بازدید 6364

شگرد جدید شکارچیان پژو!

کد خبر: ۱۰۸۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 22 November 2021

پلیس مشهد اعضای یک شبکه 18 نفره سرقت خودروهای پژو پارس و 405 را در حالی دستگیر کرد که سرکردگی آن را جوان سابقه داری به عهده داشت که اردیبهشت گذشته با سپردن وثیقه به دادسرا آزاد شده بود.

به گزارش خراسان، در پی افزایش سرقت خودروهای پژو در مشهد که موجب نگرانی شهروندان شده بود، سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری این ماجرا صادر کرد و بدین ترتیب گروه های تخصصی از پلیس آگاهی مشهد در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی و با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ حسین دهقان پور(رئیس پلیس مشهد) وارد عمل شدند و به واکاوی پرونده های سرقت پرداختند.

گزارش خراسان حاکی است: گروه های اطلاعاتی، با استفاده از راهنمایی های رئیس پلیس مشهد، در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به رصد دوربین های مدار بسته و بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پرداختند و به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام «امیر- ش» در سرقت های مذکور نقش دارد چرا که او از دزدان حرفه ای بود که با شیوه و شگردی خاص به خودروهای دارای رمز و کدهای اختصاصی دستبرد می زد.

تحقیقات پلیسی زمانی روی این جوان 37 ساله متمرکز شد که تصاویری از وی در دوربین های مدار بسته ترافیکی نیز به دست آمد.

بنابر گزارش خراسان، تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان که به سرپرستی سرهنگ مصطفی صادقی (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد مرحله جدیدی از عملیات های تخصصی شده بود، نشان داد: این سارق حرفه ای که اردیبهشت گذشته دستگیر شده بود با سپردن وثیقه به دادسرا تا زمان رسیدگی قضایی به پرونده آزاد شده است و در همین مدت دوباره یک شبکه گسترده سرقت خودرو را هدایت می کند.

به همین دلیل کارآگاهان با کسب دستورات محرمانه قضایی به ردزنی نامحسوس پرداختند و این سارق حرفه ای را زیر چتر اطلاعاتی قرار دادند. بعد از آن که حدود دوماه از آغاز رسیدگی به پرونده سرقت های پژو می گذشت بالاخره نیروهای انتظامی، امیر را در جاده کلات مشهد، هنگامی دستگیر کردند که سوار بر یک دستگاه پژوی سرقتی بود.

با انتقال این دزد حرفه ای به مقر انتظامی بازجویی های تخصصی از وی توسط افسران ورزیده آگاهی مشهد ادامه یافت و بدین ترتیب راز یک شبکه گسترده سرقت با شگردهای جدید در مشهد لو رفت که سرکردگی آن را این متهم 37 ساله به عهده داشت. براساس گزارش خراسان کارآگاهان در پی اعترافات این متهم، موفق شدند 18 تن از اعضای اصلی شبکه سرقت را در نقاط مختلف شهر مشهد و در چندین عملیات هماهنگ و ضربتی دستگیر کنند .

بررسی های پلیس بیانگر آن بود که در میان اعضای این شبکه، جوان مهندسی وجود دارد که تعمیرکار "ای سی‌یو" (کامپیوتر خودرو) است. او با استفاده از توان فنی خود و با توسل به شگردهای جدید، اطلاعات و رمزکدهای خودروها را تغییر می داد و اعضای دیگر باند موفق به سرقت خودروهای پژو پارس و پژو 405 مدل بالا می شدند .

همچنین تحقیقات بیشتر پلیس مشهد مشخص کرد که در میان سارقان فردی نیز وظیفه "جعل سند" یا به اصطلاح (سند نمره کردن) خودروها را به عهده دارد. او نیز با تغییر سریال ، اسناد خودروهای تصادفی را جایگزین خودروهای سرقتی می کرد و این گونه آن ها را در شهرهای دیگر کشور به فروش می رساندند و در برخی از موارد هم خودروها را اوراق می کردند .

ادامه بررسی های کارآگاهان نشان داد اعضای این شبکه همچنین ردیابی خودروهای سرقتی را با شگردهای خاصی غیرممکن می کردند تا امکان دستیابی به خودروهای سرقتی وجود نداشته باشد. در همین حال زوایای دیگری از پرونده سرقت های پژو در مشهد لو رفت و مشخص شد که هر کدام از اعضای این شبکه سرقت نقش متفاوتی را داشتند به طوری که هفت نفر از آنان فقط خودروها را می ربودند و افراد دیگری خودروهای مسروقه را به شهرهای مرزی تایباد، تربت جام و سیستان و بلوچستان انتقال می دادند.

این گزارش حاکی است ؛ تاکنون سارقان این شبکه به سرقت 30 دستگاه خودروی پژو پارس و 405 اعتراف کرده اند که 24 دستگاه از آنان کشف شده است.

بررسی های بیشتر در این پرونده با هدایت مستقیم رئیس پلیس مشهد درحالی ادامه دارد که سارقان مدعی هستند خودروهایی را می توانستند سرقت کنند که تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان یا قفل پدال نداشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان