بازدید 7712
۲

وزیر دفاع هند از برنامه ساخت موشک اتمی خبر داد

وزیر دفاع هند گفت، دهلی می‌خواهد موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک اتمی تولید کند تا هیچ کشور دیگری جسارت نداشته باشد که به هند به چشم بد نگاه کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 27 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزیر دفاع هند روز یکشنبه گفت، هند می‌خواهد موشک‌های «برهموس» با قابلیت حمل کلاهک اتمی تولید کند تا هیچ کشور دیگری جسارت نداشته باشد به هند به چشم بد نگاه کند.

به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند گفت: «موشک برهموس و سایر تسلیحات و تجهیزات دفاعی که ما تولید می‌کنیم برای حمله به هیچ کشور دیگری نیست. این خصیصه هند نیست که به کشور دیگری حمله کند یا حتی یک سانتی‌متر از خاک هر کشوری را تصاحب کند.»

وی با اشاره به این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارد، گفت: «ما می‌خواهیم برهموس را در خاک هند بسازیم تا هیچ کشوری این جسارت را نداشته باشد که به هند به چشم بد نگاه کند.»

برهموس، یک موشک کروز فرا صوت است که می‌تواند از زیردریایی، کشتی، هواپیما یا زمین پرتاب شود. این به ویژه یکی از سریع‌ترین موشک های کروز در جهان است.این موشک مبتنی بر موشک کروز روسی است و محصول مشترک روسیه و هند است.

منابع خبری اخیرا از آزمایش موفق موشک بالستیک سطح به سطح مجهز به کلاهک اتمی هند با برد پنج هزار کیلومتر خبر دادند. این موشک «آگنی-۵ » نام دارد و از جزیر‌ه ‌ای در منطقه «اودیشا» شلیک شد. این موشک بالستیک سه مرحله‌ای با سوخت جامد قادر به حمله به اهدافی در فاصله بیش از پنج هزار کیلومتر با دقت اصابت بسیار دقیق است.

هند اعلام کرده که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک آگنی-۵ مطابق با سیاست اعلام‌ شده و برای داشتن توان بازدارندگی و تعهد به عدم استفاده اولیه است.

این موشک که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) توسعه یافته است، یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل اتمی است که می‌تواند کل چین و همچنین اروپا را هدف قرار دهد. این موشک یکی از دور بردترین موشک‌های هند است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می دهد.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند. منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
با آمریکا باشی هیچ محدودیتی نداری
مسابقه تسلیحاتی برای کشتار بشر!. آیا هنوز بشر نمی تواند به شکل مسالمت آمیز کنار همدیگر زندگی کند؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل