بازدید 7588
۱

سد نهرین طبس از مدار آبرسانی خارج شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: خشکسالی، کمبود بارندگی در خراسان جنوبی و خالی شدن سد نهرین طبس سبب شد تا این سد از مدار تأمین آب شرب شهر خارج شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 16 December 2021

به گزارش «تابناک»، سعید سروری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سد نهرین بخشی از آب شرب طبس را تامین می‌کند و سال گذشته به دلیل عدم بارندگی سد آبگیری نشده و از ابتدای آذر برای شرب آبی در اختیار تصفیه خانه طبس قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون صرفا برای کشاورزی از آب سد به میزان حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه استفاده می‌شود، تصریح کرد: مصرف آب به دلیل اقلیم گرم شهر طبس و ویلایی بودن خانه‌ها بالاست.

سروری با بیان اینکه در حال حاضر تامین آب شرب طبس از چاه انجام می‌شود، افزود: رعایت در مصرف می‌تواند به بهبود شرایط کمک بسزایی کند.

وی با بیان اینکه پیگیر توجه به راه‌حلی برای برون رفت از بحران کم آیی در استان هستیم، بیان کرد: با هماهنگی آب و فاضلاب، چندین حلقه چاه برای تأمین آب طبس حفر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: آب سد نهرین برای مصرف شرب پس از خروج از سد تصفیه شده و در شبکه توزیع قرار می‌گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
هنوز مونده تا تثیر دستکاری اکوسیستم و هزینه های هنگفتی که برای نابودی اون انجام شده خروجیشون رو نشون بدن، خدا به مردم رحم کنه که تو این 40 سال تیشه به ریشه هر چی داشتیم زدیم،حتی به طبیعت رحم نکردیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست