بازدید 5054

هشدار سازمان ملل درباره دخالت‌ در انتخابات لیبی

نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی در خصوص دخالت‌های کشور‌های خارجی در انتخابات پیش‌روی پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۹ 25 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، «یان کوبیش» چهارشنبه شب گفت: ملت لیبی راه حل‌هایی برای مشکلات خود پیدا خواهند کرد اگر که دخالت‌های خارجی وجود نداشته باشد.

وی افزود: حضور نیرو‌های خارجی و مزدور در لیبی مایه نگرانی مردم لیبی و کشور‌های همسایه این کشور است.

نماینده سازمان ملل در امور لیبی که روز چهارشنبه از این سمت کناره‌گیری کرد، گفت: لیبی همچنان در مسیر انتخابات در مرحله شکننده‌ای قرار دارد و با خطرات بسیاری مواجه است.

کوبیش با درخواست از طرف‌های لیبیایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر، از جامعه جهانی خواست که از برگزاری این انتخابات حمایت کنند.

قرار است انتخابات لیبی با وجود اختلاف نظر میان نهاد‌های مختلف بر سر قانون انتخابات در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه‌ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش می‌یابد. در نتیجه موضوعات مبهمی، چون برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است.

طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشار‌های خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات بوده، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدامین شرایط، هنوز نامعلوم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان