بازدید 3587

اولیانوف: مذاکرات ایران، چین و روسیه مفید بود

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد که گفتگو‌های سه جانبه ایران، چین و روسیه در مذاکرات وین بسیار مفید بود.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 16 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دیپلمات ارشد روس در صفحه توئیتر خود نوشت: هیات‌های روسیه، چین و ایران امروز یک بار دیگر دیدار کردند.

وی که به عنوان نماینده روسیه در مذاکرات وین حضور دارد، افزود:این قالب سه جانبه در مذاکرات وین در مورد برجام بسیار مفید ظاهر شد.

مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین، روند گفتگو‌ها را مثبت ارزیابی کرد و در گفتگو با خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ وین بیان داشت: من معتقدم ما پیشرفت‌هایی (در مذاکرات) داشتیم و امیدوارم طی روز‌های آینده بتوانیم اظهارات دقیق‌تری را مطرح کنیم؛ اما روند کار مثبت است.

او پاسخ به این پرسش را که مانع اصلی رسیدن به توافق در وین چیست، دشوار توصیف، اما تصریح کرد که در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است. این دیپلمات روس گفت؛ نمی‌تواند درباره محتوای مذاکرات صحبت کند، اما به زودی جزئیات بیشتری اطلاع رسانی خواهد شد.

دور تازه مذاکرات وین از پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده و گفتگو‌ها اینک به مراحل حساسی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام به اراده طرف‌های مقابل بستگی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها