بازدید 3894

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضع کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، ممکن است مجموع موارد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در اروپا تا بهار آینده به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 24 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از روزنامه ابسرواتور فرانسه، سازمان جهانی بهداشت در مورد اضافه شدن ۷۰۰ هزار نفر دیگر به تلفات کووید-۱۹ در اروپا تا بهار سال ۲۰۲۲ میلادی ابراز نگرانی کرد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که با روند‌های کنونی احتمال دارد، مجموع موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در اروپا تا بهار آینده به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه اوبسرواتور، سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه ۲۳ نوامبر در مورد «سلطه» همه گیری کووید-۱۹ در اروپا که می‌تواند به ۷۰۰ هزار مورد مرگ بیشتر در این قاره منجر شود و تعداد کل موارد مرگ و میر را تا بهار آینده به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برساند، هشدار داد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار می‌رود که تا اول مارس ۲۰۲۲، تخت‌های بیمارستان‌ها در ۲۵ کشور تحت فشار زیاد یا بسیار شدید و در بخش مراقبت‌های ویژه در ۴۹ کشور از ۵۳ کشور تحت فشار زیاد یا بسیار شدید قرار گیرند.»

بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، ترکیبی از عوامل مانند شیوع نوع بسیار مسری دلتا، پوشش ناکافی واکسیناسیون و تعدیل تدابیر ضد کووید باعث این افزایش است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، موارد مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ از اواخر سپتامبر سال جاری، بیش از دو برابر شده است و از دو هزار و ۱۰۰ مورد در روز به نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ مورد در روز رسیده است.

هانس کلوگ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای اروپا اعلام کرد: «وضعیت مرتبط با کووید-۱۹ در اروپا و آسیای مرکزی بسیار جدی است. ما با زمستانی پر از چالش مواجه هستیم.»

او اتخاذ رویکرد «واکسن پلاس» ترکیب واکسیناسیون با استفاده از ماسک، تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را خواستار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار