بازدید 3392

جریمه سنگین گوگل و مِتا در روسیه

دادگاهی در مسکو شرکت گوگل را به دلیل کوتاهی مکرر در حذف محتوای غیرمجاز ۷.۲ میلیارد روبل معادل ۹۸ میلیون دلار جریمه کرد که نخستین جریمه بر مبنای درآمد این شرکت در روسیه است.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲ 25 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسکو امسال فشار بر غول‌های فناوری را با هدف اعمال کنترل بیشتر بر اینترنت افزایش داده است. رگولاتور‌های روسیه برای وادار کردن شرکت‌هایی شامل گوگل و توییتر برای حذف پست‌های تشویق برگزاری اعتراضات بدون مجوز و سایر محتوایی که غیرمجاز محسوب می‌شوند، به جریمه و کندی سرعت دسترسی به خدمات این شرکت‌ها متوسل شده اند.

روسیه پیشتر گوگل را تهدید کرده بود به دلیل کوتاهی مکرر در حذف محتوای ممنوع در موتور جست و جوی گوگل و یوتیوب، این شرکت را معادل درصدی از گردش مالی سالانه اش در این کشور جریمه خواهد کرد. گوگل در ایمیلی اعلام کرد پیش از تصمیم گیری درباره اقدامات بیشتر، حکم این دادگاه را بررسی خواهد کرد.

همچنین روز جمعه دادگاه روسی شرکت مِتا پلتفرمز را به دلایل مشابه، دو میلیارد روبل معادل ۲۷.۱۵ میلیون دلار جریمه کرد.

دیده‌بان ارتباطات روسیه (روسکومنادزور) اعلام کرد فیس بوک و اینستاگرام در حذف ۲۰۰۰ محتوای ناقض قوانین روسیه کوتاهی کرده اند در حالی که گوگل هم ۲۶۰۰ مورد محتوای ممنوع را نگه داشته است.

روسیه در سال میلادی جاری جریمه‌های کوچکی را علیه شرکت‌های فناوری خارجی صادر کرده بود، اما جریمه‌های روز جمعه نخستین جریمه‌هایی بودند که بر اساس درصدی از گردش مالی سالانه این شرکت‌ها در روسیه صادر شدند که مبلغ جریمه را به میزان زیادی افزایش داد. در حکم دادگاه درصد‌های مربوطه مشخص نشدند، اما محاسبات رویترز نشان می‌دهد جریمه گوگل معادل بیش از هشت درصد از درآمد این شرکت بوده است.

روسیه به این شرکت‌ها دستور داد پست‌های مروج سوء مصرف مواد مخدر، تفریحات خطرناک، اطلاعات درباره سلاح‌های خانگی و انفجاری و همچنین محتوای گروه‌های افراط گرا یا تروریست را حذف کنند.

گوگل که امسال بیش از ۳۲ میلیون جریمه به دلیل نقض محتوا پرداخت کرده است، در خصوص شماری مسائل با مسکو اختلاف نظر دارد. روسیه خواستار احیای دسترسی به کانال‌های آلمانی زبان شبکه دولتی آرتی شده است. هفته گذشته یک بازرگان روسی تحت تحریم آمریکا در پرونده دادگاهی در برابر گوگل پیروز شد که ممکن است این شرکت را با جریمه سنگین دیگری روبرو کند.

بر اساس گزارش رویترز، مسکو همچنین از ۱۳ شرکت فناوری که عمدتا آمریکایی بوده و شامل گوگل و مِتا هستند خواسته است تا اول ژانویه نمایندگانی را به صورت رسمی در خاک روسیه معرفی کنند یا با محدودیت‌های احتمالی یا ممنوعیت‌هایی مواجه خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان