ بر پوتین‌ افسر جنایتکلر‌ و ادمکش‌ حزب‌ ب کمونیست‌ شوروی !!!
پاسخ ها
ماشالله حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
زنده باد پوتین
علی
| United States of America |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
تا حالاش که این ایران و روسیه بودن که داعش دست پرورده آمریکا، عربستان، و رژیم اشغالگر رو تو سوریه شکست دادن. تو عراق هم ایران با نیروهای تحت حمایتش کلک داعش رو کند با وجود تمام کمکهایی که آمریکایی هواپیما با چتر برای داعش پرتاب می‌کرد و الکی تو رسانه‌ها اعلام می‌کرد باد اون کمکها رو به طرف داعش برد که فقط یک عده گوش‌دراز باور میکردن. آخه محمود اگه ایران و روسیه اونجور جلو داعش رو نگرفته بودن که الان تو نمیتونستی همین نظر کثیفت رو هم اینجا بنویسی. اصلأ اینترنتی وجود نداشت که تابناکی باشه که بخونی و این نظر زشتت رو اینجا بگذاری. بیدار شو رفیق
چنان چه کل فرآیند ساخت ماهواره و ماهواره بر در ایران انجام شده باشند و مهندسی کامل آن ایرانی باشد؛ چنین پیشرفتی مایه خوشحالی است. زیرا در آینده توسعه این صنعت اثرات شگرفی بر پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه ها خواهد داشت. امیدوارم که به جمع کشورهایی بپیوندیم که سفرهای کاوش فضایی دارند.
البته این موضوع ماسوای مشکلات اقتصادی کشور طرح می شود. زیرا در کنار چنین پیشرفت های ارزنده ای، می بایست رفاه و آسایش مردم عزیزمان و اعتبار و غزت جهانی آنان تامین گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟
نه خداییش
سرباز از ما سود اقتصادیش برای اونا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
کمیسیون میگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
15»43 شما قبلا کمیسیون گرفتی که جوانان ایران را برای بیگانگان فدا می کنید.
هزینه هنگفت مالی و جانی رو ایران تو کشورای عراق و سوریه متحمل شد و الان تقریبا هیچی تو این کشورا نداره بی تدبیری چه در داخل و چه در خارج از کشور هزینه های خیلی بالای به ملت و کشور تحمیل کرده.
شما تصور کن اگه همین هزینه ها در زمینه اشتغال و رفاه ملت صورت میگرفت هم اینهمه نخبه مهاجرت نمیکرد هم این همه نخبه نظامی کشته نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
آقا رضا اگر ایران داعش را شکست نمیداد الان ایرانی نبود و امثال تو هم یا اسیر بودند یا نوکر و یا کشته به هر حال به ان ارزو ها که خیال میکنی نمیرسیدی که بماند حالا هم معلوم نبود چه وضعی داشته باشی افسوس که نمک نشناسی
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
!! بله به برکت داعش همه یک جا کشته می شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
20:16 داعش برای ملتی بوجود آمد که شدیداتعصب مذهبی داشتند و براحتی افکار آنان را پذیرفتند نه برای مردم ایران که اکثریت قاطع تعصب مذهبی ندارند.
50 سال هست که قرار هست سال بعد شروع بشه و کشورهای منطقه صلح و ارامش را تجربه کنند و دخالت خارجی تمام بشود و ابادانی شروع شود. با این حال هر سال که می گذره جنگ و فقر و بدبختی بیشتر گسترش داده می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
خاورمیانه بخواد استراحتی بکنه
مگر زمانی که تو اروپا و آمریکا جنگ بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ناراحتی جمع کن از منطقه برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
متاسفانه مدتی است مد شده که این دوستان (ناشناس 15:44)با این ادبیات در جامعه اظهارنظر میکنند: جم کنید از کشور برید. بنظرم باید با این افراد برخورد بشه چرا که این گونه حرف ها موجب تفرقه و کینه توزی بین افراد جامعه میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
20:49 حق با شماست ولی فکر کنم این نظرات راجع به حرف های توهین آمیز مسئولان است که تابناک علامت ! را حذف می کند.
والا این چند دونه ماهواره که تاحالا پرتاب کردید! یه تصویر ماهواره حداقل نشون بدید که ما هم باور کنیم دارید کار انجام دادید.باور کنیم که ماهم تو فضا سهمی داریم.حالا هی شما صدتا هم ماهوراه بفرستید فضا و محققین هم هیچ سهمی تو دریافت داده ها های ماهواره ای نداشته باشند پشیزی ارزش ندارد.
همان زبان بلدهای سابق براهفت پشتمن بس بود اقتداریعنی مذاکره بازبا ن خودت نه بیگانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
دقیقا من هم موافق شما نیستم
چون همین دیشب رفتم تعویض روغنی بسته بود و بعد رفتم سوپرمارکت سرکوچه اما سرکوچه لوله آب ترکیده بود نتونستم برم مغازه این شد که رفتم نونوایی نون بخرم که یادم افتاد عابربانک همراهم نیست و از همونجا برگشتم بسمت خونه و رفتم جیب همه لباسام رو گشتم عابر بانکم نبود
یهو یادم افتادعابر بانکم رو لای کتاب گذاشتم ولی من که هیچ کتابی در عمرم نخونده بودم چطور چنین چیزی ممکن بود؟!
در همین افکار پریشان بودم که صدایی مهیب مثل شلیک موشک ماهواره برشنیدم و از خواب پریدم و بیدار شدم رفتم مسافرکشی کنم
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
جناب دقیفا موافق شما از اصل موضوع پرت شدی نگاهت رو به مسائل زندگی و کشورت درست کن با عینکی ببین که امثال سردار سلیمانی ها به کشور و آیندش نگاه می کردند.
آفرین تابناک چند روزه کمتره سانسور میکنی ، کار درستی میکنی
تا روسیه و چین هستن ایران آرامش نخواهد داشت
نمیدونم چرا به روسیه و چین اعتماد میکنند اینها فقط برای
غارت با یک کشور قرارداد می بندن، سیاست کثیفی دارن
فقط به کشور خودشون فکر میکنند ولو کشور های دیگه نابود بشوند
امریکای خونخار
امریکای تجاوز گر
امریکا اولین جنایت اتمی
امریکای وحشی ونژاد پرست
قبله گاه وطن فروشان ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
داداش روس وچین خوبن؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ساندیس بیشتر‌ بخور‌ تا شاید‌ مغزت‌ بیشتر‌ کاربکنه‌ و دیکته ات‌ خوب بشه‌ و خونخوار‌ را‌

سواد داشتی‌ یکم‌ فکر میکردی‌ بعد‌ اظهار‌ نظر غلط ننویسی‌ !!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
درود بر ناشناس 16:34
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
حداقل ما تعصب مذهبی نداریم .ولی شما که مذهبی هستید چرا قبله گاهتان چین و روسیه کمونیست است؟
سلام دوستان
عصر آدینه تون بخیر
بنده مشقول استراحت بودم که جمع کثیری از دوستان خواستند تا نظر خود را درباره این اخبار اعلام کنم بنده هم با آقوش واز قبول زحمت کردم

کامنتهای همه بزرگواران را خواندم باید بگویم با نظر همه عزیزان مخالفم و خودم نیز نظر خاصی ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
نعمت جان ممنون که هستی و ما را میخندانی
در عجبم توان تولید سیب زمینی بدون سم ندارند و کشور بدبخت بیچاره ای مثل ترکمنستان که در هیچ جای دنیا نامش نیست هم سیب زمینی هایتان را نخواست و طبق معمول روانه بازار داخلی کردند بعد دم از موشک ماهواره بر می زنند مگه ممکنه مدیریتی که سیب زمین بلد نیست تولید کنه و مدیریتی که بلد نیست خودرو تولید کنه یک دفعه بشه مدیریتی که موشک ماهواره بر تولید می کنه؟؟؟ چرا سرمایه های کشور را به روسیه می دهید تا این بشکه ها را بدهد و باهاش شو درست کنید؟
پاسخ ها
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
دقیقا‌ !!!
شوروی‌ بالاترین‌ موشکها‌ را می ساخت‌ ولی از ساختن‌ رادیو‌ صبط‌ عاجز‌ بود‌ و بالاخره‌ هم گرباچف‌ دستها‌ را بالا‌ برد‌ و تسلیم‌ !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
من هم در عجبم این آلبانی نشینها چقدر خبیث هستند وچقدر پررو هستند که در مو رد مردم ایران این همه خیانت کرده اند ولی
باز هم دلسوز مردم شده اند تو سرت به آخور خودت باشد بیچاره
تورا چه به اینکارها وقتی از کشور رفتی حداقل ۲۵ سال داشتی
الان حداقل ۶۵یا ۷۰ سال داری تو باید بفکر یک متر زمین در یک کشوربیگانه باشی که دفنت کنند اگر اجازه بدهند تو بفکر کشور عزیز ما نباش کشور ما قشنگ هست وقشنگتر خواهد شد
شما بفکر بدبختی خود باشید
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
تابی جون اینی که این همه از چهار تا آلبانی نشین پیر و پاتال با افکار متحجرانه که هیچ کجای ایران خریدار ندارند این همه وحشت داره را به روانپزشک معرفی کن .ثواب داره
درود بر المفتدی صدر و مصطفی الکاظمی که پرجمدار عزت و استقلال عراق هستند و با درایت و سجاعت حکیمانه و قابل تقدیر، موجب گردیدند تا انشاالله بزودی نظامیان آمریکایی و.... از صحنه سیاسی عراق حذف شوند.
خداوندادراین سال جدیدمیلادی شر این روسیه وپوتین راازسرزمین ماایران کوتاه بفرما....
مقتدی صدر با درخواست تصویب خروج امریکا در شورای امنیت در واقع مخالفت خود با خروج امریکا را اعلام کرده است. زیرا این تقاضا هرگز در شورای امنیت به تصویب نخواهد رسید زیرا امریکا حق وتو دارد. توظئه مقتدی صدر علیه ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
دقیقا زیرا در اشاره به نیروهای مزدور ایران این حرف ها را گفته است.
اوه اوه سایبریهاریختن به طرفداری ازروسیه وپوتین!
در پاسخ به بعضی از دوستان. من نمی گویم روسیه خوبه و به فکر منافع مردم ایران است. اما جنایاتی که آمریکا در حق ایران انجام داده با هیچ کشور دیگه ای قابل مقایسه نیست و بی شمار است.
آمریکا از همان اول انقلاب با ایران دشمن بوده اما عمق کینه و جنایت خود را با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان داد که به هیچ وجه مردم ایران و آزادگان جهان آن را فراموش نمی کنند و این یک لکه ننگی ابدی برای آمریکای جنایتکار خواهد بود. پس لطفاً به آمریکا خوشبین نباشید.
همه این شوهای فضائی نقشه روسیه است این پوتین تحصیل کرده ک گ ب است
خوب این غرب گداها به گدایی از غرب عادت دارند درست مثل گدایی آلبانی نشین های فلک زده از عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
غربگداها لااقل ادعای استقلال از آنگونه که نگاه به شرقیان شما دارند را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
فعلا که ما غرب گداها هنوز چیزی از غرب بدستمان نرسیده بر عکس شما شرق گداها که بقای خود را با کمک روسیه و چین می خواهید تضمین کنید.
روسها هیچ گاه و در هیچ کشوری دلسوز نبوده اند و استعمار گرند
یک کشور نشان بدهید که زمانی بعلت ضعف از روسها کمک خواسته باشد و روسها به انها کمک کرده باشند بلکه نه تنها کمک نکرده اند بلکه انها را بگرو گان گرفته و انها را اشغال خواهد کرد به ۱۷ شهر ایران در منطقه قفقاز نگته کنید به کریمه در اکراین نگاه کنید به سوریه بنگرید.....
حالا كه ديدي توليد مينكه واربابت جرات نداره به ايرن حمله كنه وطن فروش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
هیچ ایرانی مخالف اقتدار نظامی و فضایی ایران نیست .ملت ایران مخالف هزینه کردن بیت المال ایران برای اعراب هستند و اگر حکومت در کشورهای دیگر دخالت و دارایی های ایران را صرف بیگانگان نمی کرد و ملت خود را غرق رفاه و آسایش می کرد می توانست با اقتدار در مقابل زیاده خواهی های غربیان بایستد ولی متاسفانه چون پشتوانه مردمی خود را به دلایل فوق از دست داده است پس خود را نیازمند باج دهی به روسیه و چین می بیند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار