بازدید 6677

شهردار تهران: ما در شهری ناایمن زندگی می‌کنیم

علیرضا زاکانی گفت: وقتی به حوزه مسائل اجتماعی وارد می‌شویم و به عدد ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران می‌رسیم، نمی‌توانیم برای تربیت درست فرزندان خود آرامش داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 27 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در نشست هم‌اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وقتی مواجهه با طبیعت صورت می‌گیرد، باید بدانیم که طبیعت امانت دست ماست. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از نگاه خودمان می‌بینیم که جامعه یک هویت واحد دارد که اساس آن فرهنگ است و اقتصاد نیز در اختیار علم و دانش رشد می‌کند.

زاکانی اظهار کرد: با یک ریل‌گذاری دقیق باید نگاه دیگری به جامعه و محیط زیست داشته باشیم.

وی افزود: از لحاظ فضای سبز، در یک منطقه سرانه فضای سبز ۲.۶۰ متر است اما در یک منطقه دیگر بسیار بیشتر است لذا از منظر بینشی باید بیشتر به شهر تهران فکر کنیم.

زاکانی تصریح کرد: تهران یک کلانشهر با معنی متعارف نیست بلکه می‌توان گفت یک کشور با نمادی است که باید نظام اسلامی در آن دیده شود. از سوی دیگر، هر اتفاقی در تهران رخ دهد اثر آن در دیگر شهرها نیز ایجاد می‌شود و باید نگاه اولیه خود برای پیشرفت نظام اسلامی را در تهران پیاده کنیم.

وی اظهار کرد: ما در محیطی هستیم که مسئولین مختلف و ایده‌های مختلف وجود دارد و ایده مدیریت واحد شهری هنوز شکل نگرفته و نیاز داریم در شورای شهر و شهرداری یک نگاه واحد ایجاد کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: در تمام مسئولیت‌های شهر باید نقش شهرداری و شورای شهر مشخص و بارز باشد و در همین راستا مسئولیت مدیریت شهری ایجاد تحول در کالبد شهر است که باید با ظرفیت مردم و نخبگان گام‌های بزرگ برداشت.

زاکانی عنوان کرد: با تکیه بر نخبگان می‌توان امور شهر را پیش برد. یکی از مسئولیت‌های ما شناخت شبکه نخبگان شهر است تا از آنها بهره ببریم و در تمام اجزای شهرداری از جریان نخبگان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا و شهردار تهران به‌شدت به نخبگان و فرهیختگان نیازمند هستند و دست نیاز خود را به سمت این گروه‌ها دراز کرده‌اند.

شهردار تهران تاکید کرد: یکی از مشکلات تهران بی‌هویتی در حوزه شهرسازی است. وقتی به حوزه مسائل اجتماعی وارد می‌شویم و به عدد ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران می‌رسیم، نمی‌توان درخصوص تربیت درست فرزندان خود آرامش داشته باشیم و باید برای رفع این مشکل فکری کنیم.

زاکانی افزود: نمی‌توان ۴ هزار کودک کار را دید و به آنها بی‌توجه بود.

وی افزود: در دوره گذشته برخی آقایان می‌گفتند که این یک نوع زیست است و این افراد هم در حال زندگی عادی خود هستند. این در حالی است که این مسائل در حال آسیب رساندن به شهر هستند. در تهران در حوزه بهداشتی از روستاها عقب‌تر هستیم و سرانه خدمات بهداشتی با جمعیت شهر قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: ما در شهری هستیم که دائما با آلودگی‌های مختلف روبه‌رو هستیم و شهرداری وظیفه نقش‌آفرینی دارد چراکه این موضوع مستقیماً با سلامت شهروندان ارتباط دارد. یک موتور در شهر تهران ۷ برابر شهرهای دیگر آلودگی تولید می‌کند که برای حل آن باید به سمت موتور برقی برویم.

شهردار تهران بیان کرد: ما نیازمند دستگیری از سوی نخبگان هستیم چراکه ما در شهری ناایمن زندگی می‌کنیم که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳ گسل فعال دارد و همه این موارد نیاز به فکر دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
چون تهران ناایمنه بقیه ملکای شهرداری را بدید امثال کامران نجف زاده برن امریکه به همجای ما بخندن
ایران با امثال زاکانی به نابودی کامل میرسه کسی که به قانون اعتقادی نداره
بفرما ... این گوی و این میدان ... ببینیم با این همه سروصدا و هوچی گری ، آخرش چکار میکنی ....
خوب شد ریئس جمهور نشدی ، از پش تهران نم یتونی بر بیایی چه برسه مملکت
تروخدا صحبت از استفاده از نخبگان نکن یاد رفیقت اقای رئیسی میافتم که دم از استفاده از تمام ظرفیتهای کشور و نخبگان میزد که تهش فهمیدیم منظور ایشون اعضای هئیئت علمی دانشگاه امام صادق و فک و فامیلهای اطراف وزرا بود و الان هم داریم چوبش رو میخوریم ، در طول این چهل و اندی سال هیچ وقت از نخبگان استفاده نشد که اگر شده بود وضعمون این نبود . شما هم برو چند نفر از نخبگان حوزه علمیه بیار تا شهر تهران رو الگوی اسلامی کنند اینکه مردم از گرسنگی و آلودگی و ترافیک بمیرن و وقتشون تلف بشه مهم نیست مهم اینه که شهر ظاهر اسلامی داشته باشه. ای داد از دست شما متظاهرین .....
بالاترین نا امنی برای مردم تهران روی کار امدن یکی مثل اقای زاکانی است
تنهایی فهمیدی نابغه ؟؟؟
شهردار تهران: ما در شهری ناایمن زندگی می‌کنیم
اینو برو به اونایی بگو که میگفتند اگه شکمتون سیر نیست مسکن مناسب ندارید ارامش ندارید و ...... عوضش امنیت دارید .
آفرین که کشفش کردی؟فقط تهران منتظر نظر جنابعالی بود تشریف بیارین!!!!!!!!!!!!
آقای زاکانی ومسئولین محترم وزیرنیرو ووزیر راه یه نیمه نگاهی به شهرستان کردکوی )استان گلستان)بیندازین ازنظر نظافت جوی ها افتضاحه کوچه ها برق نداری تاریکه پیاده روها خاکی کثیف موشها ازسرو کله آدم بالامیرن شبهاازترس سگها جرات بیرون آمدن نداری به نظرم این شهرستان ۵۰سال طول میکشه تا آباد بشه آسفالتها همه کنده وگود شده خیابونا صاف نیست تپه چاله است روزی چندبارباید لاستیک ماشین بترکه بهدادکردکوی برسید که اصلا آباد نبست وشهرستان نمی مونه ازدهات هم بدتره
دره فرحزاد بالای نیایش و محله های اطراف و ده فرحزاد از کارتن خواب و معتاد و مواد فروش به تنگ آمده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل