گره گشایی از مشکلات؛ وعده مجلس و دولت به مردم

مجلس از دولت برای اجرا و تحقق قوانین، احکام بودجه و برنامه توسعه کشور با همه سختی‌های موجود به ویژه در موضوعات مهم همانند حوزه بورس، معیشت، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و افزایش قدرت خرید مردم انتظارات جدی دارد. دولت و مجلس باید بر روی سه مشکل اقتصاد، آب و جمعیت متمرکز شوند.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 01 December 2021
هفته مجلس بهانه‌ای برای برگزاری نشست‌های مشترک بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای عالی قضایی و هیات دولت سیزدهم را فراهم کرد؛ جلساتی که نتیجه آن وعده گره گشایی از مشکلات مردم، مهار تورم و رسد اقتصادی بود.

به گزارش «تابناک»، امروز ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس است؛ به مناسبت روز مجلس، اعضای هیات دولت به همراه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به بهارستان آمده و نشست مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل شد.

در این نشست سه ساعته، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و جواد اوجی وزیر نفت گزارشی به نمایندگان ارائه کرده و سپس تعدادی از روسای کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

رییس جمهوری تاکید کرد: امروز برای اجرای قانون نیازمند به همراهی، همگرایی و همپوشانی همه مسئولان کشور هستیم، هماهنگی قوا و دست اندرکاران در حکومت تاکتیک نیست، بلکه راهبرد اساسی و ضرورت اجتناب ناپذیر است که نباید اجازه دهیم این انسجام خدشه دار شود. حاشیه نباید به متن بیاید، حتما اختلاف نظر‌هایی وجود دارد، اما انسجام در امور مردم باید در نظر گرفته شود و حاشیه را در حاشیه بگذاریم و نباید گرفتار حاشیه شویم.

او توضیح داد که انسجام قوا مورد تاکید رهبری و نیاز کشور است و باید به عنوان یک ضرورت به انسجام قوا تاکید شود. با این انسجام برای خدمت به مردم، گره گشایی و پیشرفت امور، گام‌های بزرگی برداشت.

رییس جمهوری همچنین گفت که بودجه ۱۴۰۱ باید دارای کمترین کسری بودجه باشد تا بتواند تورم را مهار کرده و رشد اقتصادی قابل قبولی داشته باشد.

سپس نوبت به محمدباقر قالیباف رییس مجلس رسید؛ او در ابتدا به تلاش مجاهدانه و پرکاری رییس جمهوری اشاره کرد و کار دولت را در کنترل شیوع کرونا «کاریتان» خواند.

او گریزی به مذاکرات هم زد و گفت: مطمئنم در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها مذاکره خوب و عزتمندانه انجام خواهیم داد و با توافق خوب و عادلانه حق این ملت را می‌گیرید و تحریم ظالمانه از دوش ملت مقاوم برداشته می‌شود.

قالیباف گفت که مجلس از دولت برای اجرا و تحقق قوانین، احکام بودجه و برنامه توسعه کشور با همه سختی‌های موجود به ویژه در موضوعات مهم همانند حوزه بورس، معیشت، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و افزایش قدرت خرید مردم انتظارات جدی دارد.

قالیباف به بخشی از حرف هایش در نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه هم اشاره‌ای داشت و گفت: دولت و مجلس باید بر روی سه مشکل اقتصاد، آب و جمعیت متمرکز شوند؛ وقتی در مورد جمعیت صحبت می‌کنیم تمام ابعاد موالی، مهاجرت و اختلاف طبقاتی را شامل می‌شود. در خصوص موضوع آب که تکلیف مشخص است و در حوزه اقتصاد نیز مردم باید بدانند ده‌ها میلیارد دلار در شرایط تحریم ظرفیت‌هایی داریم که اگر تصمیم شجاعانه و عاقلانه گرفته نشود، هر روز از دست می‌دهیم. این فرصت‌های بزرگ به تهدیدات بزرگی تبدیل شده است.

در توضیح جزییات این جلسه، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: در این جلسه برای حل دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی کشور هماهنگی‌هایی صورت گرفت؛ مسئولان دولتی و نمایندگان به هماهنگی بین قوای مختلف و حرکت رو به جلو در زمینه اقتصادی به منظور حل مشکلات معیشتی مردم تأکید داشتند.

او این را هم اضافه کرد که در این نشست مجلس و دولت تاکید دانند که باید هماهنگی برای تدوین بودجه‌ای با کمترین کسری و توجه به عدالت و آمایش سرزمینی وجود داشته باشد.

همچنین علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس گفت: دولت آقای رئیسی برنامه‌های خوبی برای بهبود وضعیت کشور در دستور کار دارد که از جمله اقدامات انجام شده در حوزه درمان می‌توان به واکسیناسیون عمومی در بحث کرونا و نیز بستن بودجه بدون کسری برای سال آینده و تلاش برای کاهش تورم در بودجه سال بعد اشاره کرد. همچنین دولت برنامه‌های خوبی در حوزه مسکن و ایجاد اشتغال در دستور کار دارد که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

به هر حال مهمتر از برگزاری این جلسات، عمل به وعده‌های داده شده به مردم است نه اینکه در حد شعار و بیان سخنرانی‌ها باقی بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
تا حالا که کاری نکردن فقط از نظر صدا و سیما مشکلات با اومدن دولت رئیسی کاملا حل شدن و مملکت بدون مشکله، ، مجلس که چن ماه دیگه میره تو فاز انتخابات بعدی، دولت هم به امید توافق با آمریکا داره وعده میده، امیدوارم توافق کنن تا قولاشون عملی بشه اگه نه بدون برجام در حد قول و حرف می‌مونن و مردم کماکان گرفتار،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
بستن بودجه ۱۴۰۱ با نرخ دلار ۲۳۰۰۰ تومان

یعنی ۶ برابر شدن قیمتها و فقیر تر شدن ۹۰ درصد مردم در مدت چند ماه ابنده

و چنانچه کف حقوق بازنشستگان و کارگران و کارمندان را زیر حداقل ۱۲ میلیون تومان تعیین کنند

مطمئن باشند که با سونامی شورش وسیع گرسنگان

در تمام شهرها و روستاها روبرو می شوند
وعده!!!!!
مجلسی به نام شفافیت تشکیل شد ولی خبری نشد.آقای قالیباف شما ودیگر مجلسیان در تورم اقتصادی 1400مقصر هستید چرا که شما بودجه را تصویب کردید ودر اختیار دولت چهار ماهه قرار دادید
ماهم موافقیم مجلس دولت رابخاطرعمل به وعده هائی که دراول کارداده بودتحت فشارنگذاردهمه میدانیم که آن وعده ها به این سادگیها قابل اجرانبودوقبول هم داریم که دولت رابیخودی اذیت نکند اگردولت مسئله معیشت مردم وسیرکردن شکم مردم ومسئله آب راحل کندفعلاًبرای چهارسال اول کافیست تاچهار سال بعدخدابزرگ است آخرهمه میدانیم سنگ بزرگ علامت نزدن است مثلاً اگرراستی راستی دولت سالی یک میلیون خانه حتی درحومه شهرهابسازد ببینید چه فاجعه ای ببارخواهدآمد اکنون درتهران امکان نفس کشیدن نیست شهرداری اعلام کرده یک میلیون جای پارک اتومبیل کم داریم حالا فکرش رابکنید یک میلیون مسکن به مسکن های موجوددرتهران اضافه شود چه میشود خدارحم کند وعده های انتخاباتی اگرهمه اجراشودخیلی وقتها فاجعه بارمیآیدمثل پرداخت یارانه های نجومی وغیره بگذاریددولت کارخودش راعقلانی ونه احساسی انجام دهد
تیتر و اشتباه زدید : گره افزایی وتشدید مشکلات مردم وعده ی مجلس و دولت به مردم در واقعیت همینه ...!! دیگه این شعارهای پوچ توخالی برای مردم رنجدیده خریدار نداره‌.‌‌..
همش شعار مثل دولت قبل
از گران کردن گاز مشخص شد
آره از طرح های فوری صیانت هاتون معلومه به فکر معیشت مردمید!!
گره افزایی و افزایش مشکلات مردم وعده ی مجلس و دولت به مردم در واقعیت همینه... !!وعده وعید توخالی
رییس جمهور محترم بهتر است بجای سفرهای استانی بدنه دولت را از شر عناصرنفوذی و فاسد که با رنگ عوض کردن یک شبه مجددا سمتهای حساس را اشغال کردن پاکسازی کند
مادامی که ارتباط اقتصادی با جهان برقرار نشود مجلس و دولت و غیره. فقط شعار درمانی و وعده سر خرمن هیچی میدهن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار