بازدید 26242
۵

فاجعه در وزنه‌برداری؛ خیانت یا خلا دانش فنی؟

بابک پورعالی*
کد خبر: ۱۰۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 14 December 2021

این اسمش خیانت نیست. بهتر است بگوییم عدم دانش فنی کادر فنی. روی صحبتم با محمد حسین برخواه است. او که با «توکل به خدا» این روزها تبدیل شده به دشمن درجه یک وزنه‌برداری اما سرش را در برف کرده و دیگران را دشمن می‌خواند.

سید ایوب موسوی یک ماه پیش در هفته اول لیگ وزنه‌برداری در دسته صدودو وزنه زد. با چه وزنی؟ نود و هفت کیلوگرم!!! و در جهانی در چه دسته‌ای وزنه زد؟ هشتادونه!!! هشت کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه! آنهم در ماه منتهی به جهانی. آقای برخواه! ما دشمنیم یا شما؟

کدام عقل سلیمی می‌گوید سرمایه این مملکت را مجبور کنید هشت کیلو وزن کم کند تا با بدنی که کلی آب و عضله از دست داده برود روی تخته؟ دنبال مدال بودید؟ کسی که در لیگ صدوشصت و چهار یکضرب زده و صدونود دوضرب چطور می‌تواند با هشت کیلو کاهش وزن مدعی مدال جهانی باشد؟ با کدام علم او را مجبور به شرکت در دسته پایین تر کردید و با کدام دانش او را مجاب کردید برود زیر وزنه دویست و یک؟! شما که دیدید ایوب با چه غیرت و در چه شرایطی وزنه صدونودوپنج را برای تیم زد، چطور حاضر شدید جنازه این ورزشکار را بفرستید زیر وزنه دویست و یک؟ آیا به سلامت خود ورزشکار هم فکر کردید یا فقط فکر جایگاه خودتان بودید؟

فاجعه در وزنه‌برداری؛ خیانت یا خلا دانش فنی؟

این جایگاه چه ارزشی دارد که به خاطرش در حضور همه و در سالن گرم، به سمت مرتضی بیگلری حمله می‌کنید و می‌گویید «تو با اوت کردنت من را خراب کردی؟» پارگی کتف مرتضی حاصل کدام تفکر غلط بود؟

چی کسی ورزشکار را مجبور کرد یک هفته قبل از اعزام ماکسیمم بیاید؟ آن به کنار. اگر خدای نکرده اتفاقی برای ایوب می‌افتاد چه کسی جوابگو بود؟ آیا ایوب در دسته خودش، نودوشش، نمی توانست دهم دوازدهم شود؟ وزنه‌برداری با شما، با این کادر و با این رییس فدراسیون نیازی به دشمن ندارد.

*کارشناس وزنه‌برداری و گزارشگر تلویزیون

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پس عقل ورزشکار کجا رفته عزیز منتقد
چراکیانوش رستمی درتیم ملی نیست
همیشه دشمن از داخل بوده . بعد از رفتن ایوانف وزن برداری بچه بازی و لات. بازی. شد
مملکت ما از دست یک عده پر مدعا به ویرانی رسیده که عینک آفتابی و آستین کوتاه و نزدن محاسن و آلات موسیقی و لاک ناخن و .... شده ملاک ، وگرنه هر کس در محیط پیرامونی خودش حتی دیده باشد ورزشکار با افزایش سن با افزایش وزن روبرو میشود و طبیعی است به وزن بالا برود . اینجا همو ورزشکار هم مسوولین ورزشم مقصر هستند و لا غیر .خدیا چهل سال عمرمان پای چه رفت ....خودت بما رحم کن و تفضلی داشته باش .آمین
متاسفانه بیسوادی در تمام ارکان کشوذ بیداد میکند. در فوتبال میلیاردها تومن را بخاطر عدم آگاهی ریس فدراسیون در عقد قرارداد با مربی خارجی از دست میدهیم و حالا این هم در وزنه برداری و سایر ورزشها هم همینطور....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی