بازدید 35569
با مذاکرات هسته ای

منابع اروپایی: روند مذاکرات وین مثبت است/پایان دور هشتم مذاکرات و بازگشت علی باقری به تهران/باقری: پیشرفت های خوبی در زمینه رفع تحریم ها صورت گرفت

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد به دلیل تعطیلات پایان سال نو میلادی تا دوشنبه (۱۳ دی) وارد دوره تنفس شد.ور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 30 December 2021

پایان دور هشتم مذاکرات و بازگشت علی باقری به تهران

الجزیره به نقل از منابع اروپایی: روند مذاکرات وین مثبت است
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۱۸:۵۴

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع اروپایی نزدیک به مذاکرات وین این مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد اما مدعی شد هنوز تا رسیدن به توافق فاصله زیادی وجود دارد. 

طبق این گزارش، منابع مذکور گفتند که «تعهدات هسته‌ای (ایران) در مسیر خوبی پیش می‌رود اما اختلاف بر سر رفع تحریم‌ها همچنان عمیق است».

منابع مورد اشاره الجزیره در ادامه مدعی شدند «ما همچنان پایین‌تر از سطح کار لازم برای احیای توافق هسته‌ای هستیم.»

بر اساس این گزارش، آن‌ها افزودند: تعیین چارچوب زمانی برای مذاکرات غیرممکن است، اما ما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم.

روسیه: توقف روند مذاکرات وین توسط ایران ادعای نادرست است
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۱۵:۴۵

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: برخی ادعاها که ایران روند مذاکرات وین برای احیای برجام را متوقف می کند، نادرست است و ما چنین شواهدی در اختیار نداریم.

 زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روند مذاکرات وین جریان دارد و طرف های شرکت کننده در آن برای دستیابی به سند نهایی مورد توافق تلاش و مذاکره می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات ضدبرجامی دولت آمریکا اظهار داشت: همواره احیا کردن دشوارتر از تخریب و از بین بردن است.

وی افزود از شرکای غربی دعوت می کنیم به این واقعیت توجه کنند که آمریکا که خود تنظیم کننده برجام و معامله هسته ای بود از آن خارج شد و طرف آمریکایی همینک از این کرده خود پشیمان است.

زاخارووا با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما می دانیم که سیاست فشار حداکثری آمریکا چه پیامدهایی داشت و تحریم های آمریکایی چه نتایجی به بار آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اشتباه طرف آمریکایی، در جاها و موارد دیگر ازسوی شرکای ما تکرار نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، از آمریکا خواستار بازگشت به این توافق بین المللی و اجرای مفاد برجام و ازجمهوری اسلامی ایران انجام تعهدات داوطلبانه برعهده گرفته در این توافق شد.

زاخارووا گفت: مذاکرات برای احیای برجام در وین جریان و موضوع کسب توافق جدید مطرح نیست.

به گفته دیپلمات ارشد روس، تلاش ها برای برقراری دوباره موازنه منافع که با اقدامات آمریکا و خروج از برجام برهم خورده است، جریان دارد.

وی گفت: در مذاکرات وین شاهد عزم طرف های شرکت کننده برای دستیابی به توافق هستیم. هیچگونه شواهدی دال بر اینکه طرف ایرانی روند مذاکرات را متوقف می کند، در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و تصریح کرد که این در حالی است که آمریکا وعده داده است به برجام بازگردد.

وی افزود: ما به نوبه خود برای کمک به روند احیای برجام و برای توسعه و پیشبرد مذاکرات وین آماده هستیم

دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه برجام طرح غیرقابل جایگزین است، اظهار کرد: برجام به تقویت ثبات منطقه خاورمیانه کمک می کند

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد به دلیل تعطیلات پایان سال نو میلادی تا دوشنبه (۱۳ دی) وارد دوره تنفس شد.

 علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران پس از دیدار با نمایندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا راهی فرودگاه شد.

وی پیش از عزیمت به تهران به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری جلسات گفت که دوشنبه برای ادامه گفت‌وگوها باز می‌گردد.

علی باقری کنی عصر پنجشنبه در آستانه تنفس مذاکرات وین به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، به خبرنگاران ایرانی مستقر در وین گفت: در این چند روزی که دور هشتم گفت‌وگوها صورت گرفت تمرکز اصلی مذاکرات بر روی موضوع لغو تحریم‌ها بود.

وی افزود: در چند عرصه گفت‌وگوها و تعاملات بین طرف ایرانی و طرف‌های مقابل ادامه داشت، از جمله چند جلسه در موضوع راستی آزمایی برگزار شد؛ هم هماهنگ کننده کمیسیون مشترک و هم با طرف اروپایی، همینطور در موضوع راستی آزمایی هم جلساتی بین طرف ایرانی با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، جلسه جداگانه‌ای با سه کشور اروپایی برگزار شد.

باقری ادامه داد: در عرصه لغو تحریم‌ها هم به اصطلاح مکاتباتی بین دو طرف انجام گرفت و پیشرفت‌های به نسبت خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از تنفس چند روزه به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی کار جدی تری در موضوع لغو تحریم ها توسط طرف‌های مختلف پیگیری شود.

در همین حال انریکه مورا قرار است تا ساعاتی دیگر خبرنگاران را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار دهد. البته اتحادیه اروپا تاکید کرده که اظهارات وی به صورت آف‌درکورد و غیرمطبوعاتی خواهد بود.

نشست باقری با نمایندگان سه کشور اروپایی و با حضور انریکه مورا در وین

در ادامه رایزنی های هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین در راستای رفع تحریم های آمریکا، علی باقری رئیس هیات ایرانی امروز (پنجشنبه) در نشستی با حضور نمایندگان سه کشور اروپایی و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرد و به گفتگو پرداخت.

پیش از این نشست هم جلسه دوجانبه‌ای بین باقری و انریکه مورا برگزار شد.

همزمان جلسات در سطح کارشناسی نیز به صورت دو و چندجانبه ادامه دارد.

به گزارش فارس، دیروز (چهارشنبه) نیز در ادامه این رایزنی‌ها در وین، نشست مشترکی با حضور علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. باقری پیش از آن هم نشستی دوجانبه با انریکه مورا داشت.

روز سه شنبه نیز گفت‌وگوهای دو و چندجانبه با تمرکز بر موضوع رفع تحریم برگزار شد و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای نیز تشکیل جلسه داد و گفت‌وگوها در وین رپز چهارشنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

قرار است مذاکرات به مناسبت آغاز تعطیلات سال نو میلادی امروز متوقف و روز دوشنبه از سر گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۴
احتمالا باید مشکلی پیش آمده باشد

چون معنی ندارد که تنها برای دو روز مذاکره این هیئت ۴۰ نفره از تهران رفته باشند و برگردند !!!

هیچ هتلی در اروپا و سایر دنیا برای کریسمس تعطیل نمیکنند

و اتفاقا بهترین روزهای کاری شان است .

ایکاش در بیان اظهارات کمی صداقت بیشتری داشتیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
به گیرنده هامون دست نزنیم؟
یعنی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
مشکل پیشنهاد های خودی هاست که هم تحریم ها را میخواهند بردارند و اورانیم را با درجه بیشتر غنی کنند و هم موشک های بالستیک را تکمیل کنند یعنی غرب بیاد برایمان بمب اتمی بسازد!
باورش سخت نیست
باقری را می شناسیم
او همان جلیلی است

مذاکرات بی فایده است
کشش ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
واقعا خودشه؟
یعنی گریم کرده؟
عجب ناقلاییه
علی
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
آدم حسابی، مذاکره کردن مگه فقط رفتن و یک سری تعهدات رو قبول کردن و امضا کردن اونم بدون کم و کاست بهش عمل کردن در مقابل وعده سر خرمن غربیهاست؟ وافعأ تو اون آلبانی ....که فکر میکنید بقیه نمی‌فهمند تو دنیا چه خبره؟ خب خیر سرشون تعطیلات سال نو شونه و‌ خیلی براشون مهمه که با خانواده‌هاشون باشن. این فقط شماهای کوته فکر و آرزومند شکست ایران در هر تقابل بین‌المللی هستین که هر تعطیلی در مذاکرات رو به نفع خودتون تبلیغ و تفسیر می‌کنید و دو سه روزی دلتون رو خوش می‌کنید تا اینکه ادامه مذاکرات بعد از تعطیلات شروع بشه. درست مثل معتادها که مواد میزنن که تا چند روزی تو توهم خودشون خوش باشن و بعد از اتمام نئشه‌گی دوباره به دریوزگی می‌افتن.
مسخره کردین؟هفته ای یه بار میرین اونجا و برمیگردین؟ خوشتون اومده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
کباب های هتل خوشمزه نیست برگشتیم یه چندسیخ جیگر و خوشگوشت بزنیم تو رگ نفسی تازه کنیم
ما شدیم برگ بازی روسیه و چین در زمین غرب .
اروپا هم که بدون اجازه آمریکا هیچ عددی نیست

این وقت کشی ها به ضرر ایران خواهد بود
اقتصاد ایران فلج شده . چرا نمیخواهید بفهمید
مردم را الاف چند کشور بی خاصیت نکنید .
اینا دنبال منافع ایران نیستند
منافع ایران در مذاکره مستقیم با آمریکای ملعون است

با آمریکا یا کنار میاییم یا هیچ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
علاف
محمود سنگی را در چاه انداخته که مذاکرات تا دور ۶۶ هم ادامه خواهد داشت

خدا نگذره ازش که با حرفاش بی منطقش مردم را به دردسر انداخته .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
همین محمود گفت بزارین ۶ ماه دیگه بمب رو بسازم بعدش مذاکره کنید که نذاشتن.
کجا ؟
تشریف داشته باشید شام آماده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
شام چیه داداش؟
ما میتونیم بیاییم؟
چرا در مورد احیای برجام مذاکره نمی کنند که علاوه بر رفع تحریم حق غنی سازی هسته ای برای ایران را تایید و آنرا طی قطعنامه شورای امنیت نیز رسمیت مضاعف داده و تحریم معاملات تسلیحاتی را نیز لغو کرده است.
مسابقات رفت کی تموم میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
متاسفانه میابقات از نوع پلی آف است، ممکنه اصلا حذف بشیم !!
هی برو و بیا! هیاهوی بسیار برای هیچ. نه توافقی خواهد شد نه گشایشی. حاصل فقط اروپا گردی مسئولین!
اولیانوف سخنگوی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی!گفت همه چیزبرای یک توافق خوب وموردپسندروسیه!تکمیلف وسال جدیدمیلادی انشالله اعلانف!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
نمیری:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
حقا که گل گفتی
خوب حالا که ایران از بعضی درخواستهاش کوتاه اومده میشه به توافق امیدوار بود. لطفا کسی رگ گردنش بالا نیاد!
در کل روسیه جای ایران حرف میزنه ، نه ؟؟؟ خود ایران حرف خاصی نداره احتمالا ؟؟؟ شایدم اتگلیسی نمیتونن بگن ، متن رو بدید میدون انقلاب ترجمه رسمی کنن خب
# قدرت اول منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
مرسی
با این اخبار مسخره میخواند جوه روانی بازار ایران بهم بزنند ملت هم با خندیدن مسخره کردن پخش اخبار دروغ نمیدونن دارن زندگی و معیشت خودشون بهم میریزند سیاست داشته باشید ملت
از حرف های ماریا خانم چنین استنباط می شود که مذاکرات به شکست نزدیک شده است.
نباید هیچ امتیاز و تخفیفی به قاتلان سردار دلها بدهیم با تمام قدرت و عزت و اقتدار امریکا را زیر پا له میکنیم. تحریم حتی ده برابر هم بشود ما مقاومت میکنیم
ما ملت مقاومت شهادت و استقامتیم و از گرانی و گرسنگی و فقر هراسی نداریم.

تنها ملتهای ضعیف مثل همین ملت کانادا که بنده در بین آنها زندگی میکنم از تحریم میترسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
حاج آقا کانادا خوش میگذره؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
عجب آقا راده نمک نشناسی هستی،، با پول این ملت فقیر رفتی کانادا صفا میکنی، اونوقت از اونجا ما رو دعوت به مقاومت میکنی؟
آق باقری وقتی میگی پیشرفتهای خوب دقیقا منظورت چیه؟

البته ما که این جمله رو هزاران بار شنیدیم و مفهومش رو با پوست و گوشت و استخون درک کردیم
بیچاره بورس !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
لهتره بگی: خدا رحمت بکنه بورس را
مثل اینکه خداروشکراین باقری موردتاییدنظام وکیهان وهمه هست ‌هرکاری بکنه آزاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ای شیطون تیکه میندازی؟
همه قدرتها اومدن وین مذاکره کنن برا رفع تحریمهای ایران
عجله هم دارن سر از پا نمیشناسن که تحریمهارو رفع کنن
مذاکرات رفع تحریمها
اینقدر دور میزنن سرشون گیج نره ؟!!
مخالفین دیروز برجام موافقین امروز برجام شدن
باقری شاگرد جلیلی هشت سال گفت مذاکرات در حال پیشرفت است برخی مردم ساده دل هم باور می کردند ولی اینبار فرق می کند
در شرایط پیش رو که طرفین مذاکرات هردو بر پیشبرد مسالمت آمیز و گفتگومحور با رویکرد حل مسایل فنی و ماهیتی برجام براساس خواسته های قانونی و منطقی برگرفته شده از بطن نگاه ها و شناختها از یکدیگر و درک عمیق مسایل اقتصادی فرهنگی و تمدنی در جغرافیای ژئوپولیتیکی ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار منطقه ای و اقتصادی بزرگ در عرصه بین المللی.
لذا نتیجه میگیریم نتایج مثبتی در جهت برداشتن تحریم ها گرفته ایم. نگرفته ایم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
زینال اون قرص زردا رو دیگه نخور
خوبه والله بچه های کسانی که رویایشان رفتن به نجف بود حالا یک پاشون تهرانه به پاشون وین!من هم بودم هفته ها طولش می دادم تا بقیه رفقا که تحریم هستند و نمی تونن برن خارج تحریم شون برداشته بشه....!
عجیب بعد ازمایش موشکی همه چی مثبت شد حالا فهمیدید قدرت نظامی یعنی چی یا هنوز نمی فهمیدددددددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
همین که تو فهمیدی کافیه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
قول بهت میدم برا یه مشت دلار موشک و پوشک و همه چی رو وا میدن
تا کیهان و جناب مستطاب شریعتمداری اعلام رضایت نکنند بنده عرض میکنم این همه بر و بیا و جلسه و نشست یعنی کشک !
پاسخ ها
شریعتمداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
خواهش میکنم
ممنون که بیاد من بودید
علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد
در واقع در مذاکرات جاری این مترجم است که مذاکره میکند نه باقری کنی، بد نبود از ظریف هم استفاده می‌شد
این روند مذاکرات مثبت است فقط یک معنی داره:که طرف ایرانی در مذاکرات فقط داره باج میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
نه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
دقیقا
ایران باید بمب رو بسازه و یکبار برای همیشه به این مسئله ی هسته ای پایان بده.
جمع کردنش منطقی نیست.۲۰ سال برای هیچی نمیشه.
برخی هنوز اعتقاد دارن امضای کری تضمین است ( سخنان غربی)
خوش به حال مستکبران که اینقدر حامی دارن....
۴۰ ساله میگید روند مثبت است.
ما در گذشته اشتباهات زیادی داشتیم از جمله گروگانگیری 444 روزه دهها دیپلمات آمریکایی. اما نمیشه وسط بزرگراه یکدفعه دور زد! نابود میشیم!
مثل اینکه دور سوم بود!؟؟؟ نبود؟
خوبه همیشه میگن مثبته وبه هیجانمیرسه بگو منفی بود
هیچ توافقی نمیشه... پرونده ایران میره شورای امنیت و ایران میره زیر فصل هفتم منشور ملل متحد.. اسرائیل هم هر روز تهدید به حمله میکنه و در عمل کاری نمکنه...
کی میگه توی ایران ازادی بیان نیست؟ هر چی اراجیف دلتون میخواهد بارمیکنیند. ایران دیگه دشمن خارجی نمیخواهد، بعضی از شماها هستیند دیگه.
بجای شعار ، خبر امضا و اجرای توافق را بده.
بجای شعار ، خبر امضا و اجرای توافق را بده.
دیگه این حرفها که نتایج خوبی بدست آمده نخ نما شده ، خویه بالغ بر ۵ ساله می روند وین و می آیند یا می گویند به آیندمذاکرت خوشبینیم ،یا می گویند مذاکرات بر ریل اصلی افتاد ، یا می گویند نتایج خوبی بدست آمده ویا.... ولی هیچ چیزی بز سفره مردم اضافه نمی شود و گرانی ها هم بیشتر می گردد و تنها روی مثبت آن عشق وحال اتوبوس مذاکره کنندگان در وین و حق ماموریت و... است
اگر ایران سانتریفوژها و میزان اورانیم غنی سده خودرا در داخل ایران تحت نظارت آژانس نگه دارد، ممکن است بعنوان ضمانت خروج مجدد اروپا و آمریکا از برجام به کار آید در غیر اینصورت تضمینی وجود ندارد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی