بازدید 9092
۸

تعیین سقف معافیت مالیاتی حقوق سال آینده

براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال بعد ماهانه ۵ میلیون تومان شد و نسبت به مازاد ۶۰ میلیون تومان در سال پلکانی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داد سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی ماهانه ۵ میلیون تومان باشد.

در این بند عنوان شد: سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد میلیون (۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر می باشد:

۵-۱ - نسبت به مازاد ششصد میلیون ( ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تا یک میلیارد و دویست میلیون (۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ده درصد (۱۰٪)

۵-۲ - نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست میلیون (۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تا دو میلیارد و چهارصد میلیون (۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، پانزده درصد (۱۵٪)

۵-۳- نسبت به مازاد دو میلیارد و چهارصد میلیون (۲٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، بیست درصد (۲۰٪)

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (۵۷) قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیاتهای مستقیم سالانه به مبلغ سیصدو نود و شش میلیون (۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
فقر را بخوبی تقسیم می کنید، بجای اینکه از مالکان خانه های میلیون دلاری بگیرید از حلق حقوق بگیر بیرون می کشید.
آقا مهمتر از مالیات در بودجه ۱۴۰۱ بحث افزایش سن بازنشستگی هست آخه چرا این همه احجاف در حق کارمندان میکنید افزایش حقوق که هیچ تناسبی با تورم و گرانی ندارد حالا دو سال هم به سوابق خدمت اضافه می کنید که چه بشود؟؟ جواب بی لیاقتی مسئولین و خالی بودن خزانه را کارمندان باید بدهند؟؟؟؟
تنها چیزی که به موقع و با قاعده و قانون تکلیفش روشن میشه مالیات خدمات دولت (که بی کیفیت ترینش رو در دنیا داریم) است
مالیات بدهیم که چه اتفاقی بیفتد؟
پول ها جمع شود برای دزدان بعدی؟
الان سابقه بازنشستگی را دولت می خواهد افزایش بدهد دورازجان حکایت کار کردن خر و خوردن یابو شده

افزایش سن بازنشستگی فقط دودش به چشم خودتون خواهد رفت چون کارمندان انگیزه کاری ندارند و فقط در دو سال آخر باری بر دوش سیستم خواهندبود.
بجای این کارها جلوی دزدی ها و ولخرجی را بگیرید
مردم شده اند محل درآمد دولت و شرکتهای دولتی. با کمترین کیفیت زندگی را می گذرانیم. برای کمترین کیفیت خودرو ت100 ها میلیون می دهیم. وزارت نیرو روشنایی ها را کم می کند، چراغ ها را کم می کند تا مردم درخانه شان چراغ بگذارند و پول روشنایی معابر را هم خودشان بدهند. آبمان بدون کیفیت است. هوایمان بدون کیفیت. نانمان شده 10 هزار تومان وگرنه کمتر پول بدهی آن هم بدون کیفیت! برای اینهمه بدون کیفیت باید مالیات هم بدهیم!
تکلیف مالیات هایی که مردم پرداخت کرده اند و سران دزد مملکتی ، یکجا می دزدند را اول تعیین تکلیف کنید ، تا بعد مردم درباره شما و تصمیماتتان ، تصمیم گیری کنند .
حجم دزدی از نظر افکار عمومی :
راس هرم ۷۰ درصد
نیمه ی هرم ۲۰ درصد
ته هرم ۱۰ درصد
حسابدارم . مالیات خودم اول ماه و سر موقع پرداخت می کنم اما مالیات عملکرد شرکت را طبق دستور مدیران و در اولین فرصت می پیچونم ! راستش به من هم اگر بگویید دزد پر بی راه نگفته اید اما چه کنم شغلم این است و همه دولتمردان می دانند که ما حسابدارها پاشنه آشیل سازمان ها هستیم ولی چون اقتصاد دولتی و خصولتی است بهتر اینکه به ما گیر ندهند !
این همه مالیات کجا هزینه میشه ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی