بازدید 103670

راه‌هایی ساده برای موفقیت در امتحان ریاضی

تعطیل شدن مدارس و آنلاین شدن آموزش‌ها باعث شده است که اکثر دانش‌آموزان در درس‌هایی مثل ریاضی عقب بمانند. چون آموزش‌ها از شکل اصولی خود خارج شد و به صورت یک سری فایل‌های از پیش ضبط شده و یا تدریس در یک کلاس گروهی آنلاین درآمد. این شکل روش تدریس در درس‌ ریاضی که نیاز به یک آموزش اصولی دارد و معلم باید از طریق آموزشی همراه با مثال فراوان و تدریس تعاملی پیش رود، باعث عقب افتادن دانش‌آموزان شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 18 December 2021

قبولی در درس ریاضی با وجود دغدغه حضوری شدن امتحانات | راه‌حل چیست؟

با توجه به این نوع آموزش و مشکلات دانش‌آموزان در درس ریاضی، احتمال حضوری شدن امتحانات نهایی نیز وجود دارد. همین خبر حضوری شدن امتحانات باعث نگرانی و دغدغه دانش‌آموزان شده است. چون تمام آموزش‌های خود را به صورت آنلاین و بعضاً ناقص دریافت کرده‌اند اما الان باید به صورت حضوری و با همان کیفیت سال‌های قبل از کرونا امتحان دهند که برای‌شان سخت و آزار‌دهنده است.

به دلیل اهمیت این موضوع حضوری شدن امتحانات، ما در این محتوا راجع به راهکارهایی که دانش‌آموزان می‌توانند به کار ببرند تا در امتحانات چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین نمره قبولی در درس ریاضی را کسب کنند، توضیحاتی ارائه کرده‌ایم. پس این محتوا و نکات مهم آن را از دست ندهید.

راه‌هایی ساده برای موفقیت در امتحان ریاضی

تمرینات ریاضی را جدی بگیرید

در مرحله اول بهترین کاری که دانش‌‌‌‌‌‌آموز می‌تواند تا زمان امتحانات و برای قبولی در درس ریاضی انجام دهد، به سراغ تمرین‌های کتاب درسی برود. دانش‌آموز برای اینکه پیام سوال را بگیرد و همینطور تک تک مراحل تمرین‌های کتاب را درک کند، مجبور است بار دیگر متن و توضیحات مبحث را بخواند، بعد از درک توضیح به سراغ تمرین کتاب رفته و با درک بهتری سوال و پاسخ تمرینات را انجام دهد.

حل تمرین در درس ریاضی در تمامی مراحل یادگیری برای تثبیت و مرور مباحث لازم است. به همین دلیل دانش‌آموز بعد از حل تمرینات کتاب، باید به سراغ تمرینات منابع کمکی و تقویتی برود. اما معمولاً انتخاب منبع مناسب حل سوال برای خود دانش‌آموز سخت و دشوار است. چون برای هر دانش‌آموزی بهترین تمرین‌ها و سوالات باید متناسب با سرعت یادگیری و سطح توان ریاضی او باشد. بنابراین تشخیص اینکه کدام کتاب و منبع برای دانش‌آموز مفید است، را با کمک معلم تدریس خصوصی ریاضی می‌توان فهمید.

معلم تدریس خصوصی ریاضی به این دلیل بهترین شخص در تشخیص بهترین منبع حل تمرین است که از همان ابتدای کلاس از دانش‌آموز تعیین سطح می‌کند و متوجه می‌شود سطح او تا چه قوی یا ضعیف است. بنابراین بهتر می‌تواند دانش‌آموز را راهنمایی کند که چه کتاب و چه منبعی را می‌تواند داشته باشد  و به سراغ تمرینات آن برود.

نکته بعدی که دانش‌آموز می‌تواند با کمک معلم خصوصی ریاضی در حل تمرین‌ها به آن توجه کند، این مورد است که دانش‌آموز با کمک معلم و راهکارهای او کمتر نیاز به آزمایش و خطا در حل سوالات دارد. چون دقیقاً معلم برای دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموز مشخص کرده که در مرحله اول روی سوالات سبک و متوسط تمرکز کند و رفته رفته با شیب ملایمی درجه سوالات را برای او سخت‌تر می کند.

یادگیری و تمرین ریاضی را از پایه شروع کنید حتی اگر زمان ندارید

بهتر است ریاضی را از نقطه‌ای شروع کنید که مشکل اصلی و اساسی شما از آن‌جا شروع می‌شود. چون ساختار درس ریاضی به این صورت است که مباحث پیچیده‌تر ریاضی اساساً بر مباحث ساده‌تری بنا شده‌اند، پس بهتر است دانش‌‌آموز قبل از اینکه مباحث پیچیده‌تری را پیش ببرد از اصول اولیه و اساسی که در آن مشکل داشته شروع کند.  به عنوان مثال، اگر می‌خواهد مسائل حساب را حل کند، به سرعت به جایی نخواهد رسید مگر اینکه درک خوبی از جبر و مثلثات داشته باشد. قبل از دویدن باید راه بروی و این همان نکته اساسی است که در یادگیری ریاضیات نیز باید رعایت کرد.

در این بخش نیز معلم خصوصی ریاضی، بهترین فردی است که می‌تواند به دانش‌آموز کمک کند. چون تدریس و آموزش خود را از نقطه‌ای شروع می‌کند که دانش‌آموز در آن مشکل دارد. معلم تدریس خصوصی براساس توان و سطح دانش‌آموز روش تدریس خود را انتخاب می‌کند و قبل از آموزش مباحث جدید، تمام مباحث و مشکلات ریاضی دانش‌آموز را با یک تعیین سطح ساده متوجه شده و اول آن‌ها رفع می‌کند و به هیچ عنوان قبل از رفع  مشکلات پایه‌ای شاگرد خود، به سراغ مباحث جدید و آموزش‌های جدید نمی‌رود.

از اشتباه کردن در ریاضی نترسید حتی اگر بارها شکست خوردید

ریاضی درس عجیبی است چون شما هرچه بیشتر تمرین کنید، بیشتر یاد می‌گیرید. خواندن کتاب و دیدن مثال‌ها بسیار مفید است اما تا زمانی که خود شما سوال حل نکنید، به درک درستی از آن نخواهید رسید. سوالات عملی موجود در کتاب درسی و کتب کمک آموزشی یا استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی مثل اپلیکیشن رایگان دانلود گام به گام و نمونه سوال استادبانک می‌تواند گزینه مناسبی برای تمرین شما باشد. این نمونه سوالات را از اپلیکیشن دانلود کرده و شروع به حل سوالات آن کنید. اگر در حل سوالات مرتکب اشتباه شدید، اصلاً نگران نبوده و به جای تمرکز روی خطاهای خود، به دنبال راه‌حل درست و همینطور بررسی علت اشتباهات خود باشید.

اشتباه در ریاضیات اتفاق می‌افتد و به قول بزرگان ریاضی یادگیری از جایی شروع می‌شود که شما یک سوال را غلط حل کرده باشید. چون شما سعی می کنید به دنبال اشتباه خود باشید.  با بررسی علت اشتباه بوده که متوجه خواهید شد کجای درس را یاد نگرفته‌اید و با علم به این قضیه، مجدد به کتاب و منبع اصلی سوال رجوع کرده و تا درک کامل موضوع، بارها آن مبحث را می‌خوانید.

روی مفاهیم اساسی و کلیدی ریاضی تمرکز کنید

در ریاضی مفاهیمی وجود دارد که یادگیری و بخاطر سپردن و فهم کامل‌‌شان از الزامات است. مثل مفهوم ضریب و معادله درجه دو که تقریباً در متوسطه دوم همه جا دیده می‌شود و کاربرد زیادی در این مقطع برای دانش‌آموزان دارد. پس بهتر است این مفاهیم و واژگان مهم را از کتاب‌های ریاضی خود استخراج کرده و در جزوه خود یادداشت کنید. برای هرکدام از این مفاهیم برداشت و استنباط خود را هم بیان کرده تا درک بهتری از آن‌ها داشته باشید.

راه‌هایی ساده برای موفقیت در امتحان ریاضی

گرفتن کمک از برترین اساتید تدریس خصوصی ریاضی را فراموش نکنید

قطعاً ریاضی درسی نیست که اگر دانش‌آموزی در فهم مباحث آن و حل سوالاتش مشکلات زیادی داشته، به تنهایی بتواند از پس  مشکلاتش بربیاید. ریاضی درسی است که نیاز به پیگیری دارد، هم از طرف خود دانش‌آموز و هم از طرف والدینش، اگر به هر دلیلی این پیگیری را نمی‌توانید انجام دهید، حتماً به فکر انتخاب گزینه‌های بهتری برای کمک به حل مشکلات ریاضی خود باشید. همراهی، آموزش، پیگیری و نظارت بر سطح پیشرفت ریاضی خود را می‌توانید با کمک اساتید تدریس خصوصی ریاضی که در این حوزه به صورت حرفه‌ای مشغول هستند و موفقیت‌های ارزشمندی را برای شاگردان خود رقم زده‌اند، تجربه کنید.

می‌توانید از طریق ورود به سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com و ورود به صفحه اساتید تدریس خصوصی ریاضی، برترین اساتید این حوزه را مشاهده کرده و براساس معیارها و محدودیت‌های خود معلم مورد نظر‌تان را انتخاب نمایید. اگر هم در زمینه تدریس خصوصی و شناخت بهترین معلم ریاضی برای قبولی در درس ریاضی نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید می‌توانید با شماره 02191005343 تماس گرفته و به صورت رایگان با مشاورین استادبانک صحبت نمایید.

 

انتهای رپرتاژ اگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی