بازدید 22564

آقای عنابستانی! با یک خداحافظی همه را خوشحال کن

به استناد سخن رئیس مجلس باید تصریح داشت که عنابستانی از ابتدای این ماجرا، مدام به مردم دروغ گفته است. چه آن روزی که گفت من اصلا از ماشین پیاده نشده ام و بعداً اعتراف کرد که پیاده شده و چه در تمام این مدتی که می گفت سیلی نزده و فقط هل داده است و چه حتی روزی که به رئیس مجلس هم اطلاعات دروغین داده و به او گفته است که دادگاه صرفاً هل دادن او را احراز کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 08 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، بهمن ۱۳۹۹ بود که خودروی علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی وارد خط ویژه شد و یک سرباز وظیفه شناس، از ادامه حرکت خودرو در مسیر ممنوعه جلوگیری کرد.
نماینده مجلس نیز از ماشین پیاده شد و به گوش سرباز، سیلی زد و این، آغاز یک ماجرای پردامنه بود که هنوز ادامه دارد.

بعد از رسانه‌ای شدن این رویداد، ابتدا عنابستانی گفت که اصلاً از خودرو پیاده نشده است و لذا درگیری هم به وجود نیامده است. سپس بیانیه داد که پیاده شده، ولی این سرباز بوده که به شکم او باتوم زده و او تنها سرباز را هل داده است. عنابستانی در این بیانیه خواستار آن شد که از حیثیت او دفاع شود.

پرونده به قوه قضائیه رفت و طبق اعلام پلیس، عنابستانی مجرم شناخته شد و او که تا دیروز طلبکار بود، برای رهایی از مخمصه‌ای که خود بانی اش بود، باید رسماً ار سرباز عذرخواهی کند. سپس اعلام شد که پرونده با رضایت شاکی مختومه شده است.

به نظر می‌رسید که این موضوع نیز مختومه شده است تا این که روز ۱۶ آذر، رئیس مجلس به دانشگاه رفت و در پاسخ به سوالی در این باره گفت که عنابستانی، سیلی نزده و صرفا سرباز را هل داده بود.
در واکنش به این ماجرا، سرباز سیلی خورده با انتشار ویدئویی از این اظهارات ابراز تعجب کرد.

اوج قصه، اما به واکنش عنابستانی به اظهارات قالیباف مربوط می‌شود. او در اینستاگرامش نوشت:
«البته واضح بود که ماه پشت ابر نمی‌ماند، اما از شجاعت ریاست محترم مجلس آقای دکتر قالیباف تشکر می‌کنم که بعد از چندین ماه دروغ پراکنی، ایشان بالاخره به اندازه کمی حقیقت را روشن کردند! بار‌ها گفته ام که اشتباه عنابستانی سیلی زدن به سرباز در حال انجام وظیفه نبود! بلکه اشتباه عنابستانی هل دادن سرباز توهین کننده بود! تفاوتی که در هیاهوی رسانه‌ای گم شد.»

محمدباقر قالبیاف، اما ساعاتی بعد با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامی اش نوشت:

"من در واکنش به سوال یکی از دانشجویان، براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است، گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است. ⁣.

اما بعد از صحبت‌های دیشب جناب آقای عابد اکبری، سرباز وظیفه راهور که تاکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تایید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است. ⁣"

حال در این باره چند نکته قابل تامل است:

۱ - متاسفانه در این پرونده با پدیده‌ای به نام دروغ و فراتر از آن، اصرار بر دروغ مواجه هستیم.

به استناد سخن رئیس مجلس باید تصریح داشت که عنابستانی از ابتدای این ماجرا، مدام به مردم دروغ گفته است. چه آن روزی که گفت من اصلا از ماشین پیاده نشده ام و بعداً اعتراف کرد که پیاده شده و چه در تمام این مدتی که می‌گفت سیلی نزده و فقط هل داده است و چه حتی روزی که به رئیس مجلس هم اطلاعات دروغین داده و به او گفته است که دادگاه صرفاً هل دادن او را احراز کرده است؛ و از همه شاهکارتر نوشته اش بعد از سخنان قالیباف است که با کمال حق به جانبی از این که ماه پشت ابر نمانده و رئیس مجلس تایید کرده که او فقط هل داده است، ابراز رضایت کرده و مجدداً گفته است که سیلی نزده و هل داده است.

واقعاً انسان می‌ماند که بعد از رای دادگاهی که در آن سیلی زدن اثبات و مکتوب شده، چگونه می‌توان باز هم سر بلند کرد و دروغی را که دادگاه نیز رد کرده است، بار دیگر علم کرد؟!

واقعاً چگونه می‌توان بعد از دروغ گفتن به مردمی که به رای دادگاه دسترسی ندارند، به رئیس قوه مقننه نیز دروغ گفت و ندانست که او می‌تواند به رأی دست بیابد و متوجه دروغ اش شود؟!

واقعاً بعد از اظهارات قالیباف - که به اطلاعات دروغ عنابستانی اعتماد کرده بود - با چه روحیه‌ای توانست دوباره برگردد به سر خط و بقیه را به دروغ پراکنی و رسانه‌ها را به هیاهو در این باره متهم کند؟! سکوت می‌کرد سنگین‌تر نبود؟!

شرم آور است این حجم از دروغ و اعتماد به نفس کاذبی که باعث می‌شود یک نفر در کسوت نماینده مجلس، حتی بعد از اثبات جرمش در دادگاه نیز قلب واقع و فرار به جلو کند!

به علی اصغر عنابستانی که این رسوایی را به بار آورده، توصیه می‌کنیم با یک خداحافظی همه را خوشحال کند و با عذرخواهی از مردم ایران و به ویژه مردم حوزه انتخابیه اش، از نمایندگی مجلس استعفا کند و بیش از این نام خود را با واژه دروغ در ادبیات سیاسی ایران عجین نکند.

۲ - اشتباه بزرگ این بود که عنابستانی را صرفاً به خاطر سیلی زدن محاکمه کردند حال آن که او باید به اتهام اشاعه اکاذیب محاکمه می‌شد تا درس عبرتی باشد برای بقیه که بدانند دروغ، هزینه دارد.

مادام که مسوولان در قبال حرف‌هایی که می‌زنند، مسوول نباشند و حتی اگر دروغ مسلم و محرز نیز بگویند، قانون با آن‌ها کاری ندارد، اوضاع بهبود نخواهد یافت.‌ای کاش مجلسی که امثال عنابستانی در آن نباشند، قانون جرم انگاری دروغ برای مسوولان را تصویب و برای مسوولان دروغگو مجازات خاص وضع کند.

۳ - این که چه شد که سرباز سیلی خورده رضایت داد بر ما پوشیده است، اما این که قوه قضائیه پرونده را تا مرحله صدور حکم پیگیری کرده و تنها بعد از رضایت قانونی، مختومه کرده، جای امیدواری دارد (چرا که در بدو امر، بسیاری بر این باور بودند که اساساً هیچ گونه رسیدگی صورت نمی‌گیرد)؛ البته همان طور که گفته شد انتظار می‌رفت قوه قضائیه از جنبه عمومی نیز موضوع را تحت پیگرد قرار دهد و البته هنوز هم می‌تواند.

۴ - اقدام رئیس مجلس در تصحیح سخنانش راجع به ماجرای عنابستانی هم قابل تقدیر است. این که قالیباف بعد از ایراد انتقاد به سخنانش، موضوع را پیگیری و از مفاد رای آگاه شده و سپس صادقانه اطلاع رسانی کرد، بسیار ارزشمند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۵۳
مگه دروغ گناه کبیره نیست؟‌ چرا یک فرد دروغ گو از مجلس اخراج نمی شه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
جا داره حالا که رئیس مجلس یک نماینده دروغگو را رسوا کرده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وارد بشه و این فرد بی حیا رو توبیخ کنه!!!شاید مرهمی بر زخم های مردم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
در ایران فقط بی حجابی گناهه
جالب اینه در قران نه حجاب اجباری شده و نه برای بی
حجابی مجازاتی تعیین شده !
هیچ آیه و حدیثی برای اجبار حجاب و بخصوص روسری در قران و سیره پیامبر و ائمه نمی بینید
برای دزدی و ربا خواری هم در قران مجازات سنگین هست و هم خداوند تاکید فراوان بر منکر بودن آنها کرده
ولی دروغ و ربا و ریا از در و دیوار بالا می ره
کل قوای حاکمیت بسیج شده برای نگهداشتن روسری بر سر زنان و محدود کردن آنها !
ظاهرا چون زدن توی سر زنها در جامعه مرد سالار ما هم مطلوب است و هم بی خطر کل اسلام خلاصه شده در روسری زنان و رفتارهای اجتماعی و حتی خصوصی آنها
اینکه چیز عجیبی نیست. همه دولتمردان و کسانی که در مسند کار هستند کم و بیش به مردم دروغ می گویند.
احسنت بر تابناک حق گو
عنابستانی استعفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
استعفا نه!!!!!!!!!!!!!!! بلکه باید اخراج همراه با توبیخ
اگر برای یک دروغ هزار دلیل بیاوری میشود هزارو یک دروغ ( ابوعلی سینا)
ببین مردم چه کسانی رو به عنوان نماینده به مجلس میفرستند...کسانی که یک واقعیت ساده رو هزار دوز و کلک و دروغ ازش میسازند آیا شایسته نماینده بودن هستند!
اینها ده ها مسایل کشور رو چطور تحلیل میکنن و ثانون میزارند.مسایلی که چون عیان نیست افتضاحش رو نسل ها بعد و همین الان گریبانگیرش خواهیم بود...اینهمه فرهیخته رو گوشه نشین میکنن اونوقت چه ادم هایی رو روانه مجلس و وزارت و مدیریت میکنن...بعدشم بشینین کاسه چونم چکنم گرانی و فساد و ظلم دست بگیرید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
مردم!؟!؟! شورای نگهبان همه اینا رو تایید کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
فکر میکنید هر کدام از نمایندگان با چند رای وارد مجلس شده اند؟
یه عده حتی خدا را هم کوچک و حقیر می پندارند نخ نما دروغ میگویند مردم را در عمل پشیز میدانند ولی مورد قرب دولت هستند تا زمانی که اینگونه باشد و این اشخاص در دولت و ارگانها جایگاه داشته باشد نه مملکت خدایی که همه مسئولین لافش را میزنند هست و عادلانه که اساس مملکت داری است میشود
این آقایان اینقدر حقیرند و درعین حال درگیر عجب که خجالت هم نمی کشند و این زیبنده حکومتی که حرف از اسلام و خدا میزند نیست
متاسفانه دروغگویی دارد میان مردم و مسولین عادی می شود و ظاهرا قبح این رفتار ناپسند از بین رفته است!
ببخشید وقتی رییس جمهور دوران مهرورزی( احمدی...) با این حجم، دروغ گفته و میگوید و دست بردار هم نیست.... شما انتطاری از نماینده مجلس که به قول امام خمینی(ره) عصاره فضایل ملت است نداشته باشید....
بعد از 40 سال تبلیغ دین .. به اینجا رسیده ایم.
در ممالک بی دین با رسوا شدن دروغ ، مسئول دروغگو از شرم استعفا یا خودکشی میکند.
این همان اسلامی است که جوانها از آن فراری هستند.
آفرین تابناک. دمت گرم
این کارهایی که عده ای در دولت و مجلس اصولگرا میکنند باعث میشه که عمر اصولگرایی خیلی زود منقضی بشه
سلام، چرا نمایندگان مجلس برای حفظ حرمت، شان و جایگاه محلس، عنابستانی را خلع ید و عدم کفایت و فقدان صلاحیت از خود دور نمی کنند.
شما چرا مدعی هستید؟ مگر نماینده شماست؟ همان هایی که برگزیده و منصوبش کردند لابد از ایشان بسیار راضی اند.
تا زمانی که در این کشور دروغ گویی جرم نباشد. همین است.

می گویند این خدعه است برای نجات مسلمان !!!!

دروغ گویی خطرناک ترین ....
وقتی بالاترین مقامات دروغ می گویند
وضع ملت همین است.

لازم است دروغگویی جرم شود از زبان هر کسی باشد حتی ...
به علی اصغر عنابستانی که این رسوایی را به بار آورده، توصیه می‌کنیم با یک خداحافظی همه را خوشحال کند و با عذرخواهی از مردم ایران و به ویژه مردم حوزه انتخابیه اش، از نمایندگی مجلس استعفا کند و بیش از این نام خود را با واژه دروغ در ادبیات سیاسی ایران عجین نکند.(((((((( به یک فرد انقلابی که التزام به اسلام و انقلاب و رهبری دارد توهین نکنید این حرفها همگی سیاه نمایی هست و دست دشمنان و استکبار در این قضیه دخیل)))))))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
شما خودت را به خواب بزن برادر
اگه تعریف یه فرد انقلابی یه شخصی مثل این فرده دیگه انتظاری از بقیه و از انقلاب این افراد نباید داشته باشیم
اینها یک عمر به دروغ گفتن عادت کرده اند
آدم میمونه به یک همچین آدم پرو ودروغگو طلبکار چی بگه ازهمه بدتر در مجلس هم نشسته واسه همه مردم هم تصمیم میگیره این از بدبختی های ما ملت ایرانه
دروغ و دروغ و دروغ؛ عادت مسئولان
اکثر مسئولین مثل عنابستانی هستندیا شاید بهتر است بگویم همه شان جرات داری این کامنت را بذار ببین چند نفر تائید می کنند
رئیس مجلس را تطهیر نکنید
قالیباف از اول هم میدونست جریان چیه و الان هم اگر حرفشو اصلاح کرد بخاطر اظهارات اون سرباز بود که پخش شد و قالیباف دید براش هزینه داره بخواد بخاطر دروغ یکی دیگه پافشاری کنه و اصلاحش کرد نه از روی جوانمردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
دقیقا همینطوره
انتظار است مدعی العموم به مساله دروغ پردازی ایشان ورود کند و همچنین ریاست محترم مجلس که به استناد صحبت های آقای عنابستانی در یک مکان علمی و اینده ساز ایشان را از اتهام سیلی زدن به سرباز تبرئه نموده است بواسطه اعتبار جایگاه محلس که در راس امر است شاکی او بشود، چون نه تنها به ایشان دروغ گفته بلکه از صحبت های او هم سو استفاده کرده و بیان داشته که"بار‌ها گفته ام که اشتباه عنابستانی سیلی زدن به سرباز در حال انجام وظیفه نبود! بلکه اشتباه عنابستانی هل دادن سرباز توهین کننده بود"
به نظر من علاوه بر جرم تایید شده ، جرم بزرگ این به اصطلاح نماینده مجلس قانونگذاری سوء استفاده از موقعیت و تجاوز قوانینی که خودش مسئول ایجاد آن بوده و تجاوز به حقوق همه شهروندانه .
اگر این کار برای من شهروند عادی جرم و مستحق جریمه باشه برای شخصی که خودش رو نماینده مردم میدونه ، عزل از مقام نمایندگی حداقل مجازات اون باید باشه
می نویسیم: عنابسنانی می خوانیم: دروغ
تابی جان دستت درد نکنه. تشکر از اطلاع رسانی دقیق
پیشنهاد بسیار عالی است. چون بعضی برای کشور هزینه ساز هستند و بود و نبودشان در مجلس هیچ فرقی ندارد.
نماینده گستاخ
حالا دیدی ماه پشت ابر نمی مونه!؟ تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!
دروغ اندر دروغ از زبان مسلمانان!!!
دروغ واژه ای بسیار منفور در اسلام و غرب ولی بسیار پرکاربرد در فرهنگ ما ایرانیان، ممکنه بعضی ها ناراحت بشن ولی از واقعیت نمشه فرار کرد ما از بچگی دروغ گفتن رو از پدر و مادرمون یاد میگیریم و باهاش بزرگ میشیم و حالا یکی میشه مغازه دار و کاسب و وقتی میری ازش جنس بخری هزارتا قسم و آیه میخوره که من فلان قیمت خریدم یکی هم میشه زئیس جمهور و میگه من جمعه صبح فهمیدم یا میگه تحریم نمنده ، و قبول کنیم تا زمانی که دروغ گفتن از فرهنگ ما جدا نشه و برای شخص دروغگو هزینه نداشته باشه وضعیت مملکت همینه که هست ... فرهنگ سازی هم از خانواده ، مدرسه و صداوسیما شروع میشه ، باید شخص دروغگو اونقدر احساس شرم بکنه که خودش خودش رو تنبیه کنه یا فشار روانی جامعه باعث استعفای اون مسئول بشه اتفاقی که الان تقریبا در فرهنگ شرق آسیا و غرب جا افتاده و بهتره ما مردم به جای تقلید فرهنگهای ناسازگار با فرهنگ خودمون اینا رو یاد بگیریم . امیدوارم مردم عزیز سبزوار خودشون اونقدر فشار روانی به این آدم دروغگو که شایستگی اداره خانواده اش رو هم نداره بیارن تا خودش استعفا بده.
احسنت به نویسنده این مقاله
اینکه که یه مسله ساده ست خوبه که گاز انبری اقدام نکرده سیلی که چیزی نیست .
سربازه حقش بوده چرا رضایت داده بعد از اینهمه دروغ پراکنی و گردن نگرفتن عنابستانی
باعث تاسف است که علیرغم اینکه تمامی ملت ایران قضاوت دادگاه را مبنی بر محکومیت ضاربی که نماینده قانون گذاری است خبر دارند ولی رییس دستگاه قانون گذاری درمقابل مدیران اینده کشور که همان دانشجویان باشند با چنان دفاعی از اقای نماینده مقصر ومحکوم شده مینماید که فقط تاسف برای ما میماند خدا وکیلی اینها نماینده ملت هستند ویا نماینده. خدا بهتر میداند حالا چطور باید از گفتمان های مدیران وکارشناسان دستگاه اعتماد کرد
اگر دروغگو حافظه مي داشت كه خودش را رسوا نمي كرد.
اين گونه افراد را نه تنها بايد از كار و منصبي كه هم اكنون دارند حذف كرد بلكه تا آخر عمرشان هم از كليه امور احرايي دور باشند تا اين گونه با هم نوع خود رفتار نكنند.
وقتی یک رئیس مجلس پس از چندین ماه نتونه فرق بین هل دادن و سیلی زدن نماینده اش را تشخیص بده چگونه می تونه برای این ملت بیچاره قانون گذاری کنه !!!!!!
عنابستانی اخراج بایدگردد ، دروغگو ،ریاکار رسوابایدگردد
اینکه دکتر قالیباف ندونسته و با بی اطلاعی و بر مبنای گفته های این کارمند مجلس که دورغ گفته ازش دفاع میکند و بعد از اطلاع از حکم دادگاه حرفش را پس میگیرد عذر بدتر از گناه محسوب میشود
چرا وقتی سیلی به هل تبدیل میشود خداحافظی کند
آقای قالیباف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
عنابستانی
نماینده مجلس
دروغ بزرگترین گناه است و نشر آن بدتر
تو که برای این مسیله. به این کم اهمیتی حاضر به نشر اکاذیب شدی و برای فرار از واقعیت به حربه متوسل شدی چطور ادعای مسلمانی میکنید

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
سلام بهتر است عنابستانی بخاطر دروغ گفتن نیز محاکمه و از مجلس انقلابی اخراج شود تا درس عبرتی برای سایرین گردد جای بسی تاسف است نماینده مجلسی که برای قانون گذاری در مجلس انتخاب شده است خودش قانون را نقض کند و ابن نماینده بدرد مجلس انقلابی نمی خورد .
استعفا
تبریک به احمد جنتی برای این مهندسی انتخابات
هر وقت قالیباف استعفا داد عنابستانی هم خجالت خواهد کشید.
دروغ در متن جامعه ی ما ( خصوصا سیاستمداران) نهادینه شده است...........
کار ایران با خداست........‌.‌.‌.......
واقعا متاسفم مردان قانون گذار ما رو ببین !!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل