بازدید 5889

روزنامه‌نگاری که نقش مهمی در فرو ریختنِ دیوار برلین داشت، درگذشت

اهرمان بود که در سال ۱۹۸۹ سخنگوی دولت آلمان شرقی، گونتر شابفسکی را واداشت تا توضیح دهد سفر شهروندان به خارج از آلمان شرقی مجاز است و هنگامی که اهرمان اصرار کرد تا بداند از چه زمانی مجاز خواهد بود شابفسکی ناگهان اعلام کرد «از الان، از همین حالا». و در فاصلهٔ چند ساعت دیوار برلین فروریخت.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶ 19 December 2021

روزنامه‌نگاری که نقش مهمی در فرو ریختنِ دیوار برلین داشت، درگذشت

ریکاردو اهرمان، خبرنگار ایتالیایی در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او به دلیل پرسش سرنوشت‌سازش که باعث شد آلمان شرقی کمونیست دیوار برلین را بگشاید در خاطره‌ها خواهد ماند.

به‌گزارش تاریخ ایرانی، اهرمان بود که در سال ۱۹۸۹ سخنگوی دولت آلمان شرقی، گونتر شابفسکی را واداشت تا توضیح دهد سفر شهروندان به خارج از آلمان شرقی مجاز است و هنگامی که اهرمان اصرار کرد تا بداند از چه زمانی مجاز خواهد بود شابفسکی ناگهان اعلام کرد «از الان، از همین حالا». و در فاصلهٔ چند ساعت دیوار برلین فروریخت.

اهرمان سال‌ها بعد گفت به خوبی متوجه بود که حرف شابفسکی چه نتیجه‌ای خواهد داشت و پیامی فوری به ادارهٔ مرکزی خبرگزاری آنسا در رم فرستاد: «دیوار فروریخته». خبر به سرعت همه‌ جا پیچید و هزاران نفر از اهالی آلمان شرقی گروه گروه راهی دیوار برلین شدند و نگهبانان حیرت‌زده هم دروازه‌های کنترل را باز کردند تا مردم بگذرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری