بازدید 5188

روسیه و چین سند گسترش همکاری‌های نظامی امضا کردند

وزرای دفاع روسیه و چین در جریان برگزاری یک نشست ویدئویی، سند نقشه راه برای روابط نظامی دو کشور را امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 25 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، «سرگئی شویگو»، رئیس امور دفاعی روسیه سند نقشه راه برای روابط نظامی نزدیک‌تر با چین را امضا کرد.

این مقام ارشد نظامی روسیه با امضای این سند به پرواز بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای هر دو کشور اشاره و این مسئله را ضرورت امضای این سند دانست.

به گفته وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، و همتای چینی او، «وی فنگ‌هه»، طی یک تماس ویدئویی «علاقه مشترک خود را برای افزایش مانورهای نظامی استراتژیک و گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و چین ابراز کردند.» و شویگو نیز در این تماس تصویری گفت: چین و روسیه برای سال‌های بسیار شرکای استراتژیک بوده‌اند.

وزیردفاع روسیه همچنین به پروازهای فشرده و روزافزون بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد و گفت که تنها در یک ماه گذشته ۳۰ مورد از این نوع مأموریت‌ها انجام شده است.

همچنین در این نشست وزیر دفاع چین گفت: آمریکا در مقابل پکن و مسکو اقدامات نظامی تهاجمی مشابهی اتخاذ کرده است اما چین و روسیه با یکدیگر در اقدامی متقابل این اقدامات واشنگتن را خنثی خواهند کرد. وزیر دفاع چین در ادامه تاکید کرد که کاملاً با تقویت سطح همکاری نظامی چین-روسیه موافق است. وی افزود: من همچنین از دیدگاه وزیر دفاع روسیه نسبت به تهدید نظامی آمریکا برای کشورهایمان حمایت می‌کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر