بازدید 26700
رئیس کل بانک مرکزی در بازدید میدانی از صرافی‌های میدان فردوسی خبر داد

صف خرید دلار به زودی جمع می‌شود / دلار ۳۰ هزار تومانی غیررسمی است/ اوضاع رو به بهبود خواهد رفت/ مقررات دسترسی به حواله و اسکناس دلار، اصلاح می‌شود

صالح آبادی ظهر امروز با حضور در صرافی‌های میدان فردوسی، از نزدیک تحولات بازار ارز را رصد کرد و از راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 07 December 2021

به گزارش تابناک اقتصادی، دکتر علی صالح‌ آبادی ضمن بازدید از صرافی‌های موجود در میدان فردوسی و گفت‌وگو با صرافان و خریداران ارز تاکید کرد که منابع ارزی کشور در وضعیت مناسبی است.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر راه اندازی درگاه فروش ارز به منظور تامین نیازهای خرد هموطنان به ارز گفت: این درگاه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و هموطنان با ورود به این درگاه، نیاز خرد ارزی خود را اعلام و سپس با مراجعه به صرافی های مجاز، ارز مورد نیاز را دریافت می کنند؛ بنابراین، با راه اندازی سامانه فروش ارز صف های ایجاد شده در مقابل صرافی ها جمع خواهد شد.

صالح آبادی با بیان اینکه نیازهای ارز قانونی مردم را کامل تامین می کنیم و منابع ارزی ورودی در بازار متشکل ارزی در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: در همین راستا به منظور دسترسی آسان تر مردم  به حواله و اسکناس دلار، اصلاح قوانین و مقررات در برنامه و دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. از نظر عرضه ارز مشکلی نداریم و روند تامین و عرضه در حال بهبود است.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از آغاز سال تا کنون برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما ۲۲.۴ میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما ۲۰ میلیارد دلار بوده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون در مجموع ۳۶ میلیارد دلار ارز برای کل کالا‌ها بخشی در سامانه نیما و بخشی در شبکه بانکی تامین شده که نسبت به سال گذشته عرضه ارز افزایش داشته است.

رئیس شورای پول و اعتبار در همین زمینه گفت: خوشبختانه امسال دسترسی ‎بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته و از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی این است که در آینده نزدیک، اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

صالح آبادی در گفت وگو با صرافان گفت: در عرضه ارز در بازار متشکل هیچ مشکلی وجود ندارد. صادرکنندگان ایرانی ارز حاصل از صادرات خود را به صورت اسکناس در اختیار ما می‌گذارند، لذا در بازار متشکل به هیچ وجه کمبودی وجود ندارد؛ بنابراین هر چه تقاضا بود، مبتنی بر مستندات در مقررات دیده شده، توسط صرافان تامین خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت وگو با صرافان چه گفت؟

صف خرید دلار به زودی جمع می‌شود/ دلار ۳۰ هزار تومانی غیررسمی است/ اوضاع رو به بهبود خواهد رفت/ مقررات دسترسی به حواله و اسکناس دلار، اصلاح می‌شود

دکتر صالح آبادی در گفت وگو با صرافان میدان فردوسی گفت: خوشبختانه در بحث حواله در سامانه نیما عرضه ارز به مراتب بیشتر از تقاضاست، لذا ما در جانب ارز با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم و حتی وضعیت ارزی کشور رو به بهبود نیز هست. در بازار متشکل نیز همان طور که صرافان نیز اذعان کردند، هیچ مشکلی برای عرضه وجود ندارد و هر چه مردم تقاضا داشته باشند تامین می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اختلاف نرخ بازار متشکل و غیررسمی گفت: بازار غیررسمی، بازاری خارج از بازار متشکل است، وقتی در بازار متشکل، عرضه به اندازه کافی وجود دارد، چرا مردم به سمت بازار غیررسمی بروند؟ می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار متشکل تامین کنند.

وی تاکید کرد: ما در بازار متشکل به دنبال راهکارهایی هستیم که دسترسی مردم به ارز را تسهیل بیشتری کنیم و به زودی این اقدام انجام می‌شود تا دیگر نیازی نباشد، مردم برای دریافت ارز در صف بایستند. مردم می‌توانند با ارائه مستندات خود در سامانه بازار متشکل ارزی، ارز مورد نیاز را از صرافی‌ها دریافت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم که دسترسی مردم را از وضعیت فعلی نیز آسان‌تر کنیم، عنوان کرد: نیازهای مردم به ارز در مقررات ارزی مشخص است و هر فردی به هر میزان نیاز داشته باشد ارز وجود دارد. با همکاری کانون صرافان و اتاق بازرگانی هر جا نیاز به تسهیل دسترسی وجود داشته باشد، این اقدام انجام خواهد شد.

وی افزود: بنده باز هم تکرار می‌کنم که در جانب عرضه ارز هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد؛ چه در حوزه اسکناس (بازارساز، صادرکننده) و چه در حوزه حواله. ما اخیرا جلسه‌ای را با برخی صادرکنندگان داشتیم و قرار شد، برخی صادرکنندگان مستقیم با واردکنندگان وارد تعامل شوند تا بخشی از گروه‌های کالایی بدین صورت تامین شود.

صالح‌آبادی گفت: حتما نیاز‌های واقعی مردم به ارز به صورت حواله و اسکناس تامین خواهد شد. در بازار متشکل روزانه بین ۱۰-۱۵ میلیون دلار و ۲ میلیون یورو اسکناس معامله می‌شود؛ بنابراین اگر نیاز به ارز بیشتر شود، ما عرضه را افزایش خواهیم داد.

وی در پایان گفت: انشاءالله با این اقدامات دولت، هیجانات و حباب‌های بازار غیررسمی ارز نیز فروکش می‌کند، زیرا آنچه ملاک است، قیمت ارز بازار متشکل است، نه چند دلار خرید و فروش در بازار غیررسمی ملاک عمل باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
فقط حرف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
همتی ۲
اسم ایشان را بگذارند همتی ۲
او هم از این کارهای مسخره و نمایشی زیاد انجام میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
صف دلار که جای خود دارد صف خرید تخم مرغ نمی تونید جمع کنید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
ببخشید قیمت روزانه طلا و سکه بر اساس ارز نیمایی است؟؟؟
خسته نباشند !!!عحب
این صحبت ایشان نشان از کارنابلدی ایشان است که میگوید ملاک ارز نیمایی است.
گرم و مثقال طلا را دادند با ارز ازاد حساب میکنند و سکه ۱۳۵۰۰۰۰۰ بدست می اید
خواهدشد
میشود
می کنیم
اتفاق می افتد !!!!
فعلا دنیای ارز به کام عده ای خاص است و ما فقط زجرکش گرانیهای روزمره اجناس...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
اجناس ۵ برابر شده اند منتهی ارز در مدت مشابه اجناس ایا ۵ برابر شده؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
۲۰:۲۵
محاسبه شما درست نیست وقتی ارز ده درصد بالا می رود قیمت کالا از تامین کننده خارجی بیشتر می شود دولت خدمتگزار هزینه گمرکش بالاتر می رود و هزینه های حمل و نقل و امبارداری و واسطه ها هم بالاتر می رود که وقتی کالا دست شما می رسد ۱۰ درصد افزایش ارز می شود ۵۰ درصد افزایش قیمت و به دست شما می رسد
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
جواب ۱۷۰۷: ببخشید لبنیات و پوشاک و کفش وطنی از کدام گمرکی بهره میبرد؟؟؟؟
دمپایی راحتی منزلی۳۰ تومانی را خودم دیروز رفتم خریدم ۱۰۰ هزار تومان در صورتی که تماما در داخل تولید شده
بزک نمیر بهار می آید.
خخخخخخخخ
یه بچه هم میدونه اقتصاد با ضرب وزور درست نمیشه
چجوری فکر میکنید شماها ؟؟؟؟؟
چرا فک می کنند اقتصصاد تابع حرف های اقایان است
همتی بیچاره از دلار 13 هزار تومن میگفت سرمایه گذاری در دلار ریسک بالایی دارد.
اقایان ماشین چاپ پولتان را متوقف کنید و از حقوق های نجومی خود بکاهید
اخهههه جنابببببببب رییس کل بانک مرکزی الان یخچال ماشین لباسشویی خودرو و هر کالایی بر اساس ارز غیر رسمی که دارون هنینجور میره بالا اون ها هم میرن بالاااا.واقعااااا ابن بدیهیات رو نمیدونبد؟؟؟؟
آقای صالح آبادی مرحوم ولی سیف وخدابیامرز ناصرخان همتی هم عین اینحرفارو بارها تکرار کرده بودند.
سامانه هم از اون کلماتی شده که هر مدیری بخواهد یک جواب سرکاری به مردم بگه مطرحش می کنه.
دوشواری ؟؟؟
دوشواری نداریم اصلا !!!
ایشان میگه ارز 30 هزار تومانی غیر رسمی است ولی ظاهرا خبر ندارند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد رو که الان بخواهی بخری متوجه میشی که بر اساس همین نرخ غیر رسمی قیمت گذاری و بدست خریدار میرسه گویا آقایان ایران محل کارشان است و محل زندگیشان خارج از ایرانه که خبر ندارند
سلام دوستان با اين خبرها من ميخوام واسه دختر ودامادم ٢٠٠٠٠دلار كه در حال تخصيل به صورت ازاد در امريكا هستندحواله كنم دوتا ترس دارم يكي چگونه به صراف اعتماد كنم ريال پرداخت كنم دوم اينكه هرروز نرخ ازاد گرانتر ميشه ايا با نرخ بازار متشكل ميتونم اينكار انجام بدم لطفا راهنمايي
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
اگر حواله زدید با سامانه های ادعایی اقایون یک پیام بگذارید تا همه بیایند استفاده کنند.
اما در مورد ارسال حواله:
اولا باید به صرافی که حواله برایتان میزند اعتماد داشته باشید و ثانیا مبلغ حواله شما باید به صودت پله ای ارسال کنید تا نگران قیمت ارز اگروز و هفته بعد نباشید و مثلا در ۲ هفته ارسال کنید میانگین قیمتی متعادلی ارسال کرده اید و اگر میخواهید حواله بزنید میتوانید به فرمت ۵بار ۴۰۰۰ دلار بزنید تا ترس از رسیدن به بچه هایتان مرتفع شود یعنی یک ۴۰۰۰ تا را این هفته بزنید تا ببینید صرافی معتبر هست و هفته بعد هم بعدی و بعدی را ولی در امریکا هم صرافهای
ایرانی هستند میتوانید از طریق فرزندتان اطمینان بیستری برای ارسال حواله تان بدست اورید
بحث حواله بحث گسترده ای است و شما اگر میخواهید کارتان را گارانتی کنید ارز مورد نظر را تهیه کنید و نیز پله ای ارسال کنید تا میانگین ارسال ارز تان متعادل باشد و در اصل باید مدیریت سرمایه کنید
دلار ۳۰ هزار تومانی غیر رسمی است!!!!!!!!!!!!!

بله قیمت روزانه مرغ و گوشت و بقیه مواد غذایی هم غیر رسمی است اما بر روی زندگی ما اثر کاملا رسمی دارند شما پست و مقام بگیرید و حقوق نجومی بخورید نتیجه کارتان بشود همین حرف ها
صرافی ها از خیابان پاسداران چهار راه پاسداران بیا بالا تا فرمانیه و منظریه هیچکدوم هیچکدوم ارز دولتی نمیفروشن همه یا میگن حسابرسی داریم یا میگن ارز موجود نداریم.
خدا شاهده چهارتا صرافی رفتم خودتون برید سوال کنید.
بعد میگه مشکل تهیه ارز نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی روزی نیست که این جملات تکراری رو نشنویم. جمع کنید بابا با این تز های اقتصادی مرده
خدا کنه جمع کنند مردم ریختن بهم گرونی آوردن
کاش با بازدیدهای میدانی روابط بین المللی و وضعیت اقتصاذی درست میشد!!
از این حرفها گوشمون پر هستش
عمل کنید حرف نزنید
هیچ راهی برای کاهش ارز وجود ندارد مگر اینکه با دنیا تعامل داشته باشیم، این حرفای آقایون آب در ها‌ون کوبیدن است.
تعجب می کنم با آن حجم نقدینگی و آن تورم وحشتناک چگونه صف ارز جمع می شود
واقعا رییس بانک مرکزی نمی داند که مردمی که به صرافیها هجوم می آورند "نیاز" به ارز برای مصرف ندارد و صرفا از ترس بی ارزش شدن هر چه بیشتر ریال پس انداز خود اقدام به این کار می کنند؟!
زمانی که در مدرسه ابتدائی بودیم تکرارا هر سال موضوع مثل بهار را تعریف کنید برای انشا می دادند یادمه یکی از دانش اموزان انشایش را در جلو تخته سیاه اینطوری خواند ما پارسال بهار را تعریف کردیم پیار سال هم بهار را تعریف کردیم امسال هم بهار را تعریف می کنیم ما از این انشا نتیجه می گیریم سال اینده هم بهار را تعریف خواهیم کرد .حالا داستان ما هم شده مثل این انشا تکرار گذشته در اینده نیز تکرار شده و ادامه دارد تا حالا چهل سال شده است .
ایجاد درگاه و سامانه عشق دولت ریییسی
فقط استاد حرف زدن هستید و دلار 4000 تومانی اواخر سال 97 در طی 2/5 سال به 32 هرار تومان رسیده و روسای بانک مرکزی در گذشته و حالا فقط وعده داده و میدهند اما ان چیزی که در عمل اتفاق می افتد تورم و گرانی است که زندگی و معیشت مردم را ساقط نموده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
هیچ کس جز شرکتهای دولتی ارز ۴۰۰۰ نخریدند چون خبر داشتند قراره چه بر سر اقتصاد بیاید و مردم عادی که رانت اطلاعات نداشتند از کجا باید میفهمیدند ارز قراره این قدر گران شود تا بروند ارز تهیه کنند؟؟؟
25 سال دیگه همه چیز درست میشه
خخخخخخخ ‌.....
ترجمه فارسی فرمایشات رئیس بانک مرکزی آنستکه خریدوفروش ارزتحت کنترل شدیدقرارخواهدگرفت که نتیجه آن حداقل دوبرابرشدن قیمت ارز دربازارآزادیعنی قیمت واقعی ارز خواهدبود رئیس محترم بانک مرکزی نمیخواهندبدانندکه قیمت ارزیعنی ارزش پول ملی ماهمان قیمت ارزی است که بصورت آزادردوبدل میشودونه قیمتی که بانک مرکزی به افرادی خاص وانهم با اما و اگر شماخریدوفروش ارزراممنوع کنیدوهرکه بخردبابفروشدرابشدت مجازات کنید مسلماًنه کسی میخرد ونه میفروشدیعنی مبادلات ارزی میشودصفر ولی آیا ارزش ریال بالامیرود یااینکه آنقدرگرانی پدیدمیآید که زندگی برهمه سخت میشود دردو یاسه دولت گذشته سیاستهای این
چنینی ارزی گاهاًاجراشدکه تماماًنتیجه عکس دادکه دلار۱۰۰۰ تومانی رابه ۳۱۰۰۰ تومان فعلی رسانده شما اگردلسوز
معیشت مردم هستید لطفا مشاورانتان راتغیردهید
کنترل ارزش پول ملی واقتصادهرگزبازوروضرب امکانپذیر نیست
ونتیجه آن فقرشدیدهمگانی وبرعکس رانت کثیف برای گروه اندکی خاص است
با دنیا تعامل نداشته باشید هیچ چیز درست نمیشه
این هایی که بازار ارز را تلاطم می کنند خودی هستند، زدن خرده فروش های پایین گول زدن مردم است کله گنده ها را تنبیه کنید تا بازار ارز به آرامش برسد و حتی بهتر، اوضاع و احوال تحریم را حل کنید تا مملکت نفسی بکشد.
بقیه جاهای دنیا هیچکدوم از این سامانه ها و سایتها و ... رو ندارن و راحت هم همه کاراشونو میکنن
یعنی اونا عقلشون نرسیده؟
آن زمان که مردم فریاد میزنند که خودرو بی کیفیت به مردم با قیمت میتسوبیشی نیاندازد انگار نه انگار ! خودروی بازار را گران کنید تا مردم از ناچاری برای خودروی ثبت نامی شما صف ببندند!
دولت جلوی چشم همه با مردم این گونه رفتار می کند آنوقت با چشم گریان از دلال‌های خیابان فردوسی می خواد دلار را بالا نبرند!!!!!
اون دلالها پیش ایران‌خودرو مثل ملائکه هستند
سال آینده ارز 43 تومان را در خواهد نوردید.
دلار رسمی ۴۲۰۰ تومان کردن ۲۷۵۰۰ تومان هورا هورا هورا هورا هورا تازه منت هم داره و باید ملت از مسعورین تشکر کنن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
قیمت ارز امروز قیمتی که در کامنت نوشته اید نیست و در فکت اقتصادی باید قیمت روز را لخاظ کنید
با این گونه استدلال ها مشکل گرانی ارز حل نخوهد. شد هر وقت توانستید قیمت دلار را به هزار تومان برساند آنوقت همه خواهند گفت توانسته آید قدمی بردارید
اداره کشور با زور شدنی نیست .دانایی نیاز است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
مملکت‌داری علم می‌خواهد. نیاز به آدم نخبه داره.
فقط فقط حرف
رسمیش چنده؟
والبته که صرافی های مجاز یعنی اونایی که مال خودمون یا دوستان وبستگانمونه ........
میخوان جلوی خرید ارز وانتقال آن به خارج جلوگیری کنن تا ایرانیان درخارج ملک نخرن
تازه
اول باید رفت توسایت بعد رفت صرافی خخخخخسایت اگر فرد را مجاز تشخیص نده دیگه ......فقط دوز و کلک
نمیگه دلار ۳۰ هزارتومانی غیرواقعیه میگه غیر رسمیه !!!
اگه نسبت به قیمت پراید حساب کنین قیمت دلار بیش از چهل تومنه
چهار نفر رفتند وین مذاکره و در برگشت ۲۵۰۰ تومان گذاشتند روی قیمت دلار،
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
چهار نفر نبودن، چهل نفر بودن ، فعلا هم اونجا تشریف دارن
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
برنگشتن ;)
صف دلار بزودی جمع می شود؟ یعنی بزودی برجام امضاه می شود.....شک نکنید که قبل از عید نوروز مثله برجام منتفی و تمام شده است؟ همان برجامی که اخه بود.....
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از آغاز سال تا کنون برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما ۲۲.۴ میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما ۲۰ میلیارد دلار بوده است
پی دلیل ابن همه تورم چیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
انفجار نقدینگی.
این حرف مسئولین هم که دائماً تکرار می‌کنند که ما ارز به اندازه کافی داریم پس نگران نباشید و قیمت دلار بالا نمی‌رود و افزایش قیمت‌ها ساختگی است، نوعی مغالطه هست. مغالطه علت جعلی.
برای کاهش تورم و عدم افزایش قیمت دلار باید رشد نقدینگی کنترل بشه.
اگر ارز به حد کافی دارید روزی ۲۰ میلیون دلار مرتب بریزید به بازار هم صف جمع میشه هم قیمت میاد پایین احتیاج هم به سامانه و غیره هم نیست
روحانی برگرد!
خواهدشد
میشود
می کنیم
اتفاق می افتد !!!!
ما را مهاجر و بقیه را هم فقیر کردید، قبول کنید بلد نیستید
اینجا دیگه بورس نیست دستوری صف درست بشه یا جمع بشه. از اون حال و هوا بیا بیرون
اصلا باید دلار را حذف کرد
باید دلار را حذف کنیم
۴۲ سال است اوضاع اقتصادی رو به بهبود است سه ماه ان نصيب آقای رئیسی شد که دلار از ۲۷ به ۳۰ تومن رسید اين عشق الهی ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
شما گویا مدتی در جریان نبودی یا میخوای تخفیف بدی به دوست رئیسی
از 25 رسید به 31 دوست عزیز
با نقدينگي كه دست مردم هست و با انتظارات تورمي موجود و عدم اميد به اينده مذاكرات هيچ جوره نميشه جلوي بالا رفتن قيمت دلار را گرفت .
یک ثبت نام ماشین در سامانه چه پدری از مردم دراورد و چندبار هنگ کرد قفل کرد !!!و حالا با اون سوابق درخشان در پاسخگویی سامانه ها دوباره ثبت درخواست برای ارز را به سامانه ها ارجاع میدهید !!! الان هم برای پس انداز مردم کیسه دوختید بعد از مدت بسیار کوتاهی از این خریداران ارز طلب مالیات خواهید کرد و شیپور میزنید هر که ارز می خرد حتما مرفه بی درد است و .... باید مالیات بدهد
هر کی میاد همین ها رو میگه و هر روز هم بدتر میشه
شوعاف
تابناک اگر بادت باشد چند سال پیش گفتم دلار ۳۰ هزار تومانی در راه است الان با این مدیریت دلار ۵۰ هزار تومانی در راه است.
این ازصدرروزاول رییسی هم دلارگران ترشدهم قیمت اجناس بالارفت هم اینترنت گیج و ویج رفت هم اعتراضات سرکوب شدهم برجام مرگ مغزی دوباره شدخسته نباشیدبازبیاییدوعده بدهید!
انهایی که تو صف خرید ارز هستند که حتما خرده پا هستند . ا نهایی که شما دنبالشون هستید اقای وزیر تو دفاتر شیک و بالای شهر خودشون نشستند و دستور صادر میکنند دلار چقدر باشه و زور کسی هم بهشون نمیرسه. بیچاره ما مردمی که خرید روزانه ما به اینها بستگی داره و هر روز قیمتها بالاتر میره.
با اعمال مالیات 10 درصدی بر فروش ارز انتظار دارید قیمت دلار کاهش بیابد؟
به خدا گوشمان از این همه شعار و حرفهای تکراری پر شده. حالا که به گفته خودتان حاکمیت یک دست شده چه بهانه ای دارید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی