بازدید 4171

وزیران خارجه پاکستان و طالبان دیدار کردند

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با ابراز نگرانی نسبت به پیامد‌های تشدید بحران انسانی و اقتصادی افغانستان، خواستار تامین کمک‌های بشردوستانه به این کشور شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 18 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «امیر خان متقی» که برای حضور در نشست فوق العاده کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است، امروز با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

این دومین سفر رسمی وزیر خارجه طالبان به اسلام‌آباد از زمان تسلط این گروه بر افغانستان به شمار می‌رود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی در دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید کرد که پاکستان به تسهیل کمک‌های بشردوستانه بین المللی به افغانستان از طریق کریدور هوایی و زمینی ادامه خواهد داد.

وی افزود: پاکستان پیوسته بر توجه فوری جامعه جهانی به وضعیت نابسمان افغانستان تاکید داشته و کمک‌های بشردوستانه به این کشور برای نجات مردم افغانستان از بحران انسانی و اقتصادی را مطالبه می‌کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: نشست فوق‌العاده آتی وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی راه‌های رسیدگی به وضعیت افغانستان برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه طالبان ۲۰ آبان ماه امسال به دعوت دولت پاکستان سفر رسمی به اسلام‌آباد انجام داد.

قرار است هفدهمین نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار افغانستان به میزبانی دولت پاکستان فردا ۲۸ آذر در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی