بازدید 4343
وزیر خارجه قطر:

جامعه جهانی راهبرد مشخصی درمورد افغانستان ندارد

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه وضعیت امنیتی افغانستان موجب نگرانی کشور‌های منطقه است، گفت: هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 04 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری «المیادین» وزیر خارجه قطر در سخنانی پیرامون اوضاع افغانستان گفت: قطر در ماه‌های اخیر بیش از ۷۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است و برای بازسازی فرودگاه کابل با ترکیه همکاری می‌کنیم.

وی افزود:وضعیت امنیتی افغانستان باعث نگرانی کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه است و هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

محمد بن عبدالرحمن گفت: روسیه، چین و کشور‌های منطقه نسبت به هرگونه تنش در افغانستان نگرانی‌های درستی دارند و ما با روسیه در تماس هستیم، زیرا این کشور در ایجاد ثبات در افغانستان شریک است

وزیر خارجه قطر افزود: منطقه خاورمیانه را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا برای ثبات جهان مهم است و فکر نمی‌کنم توجه متحدان ما نسبت به منطقه کاهش یافته باشد.

وی گفت: قطر از شبکه گسترده دوستی‌های خود برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه استفاده می‌کند و ما خوشحالیم که بحران خلیج فارس را پشت سر گذاشتیم.

به گفته این دیپلمات قطری برای برقراری ثبات در منطقه باید گفتگو‌ها تقویت و مشکلات ریشه یابی و برطرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی