بازدید 4932

بارش پراکنده در نقاطی از کشور

کد خبر: ۱۰۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 26 December 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز مناطقی از شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهند داشت. در شرق کشور هم امروز وزش باد رخ می‌دهد. از اواخر وقت امروز و روز دوشنبه در استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و همینطور ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش بینی می‌کنیم. اما از نظر شرایط دمایی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آب‌های خلیج فارس هم طی این مدت مواج خواهد بود افزود: روز سه شنبه هم در ارتفاعات زاگرس بارش‌های خفیفی رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور روز سه شنبه جو آرام خواهد بود. همین شرایط سبب می‌شود تا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه هم با گذر موجی که از روی نیمه جنوبی کشورمان عبور می‌کند مناطقی از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد چهارمحال بختیاری غرب اصفهان همینطور بوشهر فارس شرق کرمان هرمزگان و دامنه‌های البرز در غرب کشور هم گاهی رعد و برق و بارش باران و وزش باد شدید را دارند. احتمال دارد که در ارتفاعات این مناطق هم بارش‌ها به شکل برف رخ بدهد.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران امروز آسمان صاف خواهد بود. اما به تدریج آسمان تهران غبارآلود خواهد شد. حداکثر دما در تهران امروز به ۹ درجه‌ی سانتیگراد خواهد رسید. حداقل دما هم امروز در ایستگاه مهرآباد به صفر رسید. پیش بینی می‌کنیم فردا به یک درجه بالای صفر برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار