بازدید 6177

آیا آلودگی هوای تهران بخاطر کیفیت سوخت است؟

مدیر کل اداره استاتدارد استان تهران از آغاز بررسی موتورخانه‌ها برای کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت که طبق جدیدترین نتایج در استان تهران، ۹۰ درصد نمونه‌های بنزین مورد قبول بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 27 November 2021

به گزارش «تابناک»، محمدرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق جدیدترین نتایج طی سه ماهه نخست امسال در استان تهران، ۹۰ درصد نمونه‌های بنزین مورد قبول بوده است. اما بحث آلودگی فقط به مواد اولیه بر نمی‌گردد بلکه فرایند سوختن بنزین و گاز هم باید استاندارد باشد.

وی با بیان اینکه موتورخانه‌های عمومی، اداری و مسکونی هم باید استاندارد باشد، تصریح کرد: از ابتدایی امسال روی بالغ بر ۴۰۰ موتورخانه دستگاه دولتی معاینه فنی و تنظیم شده که این عملیات تا آخر سال ادامه دارد.

مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه موتورخانه‌ها نیاز به تنظیم دارند و در غیر این صورت آلوده‌کننده خواهند بود، گفت: در بررسی‌های انجام شده شاهد ۱۰ درصد کاهش آلودگی بعد از تنظیم بودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
کدوم موتورخانه ها رو چک کردن ؟
بله از کیفیت سوخت هست
کرونا با همه بدیهایی که داشت یه سری خوبی هم داشت. در اون روزهای پاییزی که قرنطینه بود و مملکت نیمه تعطیل بود و کسی خودرو بیرون نمیآرد باز هم هوا آلوده بود. نه اینکه خودروها بی ثاثیر است. خیر. ولی مشکل جای دیگر بود. مثل نیروگاهها و ... که سوختهای بدرد نخورد استفاده میکنند. اینقدر الکی به مردم گیر ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
احسنت
عامل اصلی آلودگی هوای شهرهای بزرگ مصرف فوق العاده زیاد گاز طبیعی است . تصفیه ناکامل گاز و سوخت ناقص دستگاه های گرمایشی در ساختمان ها وشرایط جوی و ...... این یک اشتباه بزرگ بوده است . باید در خارج شهرهای بزرگ با سوخت فسیلی برق تولید و در شهر ها مصرف شود . البته واضح است که این سیستم توضیع انرژی بسیار پرخرج است و سرمایه گذاری زیادی را میطلبد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
توزیع دلیند
البته که بنزین مورد قبول شما بوده ، ولی بدبختی این سطح قبولتون به درد لای جررررز میخوره ! شرمنده ها !
متاسفانه در سطوح مختلف مسائل اجرائي كشور اعم از محلي ، استاني ، كشوري و .... مسائل به صورت بنيادين و ريشه اي مورد تجزيه و تحليل قرار نمي گيرند و با ان شالله ماشالله به نام بسيجي ، جهادي و ... راه حل غير اصولي و ناپخته ارائه مي گردد و عواقب آن در آينده نه چندان دور گريبان همه را مي گيرد.
قرآن کریم در جایگاه کتاب آسمانی دین اسلام می‌فرماید: «فَبَشِّر عِبادِ الّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أحْسَنَهُ أولئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللّهُ وأولئِکَ هُمْ أولُوا الألْبابِ»؛ (سوره زمر، آیات 17 و 18)
الودگی هوای تهران بخاطر سوزاندن مازوت در نیروگاه و کارخانه میباشد
به خاطر سوزاندن زباله هست...بیدار شین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار