بازدید 33553
با مذاکرات هسته ای

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام و آغازگفت‌وگوهای محتوایی/ واشنگتن: توافق بدتر از برجام را نمی‌پذیریم/ چین: امکان دستیابی به توافق با ایران تا بهمن ماه وجود دارد

دور جدید و هشتم مذاکرات وین تا ساعاتی دیگر با حضور دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران آغاز خواهد شد. مذاکراتی که در چند دور قبل علی رغم اختلافات جدی طرفین پیشرفت هایی داشته است.مذاکره کنندگان در دور قبل که در دو نوبت پیگیری شد، پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگو درباره متن مشترک و مبنای ادامه گفت‌وگوها به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 27 December 2021

آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای با ورود علی باقری به وین/ یک منبع ایرانی: در دور جدید مذاکرات وارد مسائل محتوایی می شویم

بین الملل تابناک: دور جدید و هشتم مذاکرات وین تا ساعاتی دیگر با حضور دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران آغاز خواهد شد. مذاکراتی که در چند دور قبل علی رغم اختلافات جدی طرفین پیشرفت هایی داشته است.مذاکره کنندگان در دور قبل که در دو نوبت پیگیری شد، پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگو درباره متن مشترک و مبنای ادامه گفت‌وگوها به توافق رسیدند. انگلیس، آلمان و فرانسه ابتدا بحث در مورد متون پیشنهادی ایران را نمی‌پذیرفتند و اصرار داشتند که مذاکرات برمبنای پیش‌نویس دور قبل دنبال شود.

روسیه: طرف‌ها در وین برای تسریع دسترسی به پیش نویس توافق کردند
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۲۲:۳۶

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین روز دوشنبه در حساب توییتری خود نوشت: در نشست کمیسیون مشترک برجام، طرف‌ها موافقت کردند که روند تهیه پیش نویس برای دستیابی به توافق در اسرع وقت را تشدید کنند.

 میخائیل اولیانوف در حساب توییتری خود در خصوص مذاکرات وین که امروز از سر گرفته شده است نوشت: در نشست کمیسیون مشترک برجام، امروز هشتمین دور مذاکرات وین آغاز شد. شرکت کنندگان بحث‌های حرفه‌ای و نتیجه محور داشتند. آنها به خصوص موافقت کردند که روند تهیه پیش نویس برای دستیابی به توافق در اسرع وقت را تشدید کنند.

آغاز گفتگوها برای رفع تحریم ها از فردا
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۲۲:۲۸

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی در جمع بندی مباحث مورد گفت‌وگو در نشست امروز اعلام کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین برگزار شد. در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت آمیز بودن دور قبلی گفت‌وگوها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفت‌وگوها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفت‌وگوها فراهم شده است.

وی افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

چین: امکان دستیابی به توافق با ایران تا بهمن ماه وجود دارد
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۹:۱۷

شبکه اسکای نیوز به نقل از وانگ کوان نماینده چین در مذاکرات وین گزارش داد که موارد اختلاف میان میان طرف های ایرانی و سه کشور اروپایی در حال کاهش یافتن است.

وی گفت: دور جدید مذاکرات وین بر رفع تحریم های ایران متمرکز خواهد بود‌.متن مشترکی درباره رفع تحریم های ایران داریم. امکان دستیابی به توافق با ایران تا پیش از فوریه ۲۰۲۲ وجود دارد.

واشنگتن: توافق بدتر از برجام را نمی‌پذیریم
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۹:۱۱

«رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شده کشورش با آنچه به گفته او «توافق بدتر» نسبت به برجام است موافقت نخواهد کرد.

رابرت مالی در مصاحبه‌ای با پایگاه «نیویورکر» مدعی شده پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در مدت ۵ ماهه وقفه در مذاکرات وین باعث شده برجام به سمت تهی شدن از منافع منع اشاعه‌ای حرکت کند.

به نوشته نیویورکر، رابرت مالی تصریح کرده زمانی که دور جدید مذاکرات وین در اواخر ماه نوامبر از سر گرفته شده برنامه هسته‌ای ایران از محدودیت‌های وضع‌شده در برجام عبور کرده بود.

رابرت مالی ادعا کرد: «این پیشروی‌هایی که آنها می‌کنند به مرور آن توافق را از مزایای منع اشاعه‌ای که ما بر سر آن چانه‌زنی کرده بودیم تهی می‌کند.»

رابرت مالی در مصاحبه با نیویورکر اضافه کرد: «ما با توافق بدتر موافقت نخواهیم کرد زیرا ایران برنامه هسته‌ای خودش را تقویت کرده است.» او همچنین مدعی شده ممکن است زمانی برسد که تلاش برای احیای برجام «مثل تلاش برای احیای یک جسد مرده خواهد بود.»

رابرت مالی در حال حاضر سرپرستی هیأت مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین را بر عهده دارد. ایران با توجه به آنکه آمریکا از برجام خارج شده و عضو این توافق نیست اجازه حضور نمایندگان آمریکا در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ را نداده است.

رایزنی دوجانبه علی باقری با مذاکره کننده ارشد فرانسه در وین
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۸:۲۸

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (دوشنبه) ششم دی ماه به منظور شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها وارد وین شد، در ادامه رایزنی‌هایش در پایتخت اتریش با مذاکره کننده ارشد فرانسه به صورت دوجانبه به گفت‌وگو نشست.

وی پیش از این هم با نمایندگان روسیه و چین به صورت سه جانبه ملاقات کرد و دیداری دوجانبه نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام داشت.

گفت و گوی مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، چین و روسیه در وین
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۵:۰۶

علی باقری کنی، وانگ کوان و میخائیل اولیانوف هم اکنون در هتل کوبورگ در حال رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام هستند.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک ساعت ۱۸ به وقت محلی وین (۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای با ورود علی باقری به وین/ یک منبع ایرانی: در دور جدید مذاکرات وارد مسائل محتوایی می شویم

در همین راستا، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه صبح امروز برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین شروع می‌شود، از جمله موضوعاتی که در دستورکار ماست بحث تضمین و راستی آزمایی است. فکر می کنم با توجه به اینکه امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم هم در موضوع هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها، یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم، به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود، از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی آزمایی است.

وی گفت: برای ما مهمترین مسئله این است که باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که اولا نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده نیز با بیان اینکه تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت وگوها در این شهر خواهد ماند، تاکید کرد: ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد.

 این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با بیان این مطلب، افزود: با توافق درباره مسایل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفت وگو کنند. اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفت وگوهای محتوایی باشند، می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت وگوها در این شهر خواهد ماند.

او ادامه داد: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است اما ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد و این ضرب‌الاجل‌ها باعث تغییر خطوط قرمز ما نخواهند شد. برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.

وی افزود: پیشرفت حاصل شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است. الان نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن نیت خود را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل دارد.

این منبع درباره گلایه‌های طرف ایرانی از تیم فرانسوی در مذاکرات گفت: الان قضاوت نمی‌کنیم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا آنها در دور آتی مذاکرات نقش توافق خراب کن یا توافق درست کن خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۵
بیشترین فشار و بدبختی تحریم ها فقط برای مردم عادی است از طرفی دولت هم برای جبران کاهش درآمد در اثر تحریم ها فشار بیشتری دوباره به مردم وارد می کند در واقع بازنده اصلی شکست مذاکرات فقط مردم عادی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
هیچ کشوری با گدایی آن هم با یک تکه کاغذ باشد به بهشت نرفت هیچ به دره رفت شماهم دنبال این چیزها باشید همین است
اقتصاد درون را درست کنید تا خود آمریکا مجبور به عقب نشینی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اشتباه می کنید. مطابق تجربه قبلی رفع تحریم ها هیچ تاثیری بر روی بهتر شدن وضعیت مردم نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اصلا هم اینطور نیست!!!تحریم ها کاغذ پاره اند،نعمتند،اگه قبول نداری جمع کن از ایران برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
دلسوزی برای مردم ایران به سبک امریکایی و انگلیسی و......
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تابناک نظرات سازنده منو منعکس نمیدهی چرا؟
حواسم هستا
بنده 68 ساله تابناک میخونم و کامنت میزارم. اصلا هم آدم الاف و بیکاری نیستم
روزانه 200 بار میام تابناک و کنترل میکنم
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
همه طرفها دارن مذاکره میکنن برای رفع تحریمهای ایران .اصلا برا همین میان وین هیچ کار دیگه ای ندارن.حالا شما هی نق بزن !...مذاکرات رفع تحریمها!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگر توافق بد باشد و زیر بار زور قدرت های جهانی بریم که وضع بدتر میشه و فشار و بدبختی بیشتری خواهیم کشید هیچ نگران نباشید تیم مذاکره کننده با قدرت و باهوش منافع ملت اران را در نظر خواهد گرفت
چند تا آقازاده که در خارج زندگی میکنند میخوان برای ۸۰ میلیون ایرانی در داخل تصمیم بگیرند از بازنشسته تا فرهنگی تا کارگر همه کف خیابون هستند
این سری شصت و چند نفری رفتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
خوب ‌‌نیست‌ادم‌بخیل‌باشه:))
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شصت وچن نفری نرفتن ۳۸ تاشون موندن ۴۰ تای دیگه هم دوباره رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگر شصت و چند نفر رفت برای حفظ منافع و گرفتن حق ایرانی ها هست و تو هست
اگر لازم هم شد اصلا توافق نکنید
عزیزان! شما اهل توافق نیستید لطفاً پول و وقت خودتان را هدر ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
شما هم در آرزوی توافق فقط به نفع امریکا نباش .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مطمن باش به محض اینکه ایران رو به ارسال پرونده به
شورای امنیت تهدید بکنند هر چی که طرف غربی بگه با افتخار و غرور انجام میدن دقیقا مثل نصب دوربینها در سایت تولید سانتیفیوژ کرج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
پول ملت را هدر میدهند که البته برایشان مهم نیست و اصلا ملت در معادلات جایی ندارد!
تو هم یک چندسالی برواروپابیاایران محتوایی مذاکره کن انشالله ماشالله کن تاببینیم خدایی میخواد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
چهل نفر کارشناس را هم مجددا برده اند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
چه حالی میکنند این مترجم های اعزامی؟؟!!!
اینا فکر میکنند مردم بیکار هستند و همه در سنگر در حال دفاع از آرمان‌ های اونا هستند دیگه فکر نمی‌کنند یک کارگر که یه بچه معلول داره و اجاره‌ نشین هست باید چی‌ کار کنه چقدر داره سختی میکشد فکر نمیکند آدمی که الان بچه‌ هاش سی سال چهل سال هنوز پشت سفره‌ اش دارند می شنینند چقدر براش سخته اینا فقط به فکر خودشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ای ای دوباره ادای دلسوزی برای کارگران ایرانی به سبک امریکایی ها و ترامپ هم همینطور از مردم ایران دفاع می کرد .........
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
روزه بگیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مگر ایران از توافق خارج شده که حرف مفت می زنید
عربستان در ۳ سال اخیر در حال چه کاری بوده؟
عربستان در این مدت که ایران تحریم بوده و برنامه هسته ایش کاملا کنترل شده و محدود شده بوده:
ساخت نیروگاه هسته ای که در حال تکمیل هست به کمک چین.
ساخت موشک بالستیک به کمک چین.
افزایش فروش نفت و پر کردن جای ایران در بازار نفت مخصوصا در فروش نفت به چین.
بهبود زیرساخت ها
در حال ساخت جاذبه های گردشگری
و...
برجام فقط محصول همسایگی و نفوذ روسیه در ایرانه که مانع شکل گرفتن ایرانی قوی در بیخ گوش خود است.
راه حل فقط مذاکره مستقیم با آمریکا و حل تمام مشکلات بدون وادادگی و روابط به سبک ترکیه با آمریکاست.یعنی براساس منافع.
باز کردن سفارت ها اولین قدم باید باشه.

در همین دوران تحریم میزان آلودگی در غذای ملت چند برابر شده.حتی کشور درجه سومی مثل عراق حاضر نیست محصولات کشاورزی ایران رو به خورد ملتش بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اینها همه از برکات انرژی هسته ای است که میخام سر به تنش نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
مثلا خیال می کنی مستقیما با ترامپ و بایدن صحبت کنی به تو امتیاز و رفاه و خوشبختی اعطا می کنند .... یا باید دوشیده بشی ....
با سلام واحترام
اقای باقری این پیام مردم به شما است : از شما می خواهیم که راه آقای جلیلی رو نروید ومذاکرات را طولانی نکنید که سرانجامش شورای امنیت سازمان ملل است وادامه تحریم ها.تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
تو نماینده مردم ایران نیستی که داری از طرفشون پیام میدی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
به هیچ عنوان نباید زیر بار زور بریم حتی اگر مذاکرات خیلی طول بکشد
باشه قبوله دیگه سند ژوئن نداریم. ببینیم با همون سند دسامبر خودتان چه می‌کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ظریف بده شما خوبین! خخخخخخخ
آهای منبع نزدیک که فرموده اید : ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد.
مثل اینکه جات خوبه ها
مردم مستاصلند مفلوکند مظطرند نمیدونن چیکار کنن
برن خودکشی کنن؟ برن زنده زنده تو قبر بخوابند؟
چه جوابی دارید برای این شرایط اظطراری
اصلا یه کم دیگه کشش بدید شاید دیگه نیازی به مذاکره نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
با هم دفاع از بدبخت های ایرانی به سبک ترامپ امریکایی
منتظر شنیدن آخرین خبرها از زبان برادران روسی هستیم

برادران چینی هم تشریف دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
هر چند که کمونیسم هر جا رفته چیزی به جز بدبختی نداشته، ولی منافع مشترک ما با چین هزار برابر روسیه است، در واقع ما با روسیه اصلا منافع مشترک نداریم، ما رقیب روسیه هستیم و هیچوقت با اونها نمی توانیم دوست باشیم
کریسمس اونجا هستن
چه راحت پول ملت را حیف میکنند
اینهمه وقت چرا گرانترین زمان را برای اقامت در اروپا انتخاب کردید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
چشم از این به بعد مذاکر رو می اندازیم عقب تا 200 دلار صرفه جویی بشه
... هستی تو
ناشناس
| Ukraine |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
دفعه بعد زمان مذاکره رو با قیمت هتل چک میکنن ببینن کی پروموشن داره اونوقت برن
همه سرکاریم
این مذاکرات قسمت دوم از مجموعه مذاکرات جلیلی با ایفای نقش باقری است

بی فایده است
فقط یادتون باشه گفته بودید تحریمها باید یکجا لغو بشه همه اش و راستی ازمایی هم بشه بعد برمیگردید به انجام تعهدات برجامی
وگرنه دلیلی نداشت با تاخیرهای پیاپی ماهها معیشت مردمو به این وضع بندازید و رها کنید
شما خیلی بیشتر از عراقچی امتیاز خواهید داد جناب باقری
خیلی بیشتر
خدا کند به‌یک توافقی برسند مشکلات داخلی و اقتصادی چه بخواهیم و چه نخواهیم به سیاست خارجی وشکستن تحریم ها وصل است‌ وبه سیاست خارجی گره خورده است تحريم باید شکسته شود تا اقتصاد نفس بکشد مردم سخت در فشارند والله روسیه وچین کمونيست قابل اعتماد نیستنند چون مادی وبی خدا هستنند معنویت کمک و...درامور آنها معنا ندارد
مهمترین مشکلات که سد راه برجام شده اند عبارتند از :
۱- تعداد گرین کارت هایی که این بار استکبار جهانی باید به خویشان و فرزندان و بستگان بدهد
۲- رفع تحریم اشخاص که بتوانند به راحتی فرزندان و بستگانشان را با میلیاردها دلار پول به کشورهای استکباری بفرستند

بقیه مسایل جزییات و حاشیه است که مهم نیستند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
تو بی نظیری . ارادتمندم
ظاهراً اول باید چین و روسیه را راضی کنیم سپس نوبت به بقیه می رسد!!!!!
شاید هم گره مذاکرات را باید نه در امریکا بلکه در جای دیگر جستجو کرد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اره بابا امریکا و انگلیس و اسرائیل خوبند و حسن نیت شان را اثبات کرده اند .....
شرکت مخابرات در مورد بحث محتوی خیلی واره ، شماره موبایل طرف های آمریکایی رو معرفی کنید تا هزینه شو بگیره
ای خدا به احدیتت و به اسم اعظمت قسمت می دهم که خودت کاری کن که این مذاکرات به بن بست بخورد و تحریم ها باقی بمانند. رفع تحریم ها دردی از ایران و ایرانی دوا نخواهد کرد و موجب آشوب در تمام دنیا خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
الهی آمین
..... وارد مسائل محتوایی میشویم ...
این یعنی چه ؟!!!
یه اصطاح حوزوی بود ؟!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
یعنی تا حالا داشتن جوک میگفتن
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یه چیزی گفته که مثلا پیشرفت داشتیم قبلا ...
بابا دیگه خسته کننده و حال بهم زن شده مثل اینکه رفت و آمد به وین به باقری و دوستاش ساخته و خوش گذشته ؟؟!! بابا نمومش کنید بره دیگه مسخره کردید مردمو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ژانویه در اروپای خاطره انگیز صفایی دارد.
والله مردم خسته شدن از این فیلم و سریال بازی کردن و سفسطه کاری
چرت و پرت سرکاری
هیچ توافقی در کار نیست.
اون طرف غربی
جز تسلیم بی قید و شرط چیزی نمی خواد
طرف ایرانی هم
ناچار است.
اما حداقل باید چند میلیون از گرسنگی وقحطی بمیرند بعد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اره بابا یکم گدایی از امریکا مشکل تان را حل خواهد کرد و در رفاه غوطه خواهید خورد ......
هر وقت اسم برجام میاد یاد ترامپ میفتم که برجام را پاره کرد !!
یاد حرفهای ظریف میفتم که میگفت تعلیق در برجام نیامده !! بعد هم گفت از محتوای برجام اطلاع نداشته!!
یاد قول جان کری میفتم !!
یاد حرفهای روحانی میفتم که میگفت همه تحریمها برداشته شد!!
یاد تصویب 14 دقیقه ای اون تو مجلس میفتم!!
یاد بتون میفتم !!
یاد قسمهای جلاله علی اکبر صالحی در مجلس میفتم!!
و...
اینها واقعا نخبگان ما درسیاست بودند !!
یعنی ما اینقدر قحط الرجال داشتیم اما نمی دونستیم !!
حالا تازه یک عده پیشنهاد استفاده از تجربه انها را میدند !!
عمق فاجعه تا کجا ؟
حالا این سنگی که توچاه افتاده را کی میتونه در بیاره؟
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
انشاالله که آخرشه . مقایسه مذاکره کنندگان فعلی با هئیت قبلی کار اشتباهی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ببخشید شما احیانا یادت نمیاد که هنوز جوهر برجام خشک نشده بود موشک با شعار پرتاب کردیم وکنگره آمریکا رو نسبت به توافق حساس کردیم وباعث شدیم اوباما رو وادار به امضای تحریمهای جدید کنن ؟ یا احیانا فراموش کردی مجلس انقلابی که الان در برابر تیم جدید کوتاه اومده چه طور پاشو کرد تو یه کفش که حتما باید تمام تحریمها یکجا برداشته بشه اونم چه هسته ای وچه غیر هسته ای؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
صحبتهاتون هم درست وهم نادرست ولی غلظت نادرستهایش بیشتره
برجام ۱۵ دقیقه ای تصویب نشد و این یک بازی کلامی است
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ساندیسی عزیز، پس چرا دارین رور میرنین که اون برجام لعنتی رو زنده کنین؟؟؟؟؟
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
این نخبگان هم از رانتی که تو تا الان استفاده کردی،
استفاده کردن منتهی احتمالا رانت آنها رانت
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
بد نبود یک یادی از مردم هم می‌کردید که بخاطر پاره کردن برجام و سنگ اندازی دلواپسان و ... دارند از بدبختی و بیچارگی بیچاره میشوند دوست دلواپس من....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یاد اون جونهای رعنایی باش که با گلوله تو آبان ۹۸ جان دادند چون گفتن بنزین گرونه.... تا امثال شما تو این مملکت به مردمی که به اصطلاح هم وطن خودتون هستن رحم نمی کنید توقع رحم و مروت از اروپایی و آمریکایی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دلارات کجا قایم کردی
چین برای عربستان نیروگاه هسته ای و بالستیک میسازه و ایرانو محدود میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
عربستان به صورت علنی کدام کشور را تهدید می کند؟ زاویه موشک هایش کدام طرفی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
دوستی ترامپ و امریکا با عربستان را ستایش می کنید ........اما حالا چین را سرزنش می کنید ..... بدی های ترامپ علیه مردم ایران را ستایش می کنی و بعد برای مردم ایران گریه می کنی .... همراهان تبلیغاتی ترامپ .و بایدن در حال دلسوزی برای مردم ایران انند و ادرس غلط می دهند
مذاکراتی قابل قبول می باشدکه ملت ایران عزیز به تمام حقوق خود برسد به تیم مذاکره کننده ایرانی خدا قوتوخسته نباشی عرض نموده وازانها می خواهیم باتمام قدرت از حقوق ملت دفاع کنند خدا نگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
کارگر رو خوب اومدی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
نه بابا ؟ برای ملت ایران یا شما اقلیتها ؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
حاضرم قسم بخورم که تو بر خلاف اسمت، کارگر نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
واسه ما فرقی نمی کنه کی مداکره کنه مهم اینه که زودتر تموم بشه چون سفره ای دیگه نمونده برامون
سلام
به عنوان یک دانش آموخته حقوق بین الملل به عنوان یک کشور صادق و متعهد به شرایط عضویت خود در سازمان بین المللی انرژی هسته ای، هیچگاه فلسفه وجودی برجام را درک نکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
نمی بینی چقدر باهوش هستیم!!. 20 سال توافقات را فقط بنگر و دوباره همان راه آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
دانش آموخته حقوق بین الملل رو ندید قبول می کنم ولب ولی " یک کشور صادق و متعهد به شرایط عضویت ..." رو از کجا میگی؟ همه مشکلات از همین جا شروع شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
کمی فکر کن شاید این مشکل بخاطر دانشگاه محل تحصیلت بوجود اومده
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
با برجام دلار 4000 تومن بدون برجام دلار 32000 تومن، همین فکر کنم کافی باشه تا درک کنی...
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ملت ایران هم فلسفه وجوی شماهارو درک نکردن !
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
تو که تحصیلکرده‌ حقوق‌ بین المللی‌ هیچ‌ درکی نداری وای بحال‌ مردم‌ عوام‌ !!
اخه‌ چطور درک نمیکنی که تعامل‌ با دنیا یعنی چی‌ ؟!
چطور‌ نمیدونی‌ نباید‌ افسار آدمهای جنگ طلب‌ را در دنیا یله‌ داد‌ ؟!
چطور نمیدونی‌ که دنیا قوانین بین المللی داره‌ برای جلوگیری از بی ثباتی‌ ؟!
یکم‌ مایعات‌ شیرین‌ بیشتر نوش‌ جان بکن‌ ذرات می ره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
از امام صادقی اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
احیانا جزو دانشجوهای سهمیه ای دانشگاه امام صادق نیستی ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
بنظر نی رسد شما از تحصیلات خود نیز چیزی درک نکرده ای در دنیا پول و زور(مثل داخل کشور)حرف اول را می زند!
بتن ریزی خیانت است و دشمن هم نشان داده حتی با بتن ریزی ولتان نمی کند تا همه چیزتان را بگیرد
می ترسی منتشر کنی؟ قربون جاهای دیگر قبلا بهتر بودی تابناک غرب دوست اصلاح طلب
جالبه که اروپا و روسیه میگه پیشنویس قبلی اندکی تغییر کرده ولی ایران اصرار داره بگه پیشنویس قبلی رو کنار گذاشته تا مردم فکر کنن پیشنویس مذاکره کنندگان دولت قبلی بکلی کنار گذاشته شده!! عجیبه که خارجیها خبر دارن ولی وزیر برای ما مردم چیز دیگه میگه!!!
دلار 50 هزار
اینبار هم 40 نفره رفتین؟؟؟؟؟
یاد احمدی نژاد افتادم که 300 نفر رو با خودش برده بود نیویورک و آرزوی اجدادی خیلی ها رو براورده کرد.
حالا شما هم یه سفره پهن کردین واسه خودتون و بخور بخور شدید
مظفرالدین شاه دو بار سفر فرنگ رفت رسواش کردین حالا شماها ام به بم شال و کلاه میکنین میرین سفر
این مذاکرات لعنتی رو به سرانجام برسونید و اینقدر پول مردم خرج این سفرها و اون سفرها نکنید.
وارد مسائل محتوایی بشید ، وای مثلا الان خیلی اتفاق خاصی قراره بیفته با عنونان کردن این جمله نانفهوم بی معنی
چرا یک کشور و ملت رو به این روز انداختید ،؟؟؟؟ چرا ؟؟؟
کجایی دکتر ظریف؟ میگن بدتر از برجام قبول ندارن!!!
دوستان چند نکته رو فراموش نکنید.
مطمئن باشید ما اگه سند ایران رو هم به نام آمریکا کنیم دست از سر ما برنمیداره. تنها راه حل اینه که در کشور جلوی این دزدی ها و بریزبپاشا گرفته بشه.
ما باید یه سیاست درستی با تعامل با همه کشورها راهمون رو پیش ببریم نه اینکه اول چین و روسیه رو راضی کنیم بعد با بقیه صحبت کنیم.
مطمئن باشید هرگونه توافق در این زمان هیچ سودی برای ایران ندارد
از آقای باقری خواهش دارم صدور گرین کارت برای اینجانب و خانواده‌ام را هم داخل بقیه گرین کارتها جزو شرایط بازگشت به توافق اعلام کنند. خدا خیرت بده برادر. بزار یه چیزیم به من برسه. دوست و همکلاسی قدیمیت.
برجامی که به راحتی عضوی بتواند از آن خارج شود از این به بعد هم مثل گذشته خسارت بار است این نقص برجام باید بر طرف شود
باید علمون بدیم پول خودمون به خودمون بدن قانون جنگل
یه مشت شر و ور
فرمانده‌ی نیروی هوایی اسرائیل اخیراً گفته نیروی هوایی بیمه‌نامه‌ی ملی اسرائیل مقابل یک ایران هسته‌ای است.

مسئله، بمباران این نقطه و آن نقطه یا انجام یک یا دو عملیات نیست. این کارها را می‌توانیم انجامش بدهیم؛ اطلاعات زیادی درباره‌ی بعضی از سایت‌های هسته‌ای ایران داریم؛ عمدتاً به لطف بازرسی‌های بین‌المللی قبلی. توانایی نابود کردن این سایت‌ها را هم داریم.
دانشگاه و استادت عوض کن
واشنگتن: توافق بدتر از برجام را نمی‌پذیریم:
بهتر، همان بهتر که امریکا اعلام کند توافق با دولت سیزده را نمیپذیرد. توافق را شما (امریکا) نقض کردید، حالا طلب کار هم هستید. تیم مذاکره کننده ایران نباید برای رضایت امریکا هیچ گونه عقب نیشنی در گفتگوها بکند، ولی امریکا بقول بلیکن، هفته ها دارد با شیخ نشیان خلیج فارس در این باره رایزنی کند. ایران برای متقاعد شدن امریکا برای برگشت به برجام، مهلتی تعیین نمیکند و برای توافق به برگشته امریکا به برجام هم اصلا عجله ای ندارد. "آدم یکبار از یک سوراخ نیش میخورد". "آزموده را آزمودن خطاست". معامله نکردن با امریکا بهتر است معامله ای مثال معامله 2015 برجام با امریکاست.
آیا باقری جوک میشنوه در هر عکسی داره می خنده؟
سلام كامنت 16:02 تمام بدبختيهاي ما مربوط به ديدگاههاي شما نسبت به تمام دنياست شما ئي كه تمام دنيا را ظالم وستمگر وخود را فرشته نجات مردم مي دانيد چه گلي به سر مردم ايران زديد واي بحال ديگر مردم كشورها
برجام جدای از مذاکرات روسیه و غرب نیست!تا توافق بر سر عدم استقرار موشک های بالستیک ناتو در شرق اروپا و تضمین عدم گسترش ناتو به گرجستان ، اوکراین ، لتونی و استونی و به رسمیت شناختن کریمه ی روسیه و خودمختاری دونتسک از سوی غرب ، توافقی آنهم موقت در مذاکرات برجام حاصل نمی شود!! برگ هسته ای ایران روی میز بازیکنان بزرگ است
رفراندوم را براي چنين مواقعي در قانون اساسي پيش بيني كرده اند . بايد انرژي هسته اي حق مسلم ماست رو به رفراندوم بگذارند تا معلوم شود چه تعداد از مردم موافق انرژي هسته اي هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی