بازدید 9701
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا

برخی واکسن‌های داخلی، اثربخشی بالاتری از واکسن‌های وارداتی دارند/ هنوز گزارشی از شناسایی «اومیکرون» در ایران نداریم

هنوز مطالعات مربوط به تزریق واکسن کرونا به افراد کمتر از ۱۲ سال در کشور کامل نشده، اما در دستور کار قرار دارد. در صورتی که اطلاعات کافی حاصل شود که نشان دهنده کارایی و عدم عارضه برای این گروه سنی باشد، واکسیناسیون آن‌ها را آغاز می‌کنیم؛ این موضوع در کمیته علمی در حال مطالعه است.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 12 December 2021
تابناک اجتماعیدبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: خوشبختانه نشان داده شده که برخی واکسن‌های ساخت داخل نسبت به برخی واکسن‌های خارجی وارداتی، اثربخشی بیشتری دارند و این نقطه امیدی است که بتوانیم در آینده در صورت حجم مناسب تولید و البته حمایت لازم از این مجموعه ها، به صادر کننده واکسن کرونا تبدیل شویم.

به گزارش «تابناک»، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و دومین جلسه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات انجام شده در کشور و اثربخشی بالاتر واکسن‌های داخلی، این نوید را به ما داد که بتوانیم از واکسن‌های داخلی برای تزریق دوز بوستر و یا سوم استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حجم قابل توجهی واکسن در کشور وجود دارد که می‌تواند به عنوان دوز یادآور و یا سوم، استفاده شود. تشویق می‌کنیم که درصد کمی که هنوز نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده اند، سریع واکسن کرونا را تزریق کنند، اما با تزریق دوز سوم، اگر با پیک جدیدی از بیماری و تشدید کرونا در کشور هم روبه رو شویم، می‌توانیم به حداقل عوارض ناشی از کرونا برسیم.
 
برخی واکسن‌های داخلی اثربخشی بالاتری از واکسن‌های وارداتی دارند/ هنوز گزارشی از شناسایی «اومیکرون» در ایران نداریم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: یکی از گزارش هایی که امروز در جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که در کشور ما بر اساس توالی یابی ژن ویروس کرونا، آیا تا کنون اومیکرون شناسایی شده یا خیر؟ خوشبختانه تا کنون با توجه به فعالیت سه مرکز به صورت شبانه روزی، هنوز گزارشی از شناسایی اومیکرون در ایران نداریم. برای شناسایی سویه اومیکرون در حد توان و بضاعت، در حال فعالیت و تلاش هستیم.

دکتر جماعتی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیته علمی کرونا، موضوعات مختلفی از جمله آخرین یافته‌های مربوط به جهش اومیکرون در جهان، واکسیناسیون و پلتفرم‌های ساخت و بررسی اثربخشی واکسن‌های داخلی در مقابل واکسن‌های خارجی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مطالعات مربوط به تزریق واکسن کرونا به افراد کمتر از دوازده سال در کشور کامل نشده، اما در دستور کار قرار دارد. در صورتی که اطلاعات کافی حاصل شود که نشان دهنده کارایی و عدم عارضه برای این گروه سنی باشد، واکسیناسیون آن‌ها را آغاز می‌کنیم البته برخی کشور‌های دنیا واکسیناسیون افراد گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال را آغاز کرده اند. این موضوع در کمیته علمی در حال مطالعه است و تلاش می‌کنیم از سایر کشور‌ها که واکسیناسیون این گروه را شروع کرده اند، اطلاعات کافی به دست بیاوریم و بعد تصمیم گیری کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
دکتر جان! چیزی بگو که تا حالا ده هزار بار نشنیده باشیم. از همان روزی که واردات واکسن تأیید شده ممنوع شد اعلام شد که معجون های نیست در جهان ایرانی از همه بهترند. حالا بعد از قتل دهها هزار ایرانی برای آب کردن این معجون ها دوباره میای میگی برخی از اینها از برخی ار وارداتی ها بهترند؟ خب کدام ایرانی از کدام خارجی بهتره؟ اسم ندارند؟ چرا نتایج فاز 3 کارآزمایی بالینی واکسن های ایرانی را منتشر نمی کنید تا چشم همه جهان از حسادت در بیاد؟ تا وقتی که منتشر نکردید لطفاً حرفشو نزن...!!
شما هنوز اثرگذاری داخلی ها رو کامل بررسی نکردید حالا مقایسه هم می کنید؟
کنتور که نداره بگو داخلی ها از فایزر هم بهتره
لطفا صادرات واکسن داخلی‌ برای کسب درامد آغاز شود. بزنیم تو پوزه فایزر و مدرنا
لطفا مستند به تحقیقات حرف بزنید و تحقیقات را منتشر کنید ما هم ببینیم.
ما دیگه بی سواد یا کور نیستم
بقال نمگه ماست من ترشه
اگر بهتره بذارید برای خودتان و خانواده‌ای خودتان! ما را به شما امیدی نیست شر نرسانید
در حالیکه کیت تشخیص امیکرون را نداریم ادعا می کنند که وارد کشور نشده است!
واکسن های داخلی هم همون واکسن چینی ونهدی کلاس نزارین برا ملت اصلش چیه که فرعش چی باشه
امیکرون گذارش نشده چون کیت تشخیصشو ندارید
امیکرون مشاهده نشده چون کیت تشخیص رو نداریم
مخبر مگر تیرماه نگفت هر برند واکسنی دو ماه دیگر موجود و قابل خرید است.پس چرا بجز چینی آشغال واکسنی نیست.دکتر لنکرانی که تحقیقاتش را ارائه کرد و اعلام کرد اثر جلوگیری از ابتلای سینوفارم فقط ۵%است.اصرار بر خرید آشغال چینی و ممنوعیت ورود فایزر و مودرنا برای چه بود
دکتر جان خداوکیلی خودت و خانواده ات چه واکسنی زدید ؟؟؟؟
اگر واکسن های شما بهتراست چرا در فهرست واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار ندارند. هر موقع این کاررو کردی بیا سخن بگو.
یه حرفی بزنید که بگنجه. واکسنای داخلی اکثرشون هنوز مراحل لازم برای استفاده‌ی انسانی محدود رو طی نکردن که اصلا بخوان بررسی شن و اثربخشی‌شون مشخص شه. اومیکرون هم با نرخ شیوع بالاش غیرممکنه وارد نشده باشه. نادرست گفتن در این مورد چه سودی براتون داره، من نمی‌فهمم.
باز شروع شد. یه مشت حرف الکی و شعار بیخود.
خیلی بهتره خودت تزریق کن . نتیجش کامل مشخص شه
همون سینو فارم هایی که بدون لیبل وارد کردین و میفرمایید؟
کدوم داخلی؟!! دیگه بسه تموم کنید این مسخره بازی و
گویا اومیکرون در پاکستان وارد شده است پس بی برو برگرد ظرف X روز در ایران هم مشاهده خواهد شد.

بهتر است اگر مقدار X را قبلا کشف نگرده ایم ٬ اکنون مترصد برای کشف آن باشیم. چون این عدد بدرد خواهد خورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار