بازدید 3902

دو نفر از ۱۷ گروگان آمریکایی در هائیتی آزاد شدند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که بر اساس بیانیه سازمان کمک مسیحی مستقر در آمریکا، دو مبلغ مذهبی مسیحی آمریکایی از ۱۷ مبلغ مذهبی که حدود یک ماه پیش توسط گروه های تبهکار در هائیتی ربوده شده بودند، آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 22 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی گزارش داد که اطلاع یافتیم دو گروگان در هائیتی آزاد شده اند. خدا را شکر گزاریم. تنها اطلاعات محدودی می توانیم ارائه دهیم اما می توانیم گزارش دهیم دو گروگان آزاد شده در سلامت هستند و در مکان امنی قرار دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: درحالی که از این خبر خوشحال هستیم، اما همچنان نگران ۱۵ نفر دیگر هستیم که آزاد نشده اند.

به گزارش سی ان ان، در ماه اکتبر یک گروه ۱۶ نفره از شهروندان آمریکایی و یک کانادایی درحالی که با خودرو در شمال غرب "پورتو پرنس" پایتخت هائیتی مشغول حرکت بودند توسط گروه تبهکار هائیتی به نام "۴۰۰ مائوزو" به گروگان گرفته شدند. در میان این افراد یک نوزاد، دو کودک سه و ۶ ساله و دو نوجوان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا و هائیتی هنوز درباره آزادی این دو گروگان اظهار نظری نکرده اند.

مقامات آمریکایی و هائیتی به صورت کلی در مورد مذاکرات با گروگانگیر ها سکوت کرده اند. این افراد برای آزادی هر فرد خواهان دریافت یک میلیون دلار شده بودند.

آدم ربایی برای باج خواهی در هائیتی گسترده و اغلب بی رویه است و ثروتمندان، فقیران، پیر و جوان را هدف قرار می دهد. به گفته سازمان محلی حقوق بشر در هائیتی، افزایش جنایت با بی ثباتی سیاسی کشور همراه بوده است، به طوری که آدم ربایی در ماه های پس از ترور جوونل موئیز رئیس جمهوری در ژوئیه افزایش یافته است.

هائیتی سال هاست که در وضعیت ناآرامی سیاسی بسر می برد و ربوده شدن افراد فقیر و ثروتمند به یک نسبت، امری عادی و هشدار دهنده است.

پورتو پرنس پایتخت هائیتی شاهد افزایش خشونت است به گونه ای که بر اساس برخی گمانه زنی ها، گروه های تبهکاری بر نزدیک به نیمی از این شهر تسلط دارند. امنیت در این کشور به دلیل فروپاشی سیاسی تضعیف شده و درخواست دو سال پیش معترضان به فساد گسترده، برای کناره گیری جوونل موئیز رئیس جمهوری، این کشور را فلج کرد.

ناآرامی سیاسی در هائیتی با ترور رئیس جمهوری این کشور در منزل مسکونی اش در ژوئیه گذشته تشدید شد. با کشته شدن او تعداد معدودی از مقامات باقی مانده با یکدیگر برای تسلط بر دولت درگیر شده اند و یکدیگر را به دست داشتن در این توطئه متهم می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها