پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰

فردا در حالی بورس کار خود را آغاز خواهد کرد که سهامداران چشم خود را بر تابلو بورس خواهند دوخت و گوش خود را به خبرهای احتمالی منتشره از وین خواهند داد. در گفتگو با ابراهیم سماوی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی شرایط بازار فردا پرداخته ایم.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 28 November 2021

به گزارش بورس تابناک، بورس امروز ۷ آذر ۱۴۰۰ در شرایط تعادلی به پایان رسید و شاخص کل تنها ۰.۱ درصد مثبت و شاخص کل هموزن نیز با اُفت ۰.۴۹ درصدی به کار خود پایان دادند.  

امروز ارزش معاملات به همان حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی به میزان ۱۵۵ میلیارد تومان رقم خورد.  

فردا در حالی بورس کار خود را آغاز خواهد کرد که احتمالا سهامداران سهامداران چشم خود را بر تابلو بورس خواهند دوخت و گوش خود را به خبر‌های احتمالی منتشره از وین خواهند داد.

بورس در روز آغاز مذاکرات چگونه خواهد بود؟

ابراهیم سماوی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در روز جاری همانند چند هفته اخیر شاهد بازاری کم جان و با ارزش معاملات کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان (بورس و فرابورس) بودیم.

وی ادامه داد: هر چند که شاخص کل با ۰.۱ درصد به میزان ۱,۳۱۶ واحد رشد کرد، اما ریزش نیم درصدی شاخص هموزن نشان از فشار فروش عمده  نماد‌های سهام کوچک و متوسط در بازار دارد، به صورتی که تعداد صف­های فروش از ۱۳ نماد در ابتدای بازار به تعداد ۱۱۴ نماد در انتهای جلسه معاملاتی امروز رسید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط فعلی بازار، عمده نگاه سرمایه­ گذاران به نتایج اجلاس وین با حضور نمایندگان دولت جدید ایران و کشور‌های مذاکره کننده به جز ایالات متحده که از فردا (۲۹ نوامبر) آغاز می­ گردد، می­ باشد.

سماوی گفت: در شرایط فعلی، به دلیل ابهامات در مورد احیای برجام، سهامداران ترجیح می­ دهند محافظه کارانه عمل کنند تا نتایج مذاکرات تا حدی شفاف شود. از این رو انتظار می ­رود، فردا هم بازار دارای ارزش معاملات کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان باشد و شاخص همانند روز جاری، در حالت متعادل به سر ببرد.

وی در انتها گفت: در این روز‌ها باید مد نظر داشت که کوچکترین اخبار در مورد برجام می ­تواند مستقیماً بر روی تورم انتظاری سرمایه­ گذران و همچنین جو روانی بازار بیش از ارزش خبر اثر بگذارد که به تبع آن شاهد فراواکنشی در بازار خواهیم بود و پرواضح است که جهت اخبار کاملا بسته به جهت مذکرات است که در شرایط کنونی فعلا باید نظاره­ گر باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار