فریاد مجلس از گرانی‌ها؛ زود دیر می‌شود!

امروز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که زندگی را برای مردم سخت کرده و تأمین حداقل‌های زندگی نیز مشکل شده است. شاید یادمان رفته به جای ترمز، پایمان را روی گاز فشار می‌دهیم. قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری رویا و غیرممکن شده است و پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می‌شد، اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 29 December 2021
گرانی کالا‌های اساسی به خصوص مواد غذایی، تاثیر مستقیم در کوچک شدن سفره‌های مردم دارد؛ قیمت‌هایی که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنان رو به افزایش است و اعتراض و حتی فریاد‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ دولت سیزدهم با وعده بهبود معیشت مردم روی کار آمد؛ منتها هنوز نتوانسته این وعده را محقق کند. اتفاقی که نتیجه‌ای جز فشار معیشتی بر مردم و اختلال در تامین نیاز‌های روزمره آن‌ها ندارد. این موضوع به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و نمایندگان مجلس به انحای مختلف از گرانی‌ها انتقاد کردند.

در جلسه علنی امروز موضوع گرانی‌ها چندین بار از سوی نمایندگان مطرح شد؛ از جمله آن جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت بود که گفت: این روز‌ها گرانی در بازار بیداد می‌کند، به طوری که نه تنها قیمت کالا‌ها افزایش پیدا کرده که حتی نان هم گران شده است. مردم از وضعیت کنونی ناراضی هستند و انتظار دارند دولت بیشتر در میدان حضور یافته و نظارت جدی بر بازار اعمال کند. مردم به شدت از آشفتگی موجود در بازار و روند رشد قیمت‌ها گلایه دارد؛ لذا باید دولت ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

اصغر سلیمی، نماینده سمیرم نیز اظهار کرد: امروز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که زندگی را برای مردم سخت کرده و تأمین حداقل‌های زندگی نیز مشکل شده است. شاید یادمان رفته به جای ترمز، پایمان را روی گاز فشار می‌دهیم. قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری رویا و غیرممکن شده است و پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می‌شد، اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی‌دهد.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز گفت: متاسفانه دولت، وزارت صمت و سازمان تعزیرات بازار را رها کرده‌اند. هر هفته اقلام خوراکی و مصرفی گرانتر می‌شود، بازار ثبات ندارد و مردم نگران بی ثباتی قیمت‌ها هستند. وزیر صمت و مدیران تعزیرات چرا تحریم‌ها را بهانه و بازار را رها کرده اند و اجازه می‌دهند، عده‌ای جیب مردم را خالی کنند؟ ثبات بازار اهمیت بسیاری دارد، اما سیاست زدگی بر اقتصاد و بازار کشور حاکم است.
 
فریاد مجلس از گرانی‌ها؛ زود دیر می‌شود!

همچنین محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز اظهار کرد: یک جنس در مغازه‌ای ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، در مغازه دیگر ۱۲ هزار تومان، در مغازه‌ای دیگر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین در مغازه‌ای دیگر ۸ هزار و ۲۰۰ تومان! اگر دستگاه‌های نظارتی خود را به مرخصی بفرستید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و وضعیت از این بدتر نخواهد شد.

وی ادامه داد: زود دیر شده و کم کم نگاه مردم تغییر می‌کند. شما باید گرانی را مهار کنید، این تفاوت قیمت‌ها ارتباطی به تحریم ندارد. اگر مشکل نیرو دارید حل کنید، مردم چشم انتظار هستند تا گرانی‌ها کاهش پیدا کند.

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز هم بخشی از علت بروز این مشکل را متوجه مجلس دانست و گفت: مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی با دو بال قانونگذاری و نظارت به پرواز درمی‌آید؛ صرف نظر از قانونگذاری، نظارت بر اجرای قوانین باید مورد توجه قرار گیرد. باید اعتراف کنیم مجلس در نظارت، کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود، نباید امروز شاهد مشکلات اقتصادی، معیشتی و تورم افسارگسیخته باشیم.

وی افزود: اگر نظارت مجلس قاطع‌تر و جدی‌تر جلوه می‌کرد، شاهد انحرافات عجیب از بودجه نبودیم. اگر نظارت مجلس قاطع بود، شاهد مشکلات بیشمار مردم در بخش مسکن، عدم تبدیل عضویت ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی، پرداخت چند ده هزار میلیارد ریال ارز ۴۲۰۰ تومانی، تشکیل قرارگاه مرغ و افزایش قیمت به پرواز درآمده آن نبودیم. امروز نباید عدول از قانون امری عادی و طبیعی جلوه می‌کرد و این نظارت مجلس است که امید را در دل مردم زنده نگه داشته است.

از طرف دیگر، غلامحسین رضوانی، نماینده تهران راهکار را در پرداخت کمک‌های غیرنقدی به دهک‌های پایین جامعه دانست و توضیح داد: دولت باید نسبت به تخصیص کمک‌های غیر نقدی، حداقل به ۶ دهک پایین اقدام کند تا تورم جبران شود. این موضوع می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات معیشتی را برطرف کند.

علاوه بر این موضوع، سه ماده از طرح جهش تولید دانش بنیان تصویب شد که به موجب آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موظف شد با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از فعالان اقتصادی و صنعتی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، حمایت کند. همچنین سرمایه کنونی صندوق نوآوری و شکوفایی موضوع ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات به میزان سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

در پایان جلسه علنی نیز، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس اعلام کرد، با توجه به تایید مصوبه اخیر مجلس درباره اصلاح آیین نامه داخلی در خصوص دو شوری شدن بررسی بودجه سالیانه، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، یکشنبه ۱۹ دی در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۱
بله نتیجه حل نشدن معادلات با دنیاست.چیز عجیبی نیست.در برابر زورگویان ایستادن هزینه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
با دنیا یا آمریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ظالمان و خیانتکاران داخلی اشتباه فکرکردن با فشار اقتصادی مردم بیشتر از امریکا و اصلاح طلبان متنفر می شوند
نماينده هاي عزيز فقط شعار مي دهند
اقای روحانی کاری کرد که هیچ دولتی نتون کشور درست کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
برو کشکت و بساب
فقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
روحانی خیلی وقته رفته بیدار شو. توجیه بیجا برای فرار از
ناتوانی دولت؟ آقای رئیسی شش ماه پیش گفت بهانه نخواهد آورد و همه چیز رو میدونه و برنامه داره. تنها برنامه ایشون گرونی و حذف نیازهای اولیه مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اشتباه نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
بر عکس این وضعیتی است همفکران شما برای کشور به وجود آوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
طرفدارای روحانی منفی بدید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
حرف موفت زدی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
انصاف هم خوب چیزیه باز روحانی مقصره..مگه قرار نبود وضع اقتصادی خوب بشه
قیمت مواد خوراکی چی خودرو چی . پس چی شدگرونتر شد پس مقصر روحانی نبود عدم تعامل با دنیاس
راستی از بورس چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
تقصیر اون خیر ندیده تحفه هزاره سوم هست......یک شبه دلار از هزار تومان شد چهار هزار تومان وشروع نابسامانی های کشور ومردم
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
دولت تدبیروامیدکشوررابادلار۳۲۰۰ تومان تحویل گرفت وبادلار۲۵۰۰۰ تومان تحویل دادیعنی هشتصددرصدارزش پول ملی راکاهش داد ومردم رافقیرترساخت یعنی برخلاف دولتهای پیش ازآن که معمولاً سیصد تاچهارصد درصدارزش پولمان راکاهش میدادند ازاین نظر درتاریخ چهاردهه اخیررکوردداربود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
زوده برای بهانه اوردن
رییسی این همه وعده دادند که مشکل مدیریت غلط هست نه برجام
من ۴ میلیون مسکن میسازم من جلو تورم رو میگیرم
شاید اقای رییسی از وضعیت موجود بی اطلاع بود
شاید هم دانش مدیریت کشور را نداشت
شاید هم مشابه احمدی نژاد و روحانی باشد
حالا سال بعد دیدنیه تورم افسار گریخته مال سال بعده خواهشا کمربندها را سفت ببندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
خدا پدر روحانی را بیامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
نمیتونن درست کنن جمع کنن .جمع کنید برید
میشه بفرمایید رو چه حساب ایثارگر باید تبدیل بشه یعنی بع این خاطر رفته جنگ یا بچه هاشون اخه تا کی دور باطل تا‌کی تبعیض اقا یه زمانی جنگ بود رفتن شهید دادن جانباز شدن خدا پدرشونا بیامرزه باید تکریم کنید جبران کنید اما نه به این صورت باید رفاه نسبی و خدمات بهشون بدید نه اینکه باعث تبعیض بشید این خودش یعنی تفرقه
وقتی این پیرمردها رو میبینید که با موی سفید و قد خمیده در خیابان تجمع میکنند واقعا ناراحت کننده است امروز یه کلیپ میدیدم یه نفرشون میگفت ما به خاطر گرسنگی اینجا جمع شدیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
داداش به اونایی که باید بربخوره نمیخوره و ککشون هم نمیگزه!ا
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
وای بر مسئولینی که این تصاویر را می بینند و فقط پشت تریبون صحبت می کنند و مردم را نصیحت میکنند
این اقایون نمایندگان انقلابی مجلس تا قبل از ریاست جمهوری اقای رئیس هر روز فریاد میزدند که تحریم ها 20 درصد دخیل در اوضاع اقتصادی و 80 درصد مربوط به بی کفایتی دولت است . همین اقای محسن رضایی و قالیباف 10 تا سخنرانی این جمله را افاضه فرموده بودند . حال ایا به همون نظر پایبندند تا نظرشان عوض شده ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
نه داداش الان میگن مگه یه روزه این اوضاع درست شده که یه روزه درست بشه!!!جالبه اونایی هم که تو این گند زدن ها دخیل بودن هم همین شعارو میدن!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
عزیز، الان چندین هفته است تو وین بست نشستن تا برجام به سرانجام برسونند. خداوند پدر روحانی و ظریف و تیمش را بیامرزد
ما نمایندگانی داریم که با کمترین ارا به مجلس راه یافته اند و تنها فکر خودشان هستند مثل درخواست ماشین شاستی بلند مثل حق مسکن برای خودشان مثل زدن تو گوش سرباز با لودر دیوار دانشگاه را تخریب کردن و بستن انواع مالیاتها برای مردم
سیاست زدگی را مسئولین به مردم تلقین کردن. شما نگاه کنید تمام اخبار رسانه ملی و سخنرانی مسئولین در خصوص مسائل و مشکلات کشورهای دیگر است. نصف اخبار راجع به سیل و کتک کاری پلیس آمریکا و مردم مظلوم سایر کشورها است. هیچ مطالبه جدی از مسئولین نیست. هیچ پاسخگویی در کار نیست. شما اگر اعتراض کنی امکان وصله خوردن داری. در چنین شرایطی چه کسی پاسخگو هست ؟؟
بعضاً در مصاحبه های اقتصادی ، مسئول مربوطه تلفن خود را پاسخگو نیست !
یعنی یادشان رفته که باید به مردم پاسخ بدهند
طرف پول ندارد خانه رهن کند میگوییم تعداد فرزندانتان را زیاد کنید
اخبار با چه رویی تکرار میکند یارانه نقدی امشب به حساب خانواده ها واریز میشود !
همه چیز ده برابر شده بعد شما پول یک کیلو گوشت را به طرف میدی در ماه !
صنعت خودرو را ببینید. دو دهه هست قراره کیفیتش بالا برود !
فقط چراغ ها و سپر را عوض میکنند و میفروشن به مردم !
با دست خودمان داریم اعتماد ملت را خدشه دار میکنیم
تمام نامزدها ریاست جمهوری قول صد درصدی اوضاع اقتصادی در زمان نزدیک داده بودند کو دقیقا دوبرابر شده اجناس در این دولت جدبدد
مشکلات با حرف زدن حل نمیشه اینکه هر روز بیان بگن گرونه که از اول انقلاب همین بوده کدوم مشکل مردم حل شده روز به روز سفره مردم کوچیکتر هزینه های دولتی هم که جلو تر از بقیه رو به افزایشه ( برق ، آّب ، گاز و تلفن ، گمرک و مالیات و همه و همه اول دولت گرون میکنه بعد بازار .......... بسه وعده دادن خسته شدیم
فقط حرف فقط حرف بابا جمع کنید خسته شدیم ازاین وضعیت
حالا مشکلات حل میشه دیگه؟!!!
میوه فروشی بودم،دومامورتعذیراتی آمدن و قیمت از میوه فروشی می گرفتند.
۱-تابلوبودن , قیمت‌ها رو پایین می گفت
۲-قیمت روی همه میوه ها نصب نبود،
۳-بعدرفتن مبلغ جریمه حدودی به قیمت میوه ها اضافه شد.
مچلس انقلابی .... دولت قوی ...............گرانی سرسام آور...... علی برکت ا...
یادمه همین نمایندگان و همفکرانشون میگفتن دولتشان روی کارباشد اوضاع یکشبه گلستان می شود. برای رای گیری چه ها که نکردند. همین ها میگفتند برجام باید پاره شود. صبح بخیر
الان که یک دست شدید مشکلتون چیه؟ مشکل حل کردن سواد می خواهد و جرات
چند نفر از اختلاس گران را جلوی مردم اعدام کنید مطمن باشید ورق برمی گرده ولی همه باهم فامیل نزدیک هستند امکان نداره
با سلام وقتیقیمت مصوب اتومبیل را کارخانه تعین نموده ولی در بازار با صد میلیون بیشتر به مردم میفروشند و هیچ ارگانیاعتراض نکردبا گران فروشی ان برخورد نمیشود بقیه هم یاد گرفتند وشروع به افزایش نرخ کالاهای خود کردند
سلام یک عده بی سواد سوار بر اسب و می تازند
همه پستان گاو رو می گیرند و می دوشند ولی ما شاخ گاو عصبی رو چسبیدیم خوب معلومه چی میشه.....آمریکا همون گاو عصبی هستش دیگه...
الان دیگه کل حاکمیت یکدست هست و هر کی هم دوست داشتید آوردید ،نمیتونید از زیرش فرار کنید
این پیرمردا لاقل جوونی خوبی داشتن تو اون دوران جوونی کردن،نه مثل ما که برا یه کنسرتباس کلی وام بگیریم بریم ترکیه
دولت و مجلس یارانه میدهند مردم باید شکر گذار باشند دولت و مجلس برای پرداخت یارانه خواب ندارند ؟؟؟؟؟؟
مجلس اقلیت
حالا اینها نماینده چند درصد مردم هستند قطعا خودشان از گرانیها آسیب نمی بینند
آقای‌ریسی‌خیلی‌ضعیف‌عمل‌میکنی‌برادفاع‌ازحق‌مظلوم‌باید‌به‌صلابه‌بکشی‌ظالمان‌روباحرف‌زدن‌درست‌نمیشه‌این‌مردم‌حاکم‌سختگیرمیخوان
وقتی مدیریت نباشه و زیر بار هم نروند که مدیریت ندارن میشه وضع این!
چقدر عزا است
که مرده شور هم گریه می کند
همه به اصطلاح مسوولین ما فقط بلدن حرف بزنن، محکوم کنن و تاکید کنن. کار عملی اگه انجام بدن فقط به نفع خودشوننه
یعنی این درآمد خودرو اینقدر برای دولت صرف دارد که حاضر است اینقدر تبعات گر گرانی افسار گسیخته خودرو را به جان بخرد و این همه جو بی اعتمادی و شکایت را در مردم دامن بزند؟ البته شکی نیست که ممانعت از ورود خودروی خارجی علاوه بر کسب درآمد بیشتر دولت از تولید خودروی داخلی به هدف جلوگیری از خروج ارز در این وضعیت تحریم هم صورت می گیرد ولی باور کنید باز هم ادامه این روش به سود دولت و ملت نیست. ایستادن در مقابل غرب با دست خالی عاقبت ندارد بلکه اول باید قدرت اقتصادی بدست آورد و بعد ایستاد. همان راهی که ژاپن و چین رفتند و الان غرب در مقابل آنها زانو می زند
شعار حق مسلم ماست
یادت رفته
بفرمایید
نوش جان
این کشور اگر دولت نداشت شاید بهتر اداره می شد!.این چه وضعیتی است که ما داریم.بری یک کشور بسته به یک بازار آزاد امید داشتن خیلی احمقانه است، یارانه گول زدن مردم است و نوعی اعانه دادن است. این کار توهین به مردم است و نتیجه ای هم ندارد.
مردم گرسنه هستند. اگر وجدان دارید مردم را نجات دهید
برق را آنچنان با ترفند و پیچاندن دو بار گران کردند که صدای هیچ نماینده ای در نیامد!
الگوی مصرفی که فقط کفاف چند لامپ کم مصرف را می دهد نه بیشتر! و فصل گرما در تهران از اردیبهشت ماه شروع میشه.
حداقل قیمت برق برای کم مصرف ها 50% افزایش پیدا کرده و با آئین نامه اول سال 1400 که برای کم مصرفها افزایش 7% و برای پر مصرفها 23% بوده یک باره اوج گرفته و حداقل افزایش به 50% رسیده! و در مراحل بالاتر 1.5 و 2.5 برابر!
خداد بداد ملت برسه!
من نمایندهای نمی بینم کجایند ما از یک طرف بیکاری از یه طرف گرانی از یه طرف هجوم فرهنگ های غلط زندگی پس اینا کجایند شاید ....
فکرنکنم این نمایند محترم بخاطرخشم مردم تا حالا پا درهیچ مغازه ای گذاشته باشد ولی اینکه گفته اند گرانی دارد بیداد میکند وکسی به کسی نیست حرف درستی است اوضاع مملکت حتی ازاوضاع مملکت درزمان جنگ جهانی دوم خراب تر است ودولت ناتوان تر ازهمیشه وهمه این بلاها را کسانی سرمملکت آورده اند که نه دانش کافی دریاست وامور مملکت داری داشتند ونه حاضر بودند صندلی خودرا به آفراد باسواد وفهیم باضریب هوش بالا بدهند
وقتی مردم توان خرید مواد پروتئینی ، حبوبات ، میوه و ..... را نداشته باشند انواع و اقسام مریضی ها به سراغشان میاید . هزینه های درمانی هم که بسیار زیاد است . آنوقت مردم می بینند که تنها راه چاره در مردن است .
نمایندگان محترم فکر نمی کنید که خیلی دیر به این نتیجه رسیده اید.
ملت را بيچاره كرديد بيچاره
تا زمانی روحانی رییس جمهور باشه اوضاع همینه
اگه به رییسی رای می دادی وضع اینطور نبود
چه عجب ! نماينده ها فهميدن گروني هست ! دست مريزاد ، گراني بيداد ميكنه و كمبود بويژه كمبود دارو و از دست دادن عزيزانمان خيلي ها رو داغدار كرده ، قراره چي بشه ، فقط شعار شعار شعار ،به چي دلخوش باشيم
آیا تمام بلایای ممکن باید بر سر نسل ما فرود بیاید
اول جنگ ،بعد تورم و بیکاری و تحریم ،حالا هم مشغول نقشه کشیدن برای بازنشستگی ما هستید چرا باید سی و دوسال کار بکنیم چرا باید میانگین سه سال باشد مسئولین کدام یک می توانند در گرمای ۵۰ درجه جنوب و عسلویه یک هفته کار بکنند
به خدا دیگر از زندگی سیر شده ام و آمادگی هر کار انتحاری را دترمد
خدا پدر روحانی ودولت قبل را بیامرزد.موقعی که دولت را تحویل گرفت تحریم تک رقمی شد.به فکر کارکنان وبازنشستگان بود.متاسفانه این دولت نه تنهاجلوی گرانی افسارگسیخته را نگرفته بلکه مخالف افزایش حقوق میباشد.ابتداترمز گرانی را بگیرید اونموقع اگرافزایش حقوق ندادید اشکال نداره.
فریاد مجلس از گرانی‌ها؛ زود دیر می‌شود! :
زمان ارائه لایحه بودجه سال 1400 برای توسط دولت 12 مجلسیها بیش از 5 یا 6 ماه به بهانه اینکه کلیات بودجه با تغییر کند، یا این بودجه تورم زا است یا برای دلالی و اسطه بازی و ... تنظیم شده است، برای تصویب لایحه بودجه این دست و آن دست کردند، بعد هم کم معلوم نشد که لایحه بودجه چه سرنوشتی پیدا کرد ولی در همان زمان آقای روحانی با همان نیش خندهای منحصر به فردشان هیچ یک از انتقادات مجلس به بودجه را نپذیرفت و اصلا پی گیر تصویب آن هم نشد.
بعد از اینکه دولت 13 دهم بر سر کار آمد هم بودجه دلالی بود، هم بودجه تورم زا، هم گرانیهای ماهانه به گرانیهای روزانه تبدیل شد، هم خزانه خالی بود، هم ابر کسری بودجه پس انقلاب بوجود آمد هم ... به نظر شما اگر حقوق 18 میلینونی برای نمایندگان صحت داشته باشد که ندارد، آیا چنین نمایندگانی مسحتق حقوق هستند؟ یا مستحق همان 18 میلیون هستند؟! آخه چقدر هارت و پورت و چقدر این آقایان گرد خاک میکنند. باید اینکار بکنیم باید جلو اینکار بگیرم و از این حرفهای ... . پولت را بگیر و از رانت اطلاعاتی و مزایای ظاهری و پنهان نمایندگی استفاده کن، ولی شمای که کاره ای نیستی، ییا و حاضریت را بزن و از پول مفت بیت المال استفاده کن و ماشینت را با پول یا بدون پول بگیر و ... استفاده برو دنبال کارت. شما را چه به فریاد!
جمع شدن 5 کاندایی ریاست جمهور حضرات آقایان رییسی جلیلی قاضی زاده زاکانی و محسن رضایی که هر کدام به تنهایی ادعاهایی داشتندکه به تنهایی قادر به حل مشکل اقتصاد بدون نیاز به برجام و مراوذت بین المللی می باشدند و جمع شدن آنها در تیم دولت و یکسو بودن مجلس و قوه قضاییه با دولت بعداز گذشت 5 ماه هنوز کاسه چکنم چکنم در دست گرفته و مانند دولت های قبلی حواله فردایی بهتر را صادر می کنند حواله ی که هرگز فردا آن نخواهد رسید و اگر برسد فردایی بمراتب بدتر از امروز است نمونه منحصر بفرد وجودمبارک آقای مخبر و به تاراج رفتن سرمایه مردم در شرکت سرمایه گذاری برکت برکتی که هیچ برکتی برای مردمنداشت بجز ضرر
متاسفانه در شرایط کنونی شاهد قوانینی در مجلس هستیم که اولا نفع شخصی نمایندگان در آن مشهود است و از آن طرف موجب تبیض شدید در بین جامعه میگردد مانند همین قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در ادارات که در حال اجراست فردی که بدلیل سابقه 6ماه جبهه پدرش از شرکتی و ساعتی و قرداد موقت با سابقه بسیار کم بلافاصله رسمی قطعی می شود و بقیه هم که اصلا مهم نیستند آخه تا که این همه تبیض و بی عدالتی؟؟
شما نمایندگان فعلا هدیه خودتون از دولت را بگیرید و سفر اروپائی هم برید ملت را ولش کنید چون ملت خیلی وقته که مسئولان را ول کرده به حال خودش
نمایندگان بجای فریادهای بیخود وعوام فریبی در عمل نشان دهند به فکر مردم هستند. افزایش بودجه صدا و سیمای بی خاصیت، افزایش بودجه مراکز فرهنگی بی اثر و..... را از بودجه حذف و دست در جیب مردم نکنند.
در بحبوبه این گرانیهای سنگین و کمرشکن,و تورم بیش از 70درصدی, دولت میخواد حقوق رو فقط 10درصد افزایش بدهد. واقعا رییس برنامه و بودجه کشور معنی و مفهوم تورم و بدنبال آن مفهوم گشنگی را نمیفهد,امیدواریم مجلس محترم کلیات بودجه 1401 رو تصویب نکند.
همونطور که اصلاح طلبا جمع شدن از اداره کردن مملکت شماها هم اگه نمیتونید جمع کنید برید.مردم ومردمی بلدن مملکت اداره کنن وهر روز دامن به گرانی نزنن
ضربالمثل عین واقعیت است ادم سیر که از ادم گرسنه خبر نداره همان اقایانی که به استعلا میخواهند با گرانی مبارزه کنند فقط شعار است بخدا انها بفکر جیب خودشان هستند اقای X z فقط یکماه حقوقشو سروقت نگیرد ان ببینید خواهد کرد ؟حالا هم خودشون خلاص کردند فقط همین میگند که خرابکاری زمان روحانی است . شکم ما سیر شد / گرانی تا کجا میخواهد برود؟ اقایان بداد مردم برسید مردم گرسنه هستند مردم شدند اشغال جمع کن !!! مرم خوبی داریم قدر شون بدانید این نعمت را از دست ندهیم . نچسبید به پست مقام روزد گذر است به فکر اخرت خودتان باشید اقایان مجلس نشینها اقایان دولت مردان و و و
جناب آقای رئیسی رئیس جهموری اسلامی ایران همان قوه قضائی بودید بهتر نبود بخدا قسم انجا بهتر به فریاد مردم میرسید . بخدا قسم مردم گرسنه و بی خانمان هستند
فریاد مجلس از گرانی‌ها؛ زود دیر می‌شود! :
حدود دو تا سه هفته پیش قصد خرید کول پشتی را داشتم ولی نشد که بخرم، دیروز رفتن فروشنده بروی همه کوله ها قیمت زده بود. کول پشتیهای 170 یا 180 تومان شده بود 395 هزار تومان. با توحه به اینکه آنهایی که میتوانند جلوی این گرانیهایی که به میل تولیدکننده به یکبار بیش از صد در صد قیمتشان افزایش میابد، حاضر نیستند که بفکر ملت باشد و فقط و فقط از حمایت تولیدکننده ای که به هیچ وجه حاضر نیست که به کسی پاسخگو باشد. "ایکاش تعدادی از شما مجلسیها نزد تولیدکننده کوله پشتها بروید و از آنها بپرسیدید که چرا به یکبار بیش از 100 در صد افزایش قیمت داشتید"؟ چه اتقاقی در ممکلت افتاده که به یکبار بیش از 100 درصد قیمتتان را بالا برده اید؟ این که نشد مملکت داری دست و پای ملت را بسته اید صادرات آزاد و وادات ممنوع و هر سازی که تولیدکننده، واردکننده، دلال، اتحادیه و اصناف، قاجاچی، صراف و ... مییزنند، ملت باید برقصند. آن وقت گرانی چند درصدی در ترکیه را با تیتر بزرگ مینویسم. موضع اسلام با سرمایه داری ظالمان و حق کشی مردم مخالف است. این تفاسیر آقایان و ظلمی که از این گرانیها بر مردم کم درآمد میرود، با تفسیر اسلام اصلاً همخوانی ندارد. باید واردات را آزاد کنید و بجای تمام قد ایستند پشت سر ظالم به انداز سرسوزن هم بفکر مردم باشید.
نان 30 درصد گران شد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار