بازدید 4962

گوترش و عون راه‌های عبور لبنان از بحران را بررسی کردند

دبیرکل سازمان ملل و رییس جمهوری لبنان در باره بحران‌های موجود در این کشور و راه‌های برون رفت از آن، گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 19 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در سفر به لبنان و دیدار با میشل عون در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی خواستار کمک جامعه جهانی به این کشور برای عبور از بحران‌های موجود شد و از دولت لبنان خواست هرچه سریع‌تر اصلاحات مورد نیاز را انجام دهد.

وی یادآورشد که به میشل عون گفتم من با یک پیام ساده اینجا آمدم و آن پیام این است که سازمان ملل با ملت لبنان همبستگی دارد.

گوترش افزود: انتخابات سال آینده، کلیدی خواهد بود و ملت لبنان باید با قدرت در روند انتخاب نامزد‌های خود مشارکت داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: تداوم کمک بین المللی به ارتش و نهاد‌های امنیتی لبنان، کلید ثبات این کشور است.

میشل عون رییس جمهوری لبنان نیز گفت: با دبیرکل سازمان ملل در باره بحران‌های پیاپی که لبنان از آن رنج می‌برد و نیز راه‌های خروج از آن‌ها به ویژه موارد مربوط به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی ماه‌های اخیر گفتگو کردم.

وی افزود: به دبیرکل اطمینان دادم که برای برون رفت از بحران‌های موجود ولو به طور تدریجی، از طریق تدوین برنامه بهبود اقتصادی با هدف ارایه آن به صندق بین المللی پول و گفتگو در باره آن همزمان با اصلاحات در زمینه‌های اقتصادی، مالی و اداری تلاش خواهیم کرد.
عون تاکید کرد که لبنان بهار آینده شاهد انتخاباتی پارلمانی است و تمامی ابزار‌ها برای آن فراهم خواهد شد تا انتخاباتی شفاف و سالم برگزار شود و بیانگر اراده واقعی مردم لبنان در انتخاب نمایندگان شان باشد.

به گزارش ایرنا، لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ طی ماه‌های اخیر ارزش پول این کشور بیش از ۱۵۰ درصد کاهش یافته است، به طوری که دو سال پیش نرخ برابری هر دلار آمریکا با لیر لبنان، ۱۵۰۰ لیر در مقابل یک دلار بود که این میزان در روز‌های گذشته به بیش از ۲۵ هزار لیر در مقابل یک دلار رسید.

در چند ماه اخیر قیمت کالا‌ها و خدمات در لبنان سر به فلک کشیده و تورم در ۱۲ ماه متوالی، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال ۲۰۲۰ تاکنون در این کشور چهار برابر شده و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می‌برند.

شرایط اقتصادی این روز‌های لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که ۸۰ درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی