بازدید 5423

پرستاران ۸۹ روزه فرصت گزینش و استخدام پیدا می‌کنند؟

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: تا قبل از کرونا عنوانی به نام نیروهای ۸۹ روزه وجود نداشت و قرار بود نیروهای ۸۹ روزه در عملیات گزینش و استخدام فرصت داشته باشند، نه اینکه بعد از پیک فردی را که در دوره پیک به ما کمک کرده، از شغلش محروم و خانه‌نشین کنیم. امنیت شغلی باید در نیروهای شرکتی، قراردادی و غیررسمی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 13 December 2021

 


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد میرزابیگی در مراسم روز پرستار که در وزارت بهداشت برگزار شد، خطاب به وزیر بهداشت گفت: از شما انتظار داریم در دولت، مجلس و سازمان برنامه از جامعه پرستاری دفاع و عدالت علوی و کمک به غاطبه خدمت‌گذاران حوزه سلامت انجام شود. انتظار داریم در برخورداری از امتیازاتی مانند فوق‌العاده خاص جامعه پرستاری در اولویت قرار گیرند. اجازه ندهیم که دستاورد کرونا برای نیروهای جوانمان بدعت بد ۸۹ روزه باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم از ابتدای ماه آینده تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شود چرا که زیرساخت‌ها آماده است. در زمینه اجرای درست قوانین پرستاری هم مانند قانون بهره‌وری در بخش خصوصی و تامین اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. ۱۵۰ نفر شهید گروه پرستاری داریم که تنها ۶۶ نفر در کمیته تعیین مصادیق مورد قبول قرار گرفتند که باید در این زمینه کمک شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر لزوم اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از ماه آینده، بیان کرد: امروز نباید دستگاه‌هایی که تمام کارشان در شبانه‌روز قابل قیاس با یک ساعت کار پرستاری نیست، از فوق‌العاده خاص برخوردار شوند، امامدافعین سلامت نه‌.

میرزابیگی گفت: در دوران کرونا ۹ هزار پرستار آسیب دیده و ۱۴۵ هزار پرستار مبتلا شدند، به طوری که هر پرستاری شاید دو تا سه بار مبتلا شد. کرونا آمده بود که نفس مردم را بگیرد، اما با مقاومت جامعه پرستاری اکنون نفس کرونا به شماره افتاده است.

وی افزود: در دوران کرونا آغوش جامعه پرستاری به روی خانواده‌هایشان بسته شد و به روی بیماران باز شد. پرستار ما یک ماه و دو ماه در بیمارستان‌ها ماندند و در فضای کرونایی تنفس کردند و کنار بیماران بودند. زمانی که همه کسب‌وکارها تعطیل شده بود و کشور رنگ سرخ و سیاه به خودش گرفته بود، اما پرستاران و مدافعین سلامت پرکارتر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل