بازدید 6948

نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جامعه مخترعین کشور

ترویج علم اختراعات به ‌عنوان موضوعی فرارشته‌ای با هدف افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس برای نوجوانان و جوانان و آشنایی آنان با موضوعات روز دنیا مطرح می‌گردد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 27 December 2021

نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جامعه مخترعین کشور

مسعود شفقی برترین مخترع جهان در سال 2013 در کلاس مهندسی عمران و دارنده بیش از 21 مدال طلا جهانی در فستیوال‌های بین‌المللی اختراعات، نویسنده کتاب " خلاقیت، نوآوری و اختراع در زمینه مهندسی پزشکی" و 4 کتاب دیگر، در این کتاب درباره مفاهیم خلاقیت، نوآوری و اختراع در رشته تخصصی مهندسی پزشکی به عنوان رشته‌ای که دو رشته ریاضی و تجربی را بهم متصل کرده‌ است، پرداخته است.

ایشان که خود مدیراجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA)  ار سال 2014 تا کنون می باشند، هر سال با تعداد زیادی از ایده‌ها در دنیای اختراعات مواجه می‌شوند و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا کنون کتاب هایی با عناوین: توسعه مهارت‌های فردی و فنی در حوزه نوآوری، چالشها و فرصت‌های مدیریت نوآوری در دنیای امروز تالیف کرده اند که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نمایه شده است.

شاید اصلی‌ترین هدف مهندس شفقی از تألیف این کتاب و فعالیت در دنیای اختراعات، ترویج دانش و گسترش مفاهیم علمی در سطح جامعه و دنیا و آسان‌سازی علم نوآوری و اختراع و ایجاد ارتباط میان دو رشته پزشکی و مهندسی برای درک همگان می‌باشد.

به گفته مهندس شفقی، بهره‌گیری از تجربیات متخصصان علم اختراعات و اهمیتی که برای به نتیجه رساندن ایده‌ها قائل هستند، کمک خواهد کرد که فضایی فراهم گردد تا هر جوان در هر رشته و مقطع تحصیلی به راحتی ایده‌های خود را مطرح کند و بتواند از آن به نتایج موردنظر خود رسد.

در ادامه صحبت‌های شفقی درباره این کتاب و دنیای اختراعات با مفهوم آینده‌نگری مواجه شدیم که به گفته ایشان داشتن نگاه آینده‌نگرانه برای رسیدن به الگو و اهداف مشخص در این حوزه از واجبات می‌باشد. درحالی‌که می‌بایست به این نکته نیز توجه داشت که ترویج و تولید علم اختراعات تا حد امکان باید به صورت متوازن پیش رود.

شفقی به همراه تیم تخصصی خود در حال حاظر بر روی 4 عنوان کتاب در زمینه های برند شخصی، مدیریت سلامت جهانی مشغول به فعالیت میباشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار