بازدید 3556
۱

افزایش سطح هشدار کرونایی در انگلیس به ۴

انگلیس سطح هشدار کرونایی خود را به پیشنهاد ماموران ارشد پزشکی و در پاسخ به گسترش سریع سویه اومیکرون از سطح ۳ به سطح ۴ افزایش داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 13 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، انگلیس روز یکشنبه سطح هشدار کرونایی خود را به پیشنهاد ماموران ارشد پزشکی و در پاسخ به گسترش سریع سویه اومیکرون از سطح ۳ به سطح ۴ افزایش داد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای گفت: شواهد اولیه نشان می‌دهد سویه اومیکرون بسیار سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است و حفاظت واکسن‌ها در برابر بیماری علائم دار ناشی از این سویه کاهش یافته است.

ارتقای سطح هشدار کرونایی به سطح ۴ به این معناست که مقامات بهداشتی معتقدند میزان انتقال این سویه بالاست و موجب فشار بر خدمات بهداشت در این کشور خواهد شد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره افزایش سطح هشدار کرونایی

نخست وزیر انگلیس با اشاره به سرعت سرایت سویه جدید کرونا با نام اومیکرون گفت: سطح هشدار کرونایی از سه به چهار که قبل از بالاترین سطح هشدار کرونایی بود افزایش داده شد.

بوریس جانسون در نطقی تلویزیونی شرایط بهداشتی کشور را به علت شیوع گسترده اومیکرون اضطراری توصیف کرد و گفت: امروز به علت شرایط اضطراری شیوع اومیکرون در برنامه واکسیناسیون تغییراتی ایجاد شده است و از همه افرد بالاتر از ۱۸ سال خواسته شده است تا پایان ماه جاری برای دریافت دوز سوم کرونا اقدام کنند.

جانسون که کشورش پیشتاز ابتلا به سویه جدید کرونا با نام اومیکرون در اروپاست گفت: ما مشاهده کردیم شمار بستری شدگان در آفریقای جنوبی در مدت یک هفته دو برابر شده است و در انگلیس نیز برخی بیماران کرونایی در بیمارستان بستری شدند.

نخست وزیر انگلیس که خود دو بار به ویروس کرونا مبتلا شده افزود: افرادی که دوز سوم را دریافت کنند تا ۷۵ درصد در برابر اومیکرون مقاومند.

وی با بیان اینکه هر دو تا سه روز شمار مبتلایان به اومیکرون در این کشور دو برابر می‌شود افزود: از مقامات بهداشت و درمان خواسته شده است هر چه سریعتر امکان بیشتری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونای افراد مهیا کنند.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه هیچ کس نباید درباره در راه بودن موج گسترده اومیکرون شک کند گفت: بسیار واضح است که دریافت دو دوز واکسن، سطح لازم ایمنی را برای مقابله با اومیکرون ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: خبر خوب این است که به گفته دانشمندان دریافت دوز سوم واکسن می‌تواند ایمنی بالایی در برابر آن ایجاد کند.

جانسون گفت: ممکن است برخی بپرسند با توجه به کمتر بودن شدت بیماری زایی اومیکرون آیا دریافت دوز سوم واکسن نیاز است در پاسخ به آنان باید گفت حتما نیاز است و نباید این اشتباه را کرد که اومیکرون به ما آسیب نمی‌رساند و نمی‌تواند ما و عزیزانمان را به طور جدی بیمار کند.

آخرین بار در اردیبهشت امسال بود که هشدار کرونایی به سطح چهار رسید و مفهوم آن این است که شیوع سریع است.

انگلیس هم اکنون با بیش از سه هزار و صد مبتلای به اومیکرون که افزون بر هزار و دویست نفر آنان در شبانه روز گذشته شناسایی شدند دارای بیشترین مبتلایان به اومیکرون در قاره اروپاست.

شیوع سریع اومیکرون در انگلیس نگرانی‌ها را در این کشور افزایش داده است چرا که انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفر پس از کشور‌های پر جمعیتی همچون امریکا، هند و برزیل چهارمین کشور دارای بیشترین مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان است.

شمار مبتلایان قطعی به کرونا در انگلیس از ۱۰ میلیون و هشتصد هزار نفر گذشت و بنا به گزارش مرکز ملی آمار این کشور شمار جان باختگان کرونا در این کشور نیز از ماه پیش از ۱۶۸ هزار نفر گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
"انگلیس سطح هشدار کرونایی خود را به پیشنهاد ماموران ارشد پزشکی و در پاسخ به گسترش سریع سویه اومیکرون از سطح ۳ به سطح ۴ افزایش داد."
چه خوب است که کشور ما هم علاج واقعه قبل از وقوع کند!نگذارند وقتی بیماری دوباره همه گیر شد و مرگ و میر بالا رفت تازه فکر بگیر و ببند باشند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی