بازدید 30325
۳

رابرت‌مالی:‌آماده‌بازگشت‌به‌برجام‌و‌رفع‌تحریم‌هاهستیم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از آمادگی واشنگتن برای رفع تحریم‌های ضدایرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 24 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از العربیه، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: ما آماده‌ایم به توافق بازگردیم و تمامی تحریم‌هایی که با برجام مغایر هستند را برداریم. پس اگر ایران می‌خواهد به توافق بازگردد، راه این کار را در پیش روی خود دارد.

وی در ادامه گفت:، اما اگر ایران نخواهد به توافق بازگردد، اگر ایران بخواهد به کاری که در حال حاضر انجام می‌دهد ادامه دهد -در مذاکرات هسته‌ای تعلل کند و به برنامه هسته‌ای خود سرعت ببخشد- اگر این مسیر ایران باشد، ما نیز طبق آن پاسخ خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد "نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای" از جانب ایران فرستاده نمی‌شود.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشور‌های عضو برجام و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدفش از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
بچسبونید تا دیر نشده!
کل غرب آماده امتیاز دادنه چون ترسیدن و رفع تحریمهای مجلسو افکار آقا جواب داده پس نباید فرصتو از دست بدیمو بریم مذاکره کنیم فقط بایدن چون بخاطره افغانستان محبوبیتشو از دست داده ما باید براش یدلیل برای بازگشتش به برجام ردیف کنیم که ضایه نشه ولی کلا فضا بنفع ماشده اونم بعده ۴۲ سال
در طول 100 سال گذشته هر کشوری با آمریکا مذاکره کرد بدبخت شد و کشورش از هم پاشید و به نابودی کشیده شد آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد و قابل مذاکره نیست و حتی در صورت مذاکره و رسیدن به توافق هم به هیچ وجه به تعهد خودش در توافق با هیچ کشوری عمل نمی‌کند آمریکا در 141 کشور دنیا نیروی نظامی دارد
آمریکا فقط زبان زور و قدرت را می‌فهمد
آمریکا دست چدنی در داخل دستکش مخملی است و وحشی ترین کشور دنیاست
فقط باید با آمریکا بشدت مقاومت و مقابله کنیم و باج ندهیم و روز به روز اقتدار و قدرت همه جانبه کشور عزیزمان بیفزاییم
آمریکا بالاخره دیر یا زود با ائتلافی از کشورهای اروپایی و اسرائیل و کشور های عربی حاشیه خلیج فارس به ایران حمله خواهد کرد باید آنقدر قوی شویم که هر گونه حمله نظامی و حتی اگر با بمب اتمی و بمب هسته ای و موشک اتمی هم به ایران حمله کردند بتوانیم پاسخی کوبنده و بنیان کن و ریشه کن و بازدارنده به آنها بدهیم درست همانند جنگ احزاب که عده قلیل مسلمانان در مقابل عده کثیری از کفار پیروز شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان