بازدید 19026
۶

آخرین تصمیم وزارت علوم برای امتحانات پایان ترم

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها را مجبور به برگزاری "حضوری" امتحانات پایان ترم نکردیم،‌ گفت: این اجازه به دانشگاه‌ها داده شده تا بر اساس شرایط خود در خصوص نوع برگزاری امتحانات تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 18 December 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد علی زلفی گل در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تصمیم گیری در خصوص برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است و اجباری از سوی وزارت علوم برای برگزاری حضوری امتحانات وجود ندارد.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: البته دانشگاه‌هایی که می‌خواهند امتحانات آخر ترم خود را حضوری برگزار کنند، شرایط را بسنجند و بر اساس شرایطی که دارند امتحانات پایان ترم دانشجویان را "حضوری" کنند؛ چرا که دانشجویانی که غیربومی هستند در صورت حضور در دانشگاه‌ها برای امتحانات نیازمند اسکان در خوابگاه‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از دانشگاه‌های ما در حد کافی امکانات خوابگاهی و سلف سرویس برای ارائه خدمات رفاهی و اسکان دانشجویان دارند در نتیجه می توانند آزمون های پایان ترم جاری دانشجویان را به صورت حضوری برگزار کنند اما برخی دیگر از دانشگاه‌ها هنوز آمادگی پذیرش دانشجویان از این جهت را ندارند بنابراین آزمون‌های آنها به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر زلفی گل با بیان اینکه در وزارت علوم نسخه یکسانی برای دانشگاه ها نمی پیچیم، تاکید کرد: همه دانشگاه‌ها شرایط یکسانی به منظور پذیرش حضوری دانشجویان ندارند، به همین علت نسخه یکسانی برای تمام دانشگاه‌های کشور نمی‌توانیم بپیچیم و لازم است که دانشگاه‌ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
خواهشا تمام امتحانات تمام دانشگاها را مجازی کنید با توجه شیوع ویروس امیکرون
با سلام و احترام محضر شریف وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر زلفی گل
آقای دکتر همانطور که مستحضر هستید بسیاری از دانشگاه های روزانه دولتی در سطح استان تهران (ازجمله دانشگاه های مطرحی همچون صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف) حتی در "مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری" در طول ترم جاری حتی یک جلسه از کلاس های درسی خود را بصورت حضوری برگزار نکرده اند، پس این فرآیند کجای عدالت آموزشی است که امتحانات پایان ترم جاری را بصورت حضوری برگزار کنند؟ آیا این موضوع، بی اعتمادی به دانشجو نیست؟ ازطرف دیگر اگر فرزندان این سرزمین از شهرستان و روستاهای دوردست جهت آزمون های پایان نیمسال جاری (آن هم به مدت حداقل دو هفته) به تهران مسافرت کرده و در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه اسکان یابند و خدای ناکرده اگر در طی این مدت به بیماری کرونا مبتلا گردند آیا رییس دانشگاه مربوطه می تواند پاسخگوی این موضوع به خانواده دانشجویان باشد؟ از حضرتعالی تقاضا دارم باتوجه به اهمیت موضوع مزبور خودتان راسا دستور اقدام لازم درخصوص "غیرحضوری بودن امتحانات پایان نیمسال جاری دانشگاه ها" را صادر بفرمایید.
با کمال تشکر و احترام
خواهشا با توجه به مجازی بودن کلیه کلاس های درسی دانشگاهها، آزمون های پایانی را هم بصورت مجازی برگزار کنید البته با توجه به سویه جدید امیکرون
باتوجه به غیرحضوری بودن کلیه کلاسها حتی ارشد و دکتری در تمامی دانشگاه ها و باتوجه به خطر سرایت بسیار بالای سویه جدید امیکرون منطقی است که امتحانات پایان این ترم بصورت مجازی برگزار گردد.
خواهش میکنم به جان حوزویان خواهر هم ارزش قائل شوین امتحانات روغیر حضوری کنین برای حوزویان
خواهشا غلط است
آوردن تنوین بر واژگان فارسی
دو بار تمام آوردی
شدی ۱۸
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی