بازدید 4046
برای مقابله با خطرات احتمالی؛

درگاه‌های بانکی تقویت و به روزرسانی شود

بانک های کشور برای ارائه خدمات بهتر و برای جلوگیری از خطرات احتمالی سایبری باید درگاه های بانکی خود را تقویت و به روزرسانی کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند چرا که بروز این خطرات باعث دلسردی مشتریان بانکی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 19 December 2021

درگاه‌های بانکی تقویت و به روزرسانی شود

به گزارش خبرنگار« تابناک»؛ امروزه استفاده از هوش مصنوعی به یکی از حیاتی‌ترین موضوع در صنایع کلیدی و استراتژی مبدل شده است چرا که بکارگیری آن می‌تواند چرخه صنعت را دچار تحول سازد. بنابراین یکی از این صنایع، صنعت بانکداری نوین و دیجیتال است که می تواند تحولات چشمگیری را در این صنعت ایجاد کند.
باید این نکته را اذعان کرد و گفت؛ در یک بانکداری نوین و دیجیتال، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در امور مختلفی از جمله اتوماسیون مبتنی بر قوانین، ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده، ارائه کمک‌های مجازی، خدمات مشتری و سایر کارکردها مورد استفاده قرار گیرد. هوش مصنوعی در صورت همراهی با روش‌های پردازش زبان طبیعی می‌تواند دستیار مجازی قدرتمندی را فراهم کند.
در عصر حاضر که عصر دیجیتال است اکثر مردم ترجیح می‌دهند که معاملات مالی خود را بر روی تلفن‌های هوشمند انجام دهند. امروزه انجام امورات بانکی از طریق بانکداری موبایل، کل مفهوم بانکداری سنتی را دچار تحول کرده است. بانکداری موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد معاملات مالی را در هر نقطه از جهان و در هر زمان و از داخل منازل خود انجام دهند. بنابراین مشتریان امروزی به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری در زندگی روزمره خود این انتظار را دارند که شاهد این فناوری‌ها در کسب و کارهایی باشد که با آن‌ها سر و کار دارند. برای برآوردن این انتظارات، بانک‌ها در سراسر جهان چشم‌انداز صنعت خود را به خرده فروشی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور گسترش دهند و خدماتی همانند بانکداری موبایلی، بانکداری الکترونیکی و ارائه خدمات بانکداری در دنیای اینترنت و با سرعت بالا ارائه دادند.

در همین راستا سجاد عبداللهی کارشناس بانکی در گفتگو با خبرنگار« تابناک» با اشاره به مزایای بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی برای بهبود روابط با مشتریان درکی بهتری از این مقوله دارد و بر همین اساس این امکان را به بانک‌ها می‌دهد که خدمات و تعاملات بانکی را برای هر فرد شخصی سازی کند و بتواند رابطه‌ معنی دار و مستحکم‌تری با مشتری ایجاد کند. به گونه‌ای که مشتری حس کند ارزشمند و مهم است.
وی تصریح کرد: بانک های کشور برای ارائه خدمات بهتر و برای جلوگیری از خطرات احتمالی سایبری باید درگاهای بانکی خود را تقویت و به روزرسانی کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند چرا که بروز این خطرات باعث دلسردی مشتریان بانکی خواهد.
عبداللهی تأکید کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر بانک های کشور توانستند با ارائه خدمات نوین مشتریان زیاد را به خود جلب کنند.
باید این نکته را متذکر شد که بانک ایران زمین طی این مدت توانستند درگاه های ارائه خدمات خود را تقویت و به روزرسانی کنند و این مهم سبب شده که مشتریان علاوه بر دریافت خدمات حضوری از خدمات غیرحضوری و موبایل بانکی بهره‌مند شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل