بازدید 16248

قاتل ۵ میلیارد تومان دیه را پذیرفت تا قصاص نشود

مردی که در حال حاضر ۳۱ ساله است به جرم قتل یک تاجر زعفران در سال ۹۱ دستگیر شد و پس از اعتراف به جنایتی که مرتکب شده بود از سوی دادرسان شعبه یکم دادگاه کیفری یک استان البرز به قصاص نفس محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 24 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، وی در اعترافات خود به تشریح ماجرای قتل پرداخت و گفت: من سال‌ها در همسایگی خانه یک پیرمرد ثروتمند که تاجر بود زندگی می‌کردم می‌دانستم بیشتر اوقات در خانه‌اش تنها زندگی می‌کند و اموال با ارزش زیادی در خانه‌اش دارد به همین خاطر وسوسه شدم و نقشه سرقت از خانه‌اش را طراحی کردم. روز حادثه از طریق دیوار حیاط وارد خانه او شدم، وقتی پیرمرد مرا دید شروع به سروصدا کرد من هم از ترس جلوی دهانش را گرفتم و با هم درگیر شدیم بعد هم دست و پای او را بستم و داخل وان حمام انداختم و شیر آب را روی سرش باز کردم و به‌دنبال سرقت اموال شروع به گشتن خانه کردم. بعد هم خودروی پیرمرد را که در حیاط پارک بود به همراه ۱۰ کیلو زعفران، مقداری پول و اموال با ارزش خانه سرقت کردم و با عجله از خانه گریختم.

اما وقتی فرزندان مقتول به خانه پدرشان رفته بودند جسد او را داخل حمام پیدا کردند و موضوع را به پلیس خبر دادند و سرانجام با ردیابی‌های پلیس من شناسایی و دستگیر شدم.

مرد جوان در ادامه گفت: زمانی که می‌خواستم خودروی مقتول را بفروشم پلیس مرا دستگیر کرد.

بدین ترتیب پرونده متهم از دادسرای جنایی کرج به همراه کیفرخواست متهم و درخواست قصاص اولیای دم برای وی به شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم بار دیگر خواستار قصاص متهم شدند.

یکی از فرزندان مقتول در دادگاه گفت: وقتی برای سرزدن به پدرم به خانه‌اش رفتم با صحنه هولناکی رو به رو شدم که هرگز فراموش نمی‌کنم دست و پای پدرم را بسته بودند و روی سرش کیسه پلاستیکی کشیده و در حمام رهایش کرده بودند. گزارش پزشکی قانونی نشان می‌داد پدرم در اثر ضربه‌های متهم به سرش کشته شده است. این متهم به خاطر سرقت ۵۰ میلیون تومان اموال پدرم او را به قتل رساند.

بدین ترتیب پس از محاکمه متهم؛ وی به قصاص محکوم شد. در حالی که متهم یک بار نیز قبلاً پای چوبه دار رفته و از فرزندان مقتول مهلت گرفته بود سرانجام صبح یکشنبه برای اجرای حکم بار دیگر در ندامتگاه کرج پای چوبه دار رفت و در حالی که لحظات سختی را تجربه می‌کرد در آخرین دقایق خانواده مقتول اظهار داشتند چنانچه این زندانی در مدت ۳ ماه ۵ میلیارد تومان به آن‌ها بپردازد از قصاص وی چشم پوشی خواهند کرد. مرد زندانی نیز با پذیرش این شرط بار دیگر به زندان برگشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
این جانی باید اعدام شود با پول معامله نکنید لطفا
فرزندان ناخلف مالدوست دنیا پرست!!
اگه به خاطر تامین پول قصاص ، کسان دیگری آسیب ببیند ، چه کسی مقصر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
نکته جالبی بود
صد رحمت به آرمان ....لطفا تجدید نظر بشه اینا باید اعدام بشن....مگه کم پول داشتید که از خون باباتون گذشتید پول دوستها
این چه قانونی است؟!!!!پول بده آدم بکش.
این افراد مشکل روانی دارند و قابل درمان نیست. همه جای دنیا حبس ابد میگیرن تا دیگران در امان باشن.پول بده بیاد بیرون آدم بکشه یا ۱۰۰۰ خلاف دیگه کنه مسوولیتش با قاضی که آزادش کرده.
قانون قصاص ما اشتباه محض است طرف یک آدم کشته و حالا با یک پول آپارتمان 70 متری از اعدام رهایی پیدا می کند . در بعضی از قوم های ایرانی وقتی کسی می کشند قوم پول روی هم می گذارند و دیه طرف را میدهند. همانطور که برخی از احکام اسلام با شرایط زمان تغییر می کند احکام قصاص هم باید تابع زمان خود باشد به هر حال من مطمئن هستم که اگر خانواده مقتول 500 میلیارد تومان هم می خواست و قاتل توانایی پرداخت را داشت قاتل پرداخت می کرد چون زنده بودن در برابر این پول با ارزش تر است .
کسی که اعدام بار دومش می باشد نجات یابد قتل سومی هم خواهد داشت
اگه پولو قرض کنه و بده وقتی آزاد بشه دنبال یه پیرمرد پولدار دیگه میگرده تا سرشو زیر آب کنه و قرضشو جور کنه، اعدام هم کار درستی نیست، فقط حبس ابد حداقل 20 سال تا هم سن اون پیرمردی که کشته بشه و دیگه توان انجام کار خلاف رو نداشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
نابغه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان