بازدید 27196
آخرین تحولات خاورمیانه

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام، سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان، تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته، درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران و دیدار سفیر ایران و نماینده پوتین در امور خاورمیانه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ 04 December 2021

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام، سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان، تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته، درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران و دیدار سفیر ایران و نماینده پوتین در امور خاورمیانه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام

«جرارد آرود»، سفیر سابق فرانسه در آمریکا در چند پیام در توییتر به موانعی که تصمیم‌گیری آمریکا برای بازگشت به برجام را دشوار می‌کند پرداخته است.

آرود می‌نویسد: «از یک سو، دولت آمریکا به دلیل مخالفت حزب‌جمهوری‌خواه، مخالفت بسیاری با ایران و گوش‌به‌زنگی اسرائیل دست‌بسته است. آمریکا نمی‌تواند امتیازات زیادی اعطا کند. از طرف دیگر، ایران تمایلی به اعطای امتیاز در ازای رفع جزئی یا موقت تحریم‌ها ندارد.»

آرود در یک پیام دیگر نوشته است: «ایران ممکن است این را در نظر بگیرد که به مرور و با کمک چین، روسیه و دیگران فشار حداکثری را تضعیف خواهد کرد و در نهایت، قابلیت هسته‌ای بهترین تضمین برایش در آینده خواهد بود.»

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

سفیر پیشین فرانسه، همچنین به تلویح گفته که دولت «جو بایدن» فرصت برای شکستن دیوار بی‌اعتمادی پس از برجام را از دست داده است.

او نوشت: «من از ابتدا درباره احتمال بازگشت به برجام پس از سه سال فشار حداکثری خوش‌بین نبودم. تنها تصمیم فوری آمریکا در ماه ژانویه می‌توانست این دیوار بی‌اعتمادی را از بین ببرد. الان خیلی دیر است.»

سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان

رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز (شنبه) برای دیداری رو در رو با ولیعهد عربستان وارد ریاض شد و نخستین مقام بلندپایه غربی است که از زمان قتل خاشقجی در ۲۰۱۸ وارد کاخ پادشاهی عربستان می‌شود.

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، عربستان را عنصری کلیدی در مبارزه با شبه نظامی‌گری در خاورمیانه، غرب آفریقا و نیرویی علیه اخوان المسلمین می‌داند.

فرانسه یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان نیز هست؛ اما در پی درگیری‌ها در یمن که اکنون به یکی از بدترین بحران‌های بشری جهان بدل شده، در تامین تسلیحاتی برای ریاض تحت فشار است.

در حالی که روابط بین پاریس و ریاض در دوران فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری پیشین فرانسه گرمتر شده بود، این کشور دستاورد اقتصادی زیادی از این رابطه دست نیاورد. با وجود تاکید ماکرون به مخالفان برای دادن فرصت به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پیش از قتل جمال خاشقجی، روابط دو کشور در سال‌های اخیر به سردی گرویده است.

همچنین هیاتی از صد شرکت شامل "توتال انرژیز"، EDF، "Thales" و "ویوندی" قرار است در جریان سفر ماکرون به عربستان در یک اجلاس مربوط به امور سرمایه گذاری شرکت داشته باشند.

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

ماکرون در جمع خبرنگاران در دوبی و پیش از عزیمت به عربستان اتهامات، مبنی بر مشروع دانستن ولیعهد عربستان را رد کرده و گفت: بحران‌های چند وجهی در منطقه را نمی‌توان با بی اعتنایی به عربستان حل و فصل کرد.

وی افزود: ما می‌توانستیم پس از ماجرای خاشقجی تصمیم بگیریم که دیگر هیچ نقشی در منطقه نداشته باشیم، برخی می‌توانند از این سیاست دفاع کنند، اما من فکر می‌کنم فرانسه نقش مهمی در منطقه دارد؛ این بدان معنا نیست که ما شریک جرم هستیم یا قتل این روزنامه نگار را فراموش می‌کنیم.

سفر ماکرون به عربستان در زمانی صورت گرفته که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به تمرکز ایالات متحده بر منطقه ابراز تردید کرده‌اند و این در حالی است که آنها به دنبال کسب تسلیحات بیشتر از واشنگتن هستند.

عربستان از رویکرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ریاض را به خاطر سابقه حقوق بشر و جنگ یمن تحت فشار قرار داده و اطلاعاتی را منتشر کرده که بن سلمان را به قتل خاشقجی مرتبط می‌کند، ناامید شده است.

ولیعهد عربستان هر گونه دست داشتن در قتل این روزنامه نگار در کنسولگری ریاض در استانبول را رد کرده؛ حادثه‌ای که خشم جهانی را برانگیخت و وجهه محمد بن سلمان را خدشه دار کرد.

انی‌یس کالامار، دبیر کل گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل گفت: این سفر فارغ از اهدافش، به سیاست توانمندسازی مجدد ولیعهد سعودی کمک می‌کند. این برای من دردآور است که فرانسه به عنوان کشوری که حقوق بشر در آن رعایت می‌شود، ابزار این سیاست شود.

ماکرون به عنوان نخستین مقام بلندپایه غربی است که از زمان قتل خاشقجی و پاندمی کرونا به عربستان سفر می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود، ماکرون و ولیعهد عربستان در مورد مسائل منطقه‌ای، از جمله موضوع هسته‌ای ایران و لبنان گفت‌وگو کنند.

تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته

«عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت صنعاء) روز جمعه گفت که کشورهای متجاوز به یمن و مزدوران وابسته از میانه ماه نوامبر تاکنون، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن را تصاحب کرده‌اند.

او به خبرگزاری سبأنت گفت که ارزش دلاری این مقدار نفت ۳۰۳ میلیون ۶۰۰ هزار دلار معادل (۱۸۳ میلیارد ریال یمنی) است. به گفته وی، دزدان نفت یمن همچنان به توقیف کشتی‌های حامل نفت در سواحل «جیزان» که به مقصد بندر الحدیده در حرکت هستند ادامه می‌دهند، در حالی که این نفتکش‌ها مجوز سازمان ملل را دارند و پیش از ورود به آب‌های یمن بازرسی شده اند.

به گفته وی، دولت سعودی به بهانه برداشت سهم گمرکی کارمندانش این کشتی‌ها را توقیف می‌کند، در حالی که ارزش محموله نفت نفتکش‌ها بسیار بیش از این‌هاست.

الاضرعی همچنین گفت که ائتلاف سعودی در نوزدهم نوامبر گذشته، نفتکش «اندرومیدا» را با دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت از بندر «الشحر» در حضرموت به مقصد سنگاپور بارگیری کرد و اگر قیمت هر بشکه را ۶۹ دلار حساب کنیم، ارزش این محموله این نفتکش ۱۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار می‌شود.

او افزود: «نفتکش "سی تراست" نیز در ۱۷ نوامبر با نزدیک به یک میلیون بشکه نفت از بندر "رضوم" در استان شبوه بارگیری شد. این نفتکش روز گذشته به ساحل یمن بازگشت و یک میلیون بشکه دیگر بارگیری کرد و در مجموع از اواسط نوامبر تاکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن به غارت رفته است.»

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

ائتلاف سعودی در حالی اقدام به فروش نفت یمن می‌کند که در آمد آن عاید مردم این کشور نمی‌شود، به طوریکه در یک ماه گذشته، قیمت دلار در مناطق تحت کنترل دولت منصور هادی از ۶۰۰ ریال یمنی به ۱۶۰۰ ریال افزایش یافته و قیمت مواد غذایی به شدت گران شده است. نکته قابل توجه اینکه علی‌رغم محاصره همه‌جانبه دولت صنعاء در شش سال گذشته، قیمت دلار در مناطق تحت کنترل این دولت همچنان ۶۰۰ ریال است و در هفته‌های گذشته، رسانه‌ها از پناهندگی ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی به مناطق تحت تسلط دولت صنعاء خبر دادند.

درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

جمعی از فعالان صلح در بیانیه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و سران کشورهای عضو توافق هسته‌ای، خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام، رفع تمامی تحریم‌ها و توقف تهدید به جنگ شدند.

در این بیانیه که همزمان با دیدار مقامات دولتی بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه با هیات ایرانی در وین در دور جدید مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران منتشر شده، آمده است: در سال ۲۰۱۸، در حالی که راستی آزمایی‌ها حاکی از پایبندی کامل ایران به تعهدات خود بود، ایالات متحده تحت فشار اسرائیل از «برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)» خارج شد.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اینکه صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به اثبات رسیده و هیچ ادلّه معتبری مبنی بر غیرصلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران ارائه نشده است، از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران توسط آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به عنوان یک اقدام جنگی غیرقانونی و جنایتکارانه علیه مردم ایران یاد شده است.

بر اساس این بیانیه، این تحریم‌ها به مرگ هزاران انسان بی گناه انجامیده، به پروژه‌های زیرساختی حیاتی و برنامه‌های اجتماعی آن کشور آسیب رسانده، مانع از تحقق آنها شده و رنج بی حسابی را بر جامعه ایران تحمیل کرده است.

فعالان صلح در بیانیه خود تاکید کرده‌اند، با نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، ایران و ایرانیان همواره از سوی اسرائیل و آمریکا هدف تروریسم واقع و تهدید به حمله نظامی شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: قدرت‌های سلطه گر، با هدف اعمال فشار بر ایران برای گذشتن از امنیت خود و تسلیم استقلال و حق حاکمیت ملی‌اش، پیوسته مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد سوء استفاده قرار داده‌اند.

امضا کنندگان این بیانیه که خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و روسای جمهور کشورهای عضو توافق هسته ای صادر شده، خواستار بازگشت بی قید و شرط ایالات متحده به برجام- که در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود-، رفع تمامی تحریم‌ها و توقف تهدید به جنگ شده اند.

فعالان صلح همچنین خواستار اعمال فشار از سوی جامعه بین‌المللی بر اسرائیل برای پیوستن به «پیمان عدم گسترش سلاح‌های هسته ای» و خلع سلاح هسته‌ای آن رژیم شده اند.

دیدار سفیر ایران و نماینده پوتین در امور خاورمیانه

در دیدار سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «میخاییل باگدانوف» نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دو طرف بر ضرورت همکاری دو کشور در مسائل دو جانبه و منطقه ای تاکید کردند.

 کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، روز جمعه با میخاییل باگدانوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، دیدار کرد.

تحلیل دیپلمات فرانسوی از دلایل بی‌میلی آمریکا برای بازگشت به برجام/ سفر رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان و دیدار با بن سلمان/ تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته/ درخواست جمعی از فعالان صلح برای لغو فوری تحریم‌های ایران

در این دیدار، طرفین در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه، یمن، لبنان و عراق تبادل نظر و گفت و گو کردند. همچنین نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، توضیحاتی در خصوص سفر خود به ایران و عراق ارائه کرد.

جلالی و باگدانوف بر ضرورت رایزنی و همکاری دو کشور درمورد مسائل مهم منطقه و همچنین تداوم تماس‌ها و دیدارهای خود در این خصوص تاکید کردند.

بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا هفته گذشته در سفر به تهران با امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه و محسن رضایی معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۰
بیچاره مرحوم قاشقچی که بخاطر اعتماد به اروپا و امریکا جون خودش را از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
تو هنوز به خاطر خاشقچی عزاداری ؟
یعنی اصلا هیچ کس دیگه نبوده که تو بیشتر براش دلت بسوزه ؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
تا قبل از مذاکرات دلار قیمتش ثابت بود رفتن مذاکره کردن تا دلار بشه 31 تومان.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
الهی بمیرم براش خیلی مظلوم بود
سالگردش کی هست؟
یک پیش بینی اینجا بکنم امانوئل مکرون با سر میاد زمین انشاالله. ببینین کی گفتم
پاسخ ها
Amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
باسربیا پایین چه دردی از ما رفع میشه آیا معیشت ما بهتر میشه
صحبت های تحلیلگر فرانسوی صرفا بمنظور سست کردن اراده ایران ، اعتماد بی ارزش ، پوچ به چین و روسیه و در نهایت ادامه وضعیت موجود است .
نه این تیم ۴۰ نفره اینکاره هستند و نه اراده ای برای توافق هست. در روی همین پاشنه خواهد چرخید و فشار اقتصادی همه ما را اه خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
درهم ۸۲۱۰ تومان شده یعنی دلارش ۳۰۱۵۱ تومان
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
اتفاقاًدرب به برکت هیئت مذاکره کننده جدیدروی پاشنه دیگری چرخیدودلاریک روزه ۳۰۰۰۰تومان رادرشروع کارردکرد وای بحال ما باگرانی های پدردرآربعدی دوستان رفتند برای اقامت درهتل لوکس دروین به خرج ما وتصمیماتی گرفتند که هنوزبرنگشته ارزش پولمان کلی سقوط وقیمت اجناس کلی صعودکرد دوسنتانهم دست ازپادرازتر برگشتندونتیجه هیچ وکارهم خرابترازقبل
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
واقعا از یه تیم ۴۰ نفره چه توقعی دارین
حالا اگه ۴۰۰ نفر بودن میشد ازشون توضیح خواست
«جرارد آرود»، سفیر سابق فرانسه در آمریکا یا خیلی ساده لوح است یا فکر می کند بچه گول می زند!
سیاست خارجی امریکا همیشه فراجناحی بوده است. دمکرات و جمهوری خواه فقط بازیست.
یک جمعی از هموطنان برایشان تحریم مهم نیست، فقط منافع خودشان مهم است.
زمان روحانی و در زمان بایدن نزدیک بود توافق انجام بشه اما مجلس با مصوبه خودش سد راه شد ، الانم واقعن آمریکا تمایل زیادی نداره چون امتیاز نمی تونه بده با توحه به محدودیتهاش ، حالا دیگه دیر شده ، و مردم ایران بازد فشار مضاعف تحمل کنند ، واقعن چه کسی پاسخگوی مردم ایران و متلاشی شدن خانواده های ایرانی به دلیل فشار اقتصادی است ؟؟؟؟؟
تحریم رو امریکا کرده بعد اینا با روسیه و چین و فرانسه که دوست ندارن ما از تحریم در بیام مذاکره میکنند این عجیب نیست
پاسخ ها
مشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
باید قاطعانه بهشون اعلام کنیم اگه شرایط مارو نپذیرن اجازه نمیدیم تحریما رو بردارن
شغال برادر گرگ هست ...
اروپای مکار با امریکای مستکبر و روسیه منافق دستشان برای تحریم ایران و گرفتن بقیه اورانیوم غنی شده از دست ایران یکی است ، زمان آقای روحانی با خنده های ظریف سر ایران کلاهی گذاشتند و موادی که 10سال طول کشید در سازمان انرژی اتمی تولید شود با ترفندی از دست ایران درآوردند و به روسیه بردند و بجایش سنگ و کلوخ مثلا اورانیوم دادند تا تحریم ها را بردارند. بعد از اینکه مطمئن شدند کیک زرد ها از ایران خالی شد یک مثل ترامپ را آوردند و تحریم ها را تشدید کردند. الان هم همون نقشه را دارن اجرا می کنند. مطمئن باشید بعد از پلمپ مراکز غنی سازی و خالی کردن مجددا مواد غنی شده از ایران ،تحریم ها ها چندین برابر خواهد بود
پاسخ ها
شهروند
| France |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
کامنت دایی جان ناپلئونی چرا برادر همه دنیا بدن ما خوبیم به چه دلیل چه استدلال چه مدرک ؟
اشتباه مسئولین ما در خصوص برجام این است که فکر می کنند که آمریکا به ما نیاز دارد درحالی که این ما هستیم که تحت تحریم هستیم و برای آمریکا و اروپا هسته ای اصلا مهم نیست چون اولا خیالشان از بابت ایران راحت است که دنبال بمب هسته ای نیست و ثانیاً اگر نگران بمب هسته ای بودند پس چرا به پاکستان و هند و اسرائیل کاری ندارند و آنها از موشک های ایران و بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر از هسته ای هراس دارند 

اروپا و به عبارتی گروه 4 بدون آمریکا هیچ کاره هستند و اگر توان و قدرت داشتند بدون آمریکا مشکل تحریم ایران را حل می کردند و یقین بدانید که اگر یکی از همان کشورها بر خلاف منافع آمریکا عمل کنند اروپا توان مقابله با آمریکا را نخواهد داشت و امید به رفع تحریم ها کاملا ساده لوحانه است و بهترین راه همان تقویت اقتصاد از داخل و مراودات بین المللی از روش های سنتی و دورزدن تحریم ها است و ارتباط موثر تر با همسایگان و کسانی که رابطه خوبی با آمریکا ندارند
با سلام واحترام
اینکه آمریکا عجله ای برای رفع تحریم ندارد ، قابل درک است ،زیرا این مردم ایران هستند که تحت فشار هستن نه مردم آمریکا
پاسخ ها
غلامعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
نخیر عمو جان به خاطر این که از رفع تحریم ها نصیب آمریکا هیچی نمیشه اما برای کشورهای دیگر منافعی دارد به همین خاطر آمریکا تمایلی به رفع تحریم ندارد کشورهای دیگر هم منافع تجارت با آمریکا را به خاطر چندین میلیارد دلاری که از تجارت با ایران بدست می آورند از دست نمی دهند حتی همان چین جون شما و روسیه جان شما
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
با سلام،اصل مذاکرات وتوافق برای لغو تحریم ،بنابراین این صحبت شما اصلا منطقی نیست.ضمنا این مردم ایران هستند که زیر بارشدیداقتصادی هستند ونیازمند توافق نه مردم آمریکا،هرچند این توافق موقتی باشد
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
توافقی نباشه بسیار بهتر از توافقی بدون لغو تحریم ها و ضمانتی از نوع امضاء مستر کری خواهد بود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
این متن را ربات تکراری فرستاده!؟!!!!1
اگه توافقی صورت نگیره خیلی بهتر نسبت به توافقی مثل توافق موقت برجام با تعلیق یکی دوتا تحریم و ضمانت مستر کری خواهد بود.
به نظرم باس توافق 2015 رو به عنوان درس عبرت چند بار با خودشون مرور کنن.یکی به خاطر تعلیق تحریم ها نه لغوشون و دوما گرفتن ضمانت درست و حسابی نه امضاء کری جون....
این نظرها رو دیکته کردن براتون!!!
امریکاییها عادت کردند امتیاز کلی ندهند اما باید بدانند که دیگر چاره ای ندارند د رهر حال مقاومت بهتر از دلخوشی به امضا های بی اثر و بی خاصییت و توافق بد است
غنی سازی ۹۰ درصدی بعلاوه داشتن بمب اتم در صورت اجازه مقام معظم رهبری بعلاوه موشک قاره پیما تنها راهی است که غربیها را ازطمع به این کشور نا امید میکند
بی‌میلی ایران
اگر غربی ها تن به مذاکره مسالمت آمیز ندادند دیگه باهاشون مذاکره نکنید و در اولین قدم به فکر آزمایش موشک با کلاهک هسته ای و تقویت توان نظامی کشور باشیم.
اینجوری غربی ها میفهمن با کی طرف هستن. با موشک هسته ای نفت و هر کالای دیگه رو میتونیم به هر کشوری بفروشیم. از بعدش هم نترسید فوقش ما هم شهید میشیم دیگه. در داخل کشور هم اونایی که از این وضعیت میخان کاسبی کنن مثل دلال های دلار و ... رو بگیرید و سریع اعدام کنید تا اقتصاد کشور رو نابود نکنن.
ا.د.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
کره شمالی را یادت نره .همین کاری راکرد که شماپیشنهاد میکنی . حالا بیچارگی مردمش راببین . فکرنکنم مردم بتوانند انرژی هسته ای بجای غذا بیارند سرسفره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
بهتره يه همه پرسي بشه ببينيم همه با شما موافق يا خير كشور ارث پدري شما نيست كه اينطوري داري به نابودي مي كشوني و تعيين تكليف ميكني واسه بقيه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
راه حل فقط همینه.امیدوارم نظرشون رو درباره ی بمب هسته ای تغییر بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
با همه دنیا که نمیشه درافتاد
آمریکا تحریم ها را با مذاکره بر نمی دارد. دفعه قبل هم که اوباما تحریم ها را برداشت بدلیل پیشرفت ما در غنی سازی بود نه مذاکره.
اصل قرار نیست توافقی انجام شود اینا شاگردان جلیلی هستند دعا کنید اوضاع بدتر از این نشود اینا دارند مذاکره می کنند اوضاع بدتر از این نشود قرار نیست تحریمی برداشته شود
تا کی باید منتظر معجزه دولت یک دست حزب الله باقی بمانیم؟ دلار 31 زا هم رد کرد
با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی از طریق تاسیس انبوه پترو پالایشگاها و پالایشگاه در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خریدو فروش سکه و ارز، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
ایران اگر توافق نکنه از هم میپاشه
تاراج چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت یمن در یک ماه گذشته
خب به تو چه؟ به ما چه؟
خیلی راحته تا یه چیز ارزشمندی ندیم چیز با ارزشتری گیرمون نمیاد . به نظر من عراق .افغانستان .پاکستان و کشورهای همسایه ما حتی حاضر به همکاری با ایران نیستند ؟چونکه ایران سیاستهای اشتباهی در منطقه دنبال می‌کنه . استراتژی هدف معلوم نیست که چی به چیه . حتی زمام داران هم نمی‌دونن چی می‌خوان چ یکی هم نیست بگه دوستان عزیز کمی ابتکار عمل داشته باشید .کمی مغز اقتصادی داشته باشید . کمی در مورد روابط بین‌الملل اطلاعت کسب کنید . کمی تعامل یاد بگیریم ......فقط کمی
فقط با داشتن بمب اتم مییتوان دهان اروپا و امریکا را پر از سرب کرد .
بیاید دست از رفتار چگوارایی بردارید ما هم میخواهیم مثل سایر مردم منطقه زندگی کنیم چهذگناهی کردیم مردم عادی اگه مریض شدند باید بمیرن وای خدا چه گناهی کردیم تو این کشور بدنیا اومدیم
تاالان بن سلمان نشان داده که لیاقت پادشاه شدن رادارد.
منافع آمریکا و اروپا در حفظ بحران در منطقه است تا هم ایران را از داخل تضعیف کنند و هم گاوهای شیرده عرب رو بدون. نمونش هم قرارداد جدید تسلیحاتی فرانسه و عربستان است .
مردم ایران و یمن هم این وسط گوشت قربونی هستند .
به نظرم اصلا توان هسته ای کشور برای غربی ها اهمیتی ندارد و حتی اگر کشور به بالاترین توان اتمی نیز برسد برای آنها مشکلی ایجاد نمی کند. آنها بیشتر دنبال این هستند که کشورهای اسلامی را از نظر پیشرفت به عقب برگردانند. مگر الان روسیه از نظر اتمی بسیار پیشرفته نیست، ولی باز غربی ها آن کشور را تحریم می کنند. تنها راه حل کشور صلح و آرامش داخلی و مبارزه با فساد و بی عدالتی و گسترش عمیق روابط بین الملل است. شاید باید از کشورهای کوچک خلیج درس گرفت.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
خلیج همیشه فارس البته
بنده خدا نماینده ایران باقری کنی کل دانشگاه امام صادق سندش 6 دنگ دست خانوادشه چجور معنی تحریم میفهمه .ساده ماها
این انرژی هسته ای چه مشکلی از ما و بچه های ما حل میکند؟
بیکاری و بی پولی را با انرژی هسته ای چطور پیوند میزنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار