زمان عرضه اولیه سرخابی ها

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس تا بهمن ماه گفت: ارزش تقریبی این دو باشگاه‌ ۳۶۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 26 December 2021

به گزارش بورس تابناک، در فروردین ماه امسال وزیر ورزش و جوانان اظهار نمود که تا پایان نیمه نخست امسال عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس انجام شود، که این امر محقق نشد و این برای چندمین بار بود که این وعده داده می‌شد. قبل تر قرار بود زمستان پارسال این اقدام انجام شود.

پس از وعده و وعیدهای فراوان جهت عرضه اولیه سرخابی ها، حسین قربان زاده در برنامه تیتر شنبه شب شبکه خبر اظهار داشت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید در دستور کار قرار بگیرد، اما تا زمانی که به تضمین سودآوری یک شرکت یا باشگاه اطمینان پیدا نکرده‌ایم باید در عرضه اولیه آن در بورس احتیاط کنیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در جلساتی که با وزیر اقتصاد و وزیر ورزش داشته‌ایم در حال رایزنی برای حل مشکل مالکیت دولتی این دو باشگاه هستیم. با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صدد بهبود کیفیت اداره آن‌ها هستیم.

او افزود: خصوصی سازی هر شرکتی نیاز به تامل دارد و تعجیل در آن اتفاقاتی را رقم می‌زند. این دو باشگاه میراث سرزمین ایران هستند و هواداران زیادی دارند که این امر اهمیت واگذاری مناسب را دو چندان می‌کند.

قربان زاده گفت: تا بهمن پذیره نویسی دو باشگاه با عرضه ۲۰ درصدی انجام شود، اما پول آن به خود باشگاه‌ها برگردد. اما این لزوما به معنی اینکه کل دو باشگاه خصوصی شوند و واگذاری کامل نیست. او تصریح کرد: ارزش واقعی باشگاه پرسپولیس در فروردین ماه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان و ارزش باشگاه استقلال ۱۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که اکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق صورت‌های مالی سال ۹۹،  استقلال ۲۰۰ میلیارد و پرسپولیس ۱۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

قربانزاده تاکید کرد: باید تا ۳ روز آینده به AFC تعهد بدهیم که این دو باشگاه تا بهمن بورسی می‌شوند و تا آخر بهمن شاهد عرضه اولیه سهام دو باشگاه، از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی خواهیم بود. رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: یکی از درآمد‌های مهم  این دو باشگاه موضوع حق پخش تلویزیونی است و تا این موضوع مشخص نشود باید از واگذاری آن‌ها نگران بود.

راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برند بین‌المللی بودن دو باشگاه گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید به هواداران واگذار شود و این واگذاری به درستی و با حفظ حقوق هواداران انجام شود و سهامداران خرد باید امکان خرید سهام باشگاه‌ها را داشته باشند.

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار