بازدید 7204
تیم‌های پولدار صنعتی کرمان با واردات فوتبالیست و مربی، استان‌های مستعد را کنار می‌زنند

پیشروی کویر در فوتبال ایران! / تصاحب ربع لیگ برتر با معادن کرمان؟

در حالی که استان‌ها و شهرهای صاحب فوتبالی چون گیلان و بوشهر در لیگ برتر سهمیه‌ای ندارند و مازندران، آذربایجان، فارس و خراسان با انبوهی از استعداد تنها یک نماینده در سطح اول باشگاهی ایران دارند، کرمانی‌ها با بودجه دولتی صنایع معدنی شاید به ۴تیم برسند!
کد خبر: ۱۰۹۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 27 December 2021

یکی از جذابیت‌های لیگ برتر فوتبال، گستردگی جغرافیایی آن است و هرچقدر تعداد استان های درگیر در مسابقات بیشتر باشد، رقابت‌ها از هیجان بیشتری برخوردار است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حال حاضر استان فوتبال خیزی چون گیلان از لیگ برتر خارج شده است و همه امید شمالی‌ها به بازگشت تیم ریشه دار ملوان بندر انزلی است.

خیبر خرم‌آباد و شاهین بوشهر هم می‌توانند دو استان علاقمند به فوتبال را به جمع لیگ برتری ها اضافه کنند ، همانطور که نساجی بعداز دو دهه انتظار ، چند فصلی است که مازندران را در لیگ برتر صاحب سهمیه کرد.

در این میان استان مرکزی با آلومینیوم اراک بازگشت پرقدرت و باشکوهی به لیگ برتر داشته است و در مقابل تراکتور تبریز تنها تیم آذربایجانی باقیمانده در لیگ شده است که بعداز سقوط ماشین سازی و شهرداری تبریز یا گسترش فولاد، در این سطح باقی مانده و در میانه جدول حضور دارد.

از سوی دیگر با نتایجی که پدیده مشهد در لیگ بیست و یکم کسب کرده است، سقوطش حتمی به نظر می‌رسد و استان خراسان بار دیگر باید سالها منتظر بازگشت به لیگ برتر بماند که خبر خوبی برای لیگ ایران نیست.

از جذابیت‌های قابل توجه لیگ برتر ۲۱ ، بازگشت شیراز به سطح اول فوتبال کشور است که تیم فجرسپاسی به این طلسم پایان داده و فعلا هم نشان داده که می‌تواند حکم بقا را بدست بیاورد.

تهران نیز بعداز سقوط سایپا، با چهار تیم پرسپولیس، استقلال، پیکان و هوادار سهمیه یکچهارمی خود را به عنوان پایتخت در لیگ برتر حفظ کرده است.

اما در میان این رقابت شدید برای تصاحب جایگاه در لیگ برتر، کرمانی ها طی سال‌های اخیر تلاش ویژه ای داشته اند و با بودجه های مناسب تیم‌های صنعتی خود، در حال تبدیل شدن به رقیب پایتخت ، خوزستانی‌ها و اصفهانی ها در لیگ برتر هستند.

پیشروی کویر در فوتبال ایران! / تصاحب ربع لیگ برتر توسط کرمان؟

لیگ برتر و لیگ آزادگان به میانه فصل خود نزدیک شده و این در حالی است که به جز تیمهای تهرانی که به واسطه پرسپولیس و استقلال، دست بالاتر را در متوسط نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی دارند، کرمان در جایگاه بعدی قرار گرفته است. مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر وضعیت مطلوبی دارند و از آن طرف در لیگ یک نیز دو تیم کرمانی در بین مدعیان قرار گرفته‌اند.

این هفته در لیگ دسته اول، آرمان گهر موفق شد مس شهر بابک را شکست دهد و مس کرمان نیز با پیروزی مقابل قشقایی گامی بلند را برای صعود به لیگ برتر برداشت. شکست قشقایی سبب شد تا این نماینده شیراز تا رتبه پنجم پایین برود و آرمان گهر با صعود به رتبه دوم، شانس بالایی برای لیگ برتری شدن داشته باشد.

پیش از این در چند مقطع خوزستان چهار تیم در لیگ برتر ایران داشت و تبریز هم 3 تیم اما هرگز تیم‌های کرمانی نتوانستند بیش از دو تیم را در لیگ برتر داشته باشند.

نکته جالب اینکه مس شهر بابک نیز در رتبه هفتم جدول جای دارد تا به این ترتیب کرمان با سه نماینده در بین مدعیان صعود به لیگ برتر، شرایطی ویژه را در فوتبال ایران تجربه کند.

پیشروی کویر در فوتبال ایران! / تصاحب ربع لیگ برتر توسط کرمان؟

شاید برای هواداران جدی فوتبال، جذاب‌تر این باشد که ملوان انزلی معروف به قوی سپید به لیگ برتر بازگردد تا اینکه چهار تیم از استان کرمان که واردکننده فوتبالیست است، در یک دوره مسابقات مانور بدهند! هر چند نتایج در داخل مستطیل سبز رقم خواهد خورد و غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال بزرگترین جذابیت و عامل محبوبیت آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار