بازدید 11186
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند / روزی که قدرت به دست فیدل کاسترو افتاد / تظاهرات ۲۳ آذر ۱۳۵۷ / رکود بزرگ چیست؟ / پیاده روی در پاریس

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 17 December 2021

آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند / روزی که قدرت به دست فیدل کاسترو افتاد / تظاهرات 23 آذر 1357 / رکود بزرگ چیست؟ / پیاده روی در پاریس

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

آیت الله طالقانی: مردم باید حاکم باشند

مرحوم آیت الله طالقانی در فروردین ۱۳۵۸ در مدرسه فیضیه سخنرانی داشتند و تاکید کردند، هرچند نظام طاغوت منهدم شده، مرحله سخت‌تر از انهدام، سازندگی است. آیت الله طالقانی در ادامه از نقش مردم در مسیر انقلاب می‌گوید. این ویدیوی کم نظیر را در «تابناک» می‌بینید.

 


روزی که قدرت به دست فیدل کاسترو افتاد

شانزدهم فوریه ۱۹۵۹ و ۴۷ روز پس از فرار باتیستا، فیدل کاسترو سمت نخست وزیری کوبا را پذیرفت، چون خوزه میرو کوردوبا از نخست وزیری کوبا کناره گیری کرده بود. کاسترو گفته بود که علاقه‌ای به میز و مقام ندارد و تنها هدف او خدمت است. فیدل سه ماه بعد، پس از یافتن فرد واجد شرایط برای نخست وزیری، تصمیم به کناره گیری از این سمت گرفت که شورای وزیران نپذیرفت، مردم به خیابان‌ها ریختند و او را مجبور به انصراف از کناره‌گیری کردند. این ویدیو روایتی از آغاز ریاست جمهوری اوست که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


تظاهرات 23 آذر ۱۳۵۷

پاییز ۱۳۵۷، با اوج گیری قیام مردم ایران و انقلاب همراه بود و کنترل امور تا حدود زیادی از دست رژیم محمدرضا پهلوی در ایران خارج شد. در ۲۳ آذر ۱۳۵۷، تظاهرات خشم‌آلود مردم در اکثر شهر‌های کشور ادامه داشت و ده‌ها تن در کرمان، مشهد، اصفهان، جهرم، یزد و سبزوار به شهادت رسیدند. در مشهد مأموران با حمله به بیمارستان شاهرضا تعدادی از پزشکان، پرستاران و بیماران را به شهادت رساندند. روزنامه نیویورک تایمز نوشت، آمریکا برای حمایت بیشتر از شاه، جمعی از کارشناسان نظامی و ضد‌شورش خود را به تهران اعزام کرد. در چنین روزی، امیرخسرو افشار ،وزیر خارجه ایران، طی دیداری با دیوید اوئن همتای انگلیسی خود در لندن، مصرّانه خواست کاری برای نجات حکومت شاه انجام دهند. تصاویری که اکنون می‌بینید، از این تظاهرات در ۲۳ آذر ۱۳۵۷ است.

 


رکود بزرگ چیست؟

درباره رکود بزرگ که در سال‌های ۱۹۲۹ تا اواخر دهه ۳۰ ادامه داشت چه می‌دانید؟ بزرگترین کشور‌ها چگونه درگیر این رکود خانمان سوز شدند و به ورطه نابودی رفتند. در یک دقیقه علت جنگ جهانی دوم را ببینید.

 

 

پیاده روی در پاریس

«پاریس / Paris» پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستان‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان این شهر می‌گذرد. پاریس از شناخته‌شده‌ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود 45 میلیون توریست از پاریس دیدن می‌کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پیش از این، تصاویر جذابی از آن را در تابناک دیده‌اید و اکنون در این شهر پیاده روی می‌کنید و گوشه‌هایی از این شهر را با کیفیت 4K می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اگر مردم حاکم بودندبه نظر شما قیمت نان ،مسکن،ماشین و... اینقدر بالا بود؟پس مردم عملا حاکم نیستندفقط در انتخابات دیده می شوند ودیگر هیچ
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی