بازدید 6996

نامه سرگشاده جمعی از زنان حقوقدان و اساتید انقلابی به رئیس مجلس

کانون فرهنگی حقوقی تکریم زن و خانواده طی نامه سرگشاده‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض و انتقاد خود را نسبت به سخنان اخیر نماینده مجلس در مورد ضرورت چندهمسری را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 23 November 2021
جمعی از زنان حقوقدان و اساتید دانشگاه در نامه ای سرگشاده به رئیس مجلس شورای اسلامی، مراتب اعتراض و انتقاد خود را نسبت به سخنان اخیر نماینده مجلس در مورد ضرورت چندهمسری را اعلام کردند.

به گزارش تابناک، متن این نامه بدین شرح است:

خدمت ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف
 
با تقدیم سلام و تحیت،
احتراما به‌عرض می‌رساند همان طور که مستحضرید، کشور در حال حاضر در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی در موقعیت حساس و خطیری بسر می‌برد و لازمه گذر از این شرایط، قطعا گرد آمدن توانمندی‌ همه نیروهای دلسوز، متعهد و انقلابی است تا بتوان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران روزهایی بهتر و موقعیتی مناسب‌تر را رقم زد.

در این وضعیت بدیهی است مجلس شورای اسلامی به لحاظ جایگاه رسمی و تعیین کننده‌ای که در ساختار اداره کشور دارد، بنا بر فرمایش معمار بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مجلس باید در راس امور باشد و از این‌رو لازم است در تدارک و بسترسازی مناسب برای رسیدن به شرایط بهینه که ملت بزرگ و شهیدپرور این مرز و بوم مستحق آن هستند، نقشی مهم و سنجیده ایفا کند.

به ویژه که این  مجلس بعنوان مجلس انقلابی شناخته می‌شود و انتظار مردم مخصوصا نیروهای انقلابی و دغدغه‌مند از مجلس انتظار بالاتری است. بر این اساس برای ما سخت و غیرقابل قبول است که شاهد باشیم برخی از نمایندگان مجلس، از تریبون خانه ملت و با استفاده از بلندگوی مجلس به بیان مطالبی می‌پردازند که کمترین ضرر و خسارت این مطالب، حاشیه‌سازی‌های وسیع و پر هزینه برای کل جبهه انقلاب است. قطعا این مطالب نسنجیده و ناصواب موجب گرفتاری‌ها و نابسامانی‌هایی در افکار عمومی می‌شود؛ یعنی در عمل بجای این که مجلس انقلابی از بی‌شمار معضلات زندگی مردم و مسائل اساسی و پراهمیت کشور گره‌ای باز کرده، راه برون رفتی بیابد و عرضه کند، مساله‌ ساز و حاشیه پرداز می‌گردد.

سخنان اخیر آقای حسن نوروزی  نماینده محترم حوزه انتخابیه رباط کریم در مجلس شورای اسلامی پیرامون ضرورت پیروی از سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) در موضوع لزوم چند همسری از جمله این نوع حرف‌های حاشیه‌ساز غیرلازم و بلکه غیرصحیحی است که از بلندگوی خانه ملت مطرح شده است و خواه ناخواه به نام مجلس و کل نمایندگان تمام می‌شود، به ویژه آنکه هیچ صدای معارض و مخالفی با سخنان ایشان از احدی در مجلس شنیده نشده است، نه ریاست مجلس و نه حتی بانوان نماینده‌ای که  فراکسیون زنان را تشکیل داده‌اند. اولین سوالی که برای بسیاری از آحاد مردم پیش می‌آید این است که آیا اولویت در رفع مشکلات کشور و مردم، موضوع چند همسری است، آن‌هم هنگامی که خیلی از جوان‌های ما به سبب مشکلات اقتصادی و البته فرهنگی از ازدواج اول هم روی گردانند و بسیاری از جوان‌های متاهل در کشور هستند که از عهده اداره امور خانواده تک همسری خود برنمی‌آیند؟ آیا سخنان این نماینده محترم مبتنی بر آمار و ارقام و تحقیق و اولویت سنجی بوده است؟

ما به عنوان جمعی از زنان انقلابی حقوقدان، دانشگاهی و فعال حوزه زنان و خانواده در این مقال مختصر، بر آن نیستیم که ثابت کنیم بسیاری از آقایان، حتی از اهل علم که ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند و در جایگاه دین شناسی و مبلغ دین می‌باشند، متاسفانه از روح حاکم بر احکام اسلام در مواردی غفلت می‌کنند و با بعضی اظهار نظرها و موضع گیری‌ها که از همین خاستگاه ناآشنایی با شرایط حساس موجود هم ناشی می‌شود، بیش از همه موجبات وهن اسلام و ساحت دیانت و تحریف شخصیت پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین و توهین به این ذوات مقدسه را فراهم می‌آورند. ضمن این که قطعا موجب حاشیه‌ سازی‌های اجتماعی و بلکه سیاسی و حتی بین المللی هم برای نظام می‌شوند. مشخصا در موضوع حساسی چون موضوعات حوزه زن و خانواده ،که به فرموده مقام معظم رهبری پاشنه آشیل نظام است، با برخوردهای ناصواب و غیردقیق خود ممکن است ایجاد هزینه و مشکل نمایند.  

از این رو ما وظیفه خود دانستیم که به محضر شریف شما بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض خود را برای چنین اظهار نظرهای نابجا و ناصواب اعلام کنیم و از شما تقاضا نماییم که در موارد مشابه با برخورد جدی اصلاحی و تکمیلی خود، راه را بر عوارض و مشکلات ناشی از این نوع سخنرانی‌های بی‌رویه و نسنجیده ببندید.
 
با سپاس فراوان از بذل توجه شما، کانون فرهنگی حقوقی تکریم زن و خانواده

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل