بازدید 3559

کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب

استخراج کنندگان رمزارز که در قزاقستان فعالیت می کنند در پی اعمال محدودیتها از سوی دولت این کشور، به دنبال توسعه فعالیتشان به آمریکا و روسیه هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 12 December 2021

کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب

به گزارش ایسنا، دنیس روزینوویچ، هم موسس گروه استخراج رمزارز CMG و گروه ماوریک اظهار کرد: کل بازار در قزاقستان از نظر ظرفیت موجود خالی شده است و وی به دنبال گسترش فعالیتهایش به روسیه است.

سرازیر شدن استخراج کنندگان رمزارز به قزاقستان از زمان آغاز مقابله چین با فعالیت ماینرها، ظرفیت انرژی مازاد این کشور را بلعیده و دولت قزاقستان با کمبود شدید برق دست و پنجه نرم می کند.

دولت قزاقستان محدودیت مجموعا ۱۰۰ مگاوات برای توسعه ظرفیت استخراج رمزارز را در اکتبر پیشنهاد کرد و برای رشد استخراج رمزارز در این کشور سقفی تعیین کرد.

یک ماینر قزاقستانی اعلام کرد شرکتش در حال برنامه ریزی برای سفر به آمریکا در سال آینده و بررسی توسعه مزارع جدید رمزارز در این کشور است.

شرکت BitFuFu در مواجهه با سهمیه بندی برق، دستگاههای خود را در قزاقستان خاموش و آنها را در این کشور رها کرده و دستگاههای جدیدی در آمریکا بر پا کرده است.

به گفته روزینوویچ، ظرفیت مازاد روسیه و منابع انرژی متنوع این کشور فرصت عالی برای ماینرها هستند. البته ریسک ژئوپلیتیکی مرتبط با انجام کسب و کار در روسیه وجود دارد اما ماینرهایی که روال صحیح را طی کرده و به صورت قانونی فعالیتشان را آغاز کنند، بعید است با برخورد غیرمنصفانه دولت این کشور روبرو شوند.

اپراتور شبکه نیروی ملی قزاقستان سهمیه بندی برق برای ماینرها را در سپتامبر آغاز کرد. این شرکت برق ماینرها را در ساعات اوج تقاضا قطع می کرد تا شهرها برق کافی داشته باشند. پس از اعتراض صنعت استخراج رمزارز، وزارت نیروی قزاقستان در نوامبر اعلام کرد دولت برق ماینرهای مجاز را قطع نخواهد کرد. اما دولت قزاقستان به سرعت خلف وعده کرد. منابع این صنعت برآورد می کنند بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات از فعالیت مجاز استخراج رمزارز قطع شده که شامل بخشی از فعالیت استخراج شناخته شده در قزاقستان بوده است.

بر اساس گزارش کوین دِسک، با وجود محدودیتهای رگولاتوری همه ماینرهای قزاقستان از امید دست نکشیده اند. بعضی از آنها تصور می کنند اگر نیروگاههای از کار افتاده دوباره فعال شوند، سیاست سهمیه بندی برق بهبود خواهد یافت. سایرین امیدوارند اگر ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خود را توسعه دهند، دوباره بتوانند رشدشان را ازسربگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار